הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לראשונה מאז 2003: הממשל הפדרלי יחדש את ההוצאות להורג
"הקונגרס אישר במפורש את השימוש בעונש המוות", כתב התובע הכללי של ארה"ב, ויליאם בר, בהודעה שפורסמה ע"י משרדו הבוקר. כבר עתה נקבע כי חמישה נידונים למוות יוצאו להורג בדצמבר הקרוב. "תפקידו של משרד המשפטים לקיים את שלטון החוק", כתב התובע הכללי בר

משרד המשפטים האמריקאי הודיע מוקדם יותר היום (חמישי) כי בכוונתו לבצע הוצאה להורג בפעם הראשונה מאז 2003.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

על פי ההודעה, חמישה אסירים פדרליים אשר נידונו לעונשי מוות יוצאו להורג החל מחודש דצמבר הקרוב.

כזכור, בשנת 2014 הורה נשיא ארה"ב דאז, ברק אובמה, לבצע בדיקה רחבה של המערכת כולה, וזאת על רקע ניסיון כושל להוציא להורג אסיר באוקלהומה. עם זאת, לא ברור מה היו מסקנות הבדיקה ואם הן ישפיעו על האופן שבו הממשל הפדרלי מבצע את עונש המוות עצמו.

בהודעת משרד המשפטים הוסבר כי הבדיקה הושלמה ועל כן ניתן להמשיך בביצוע העונש.

 

התובע הכללי של ארה"ב, ויליאם בר (צילום: Getty Images)

 

למרות שהן שכיחות למדי ברמת המדינות, הוצאה להורג היא דבר יחסית נדיר ברמה הפדרלית. רק שלושה בני אדם הוצאו להורג ע"י הממשל הפדרלי מאז שנת 1988, אז הושבה האפשרות לבצע עונש זה. ההוצאה להורג האחרונה שבוצעה ע"י הממשל הפדרלי הייתה זו של לואיס ג'ונס בשנת 2003, שנידון לעונש בעקבות חטיפה, אונס ורצח של חיילת צעיריה ב-1995.

"הקונגרס אישר במפורש את השימוש בעונש המוות באמצעות חקיקה שאומצה ע"י נציגי העם בשני בתיו ונחתמה ע"י הנשיא. תפקידו של משרד המשפטים לקיים את שלטון החוק, ויש לנו מחויבות כלפי הקורבנות וכלפי קרובי משפחתם, ועלינו לבצע את העונשים שניתנים ע"י מערכת המשפט שלנו", כתב התובע הכללי ויליאם בר בהודעתו שפורסמה הבוקר.

 

וסלי אירה פורקי ודסטין לי הונקן, שניים מחמשת הנידונים למוות הראשונים שיוצאו להורג (צילום: AP)

 

בהודעה של משרד המשפטים הוסבר כי חמשת הנידונים למוות שיוצאו להורג בדצמבר וינואר הם רוצחים אכזריים אשר הטילו אימה על קורבנותיהם. כדי להמחיש את הצורך בעונש המוות, במשרד המשפטים החליטו לספק פרטים קשים על אירועי הרצח המדוברים.

על פי התכנון, ב-9 בדצמבר הרשויות יוציאו להורג את דניאל לואיס לי, שמשתייך לתנועת העליונות הלבנה אשר הורשע ברציחת 3 חברי משפחה, ביניהם ילדה בת 8. כעבור יומיים הרשויות יוציאו להורג את לזמונד מיטשל, שרצח אישה בת 63 והכריח את נכדתה בת ה-9 לשבת ליד הגופה במשך נסיעה של כשעה לפני שרצח גם אותה.

יומיים לאחר מכן, ב-13 בדצמבר, הרשויות מבקשות להוציא להורג את וסלי אירה פורקי, שהורשע באונס ורצח של נערה בת 16, כמו גם רציחתה של קשישה בשנות ה-80 לחייה. חודש לאחר מכן, ב-13 בינואר, הרשויות יוציאו להורג את אלפרד בורג'ויה, שהתעלל פיזית, נפשית ומינית בבתו בת השנתיים וחצי, לפני שרצח אותה באכזריות.

כעבור יומיים, ב-15 בינואר, הרשויות רוצות להוציא להוציא להורג את דסטין לי הונקן, שירה למוות בחמישה בני אדם - ביניהם גם שני גברים שתכננו להעיד נגדו, ואם חד הורית ובנותיה בנות 10 ו-6.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE