הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר טוען: רמת זיהום המים חריגה ומסוכנת ב-60% מחופי ארה"ב
מחלות עור וקשיי נשימה עלולים להיתפתח בקרב מתרחצים באלפי החופים שבהם נרשמה רמת זיהום גבוהה במים, בדרך כלל בעקבות מגע עם מי ביוב. "כאשר מזג האוויר מתחמם, קל יותר לחיידקים להתקיים בים", מסבירה רופאה מאוניברסיטת ג'ורג'טאון

חודשי הקיץ כבר בעיצומם, וכאשר אתם שוקלים כיצד לבלות בימים החמים של יולי ואוגוסט, מוטב שתכירו מחקר מדאיג שפורסם השבוע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

מתוך 4,523 חופים ברחבי ארצות הברית שנבדקו, ב-60% נמצא כי רמת זיהום המים חריגה ומסוכנת בלפחות יום אחד של השנה, כך על פי דו"ח שפורסם השבוע ע"י המלכ"ר "Environment America". מדובר ב-2,620 חופים שבהם החיידקים גבוהים מהסף שהוגדר ע"י הסוכנות להגנת הסביבה (EPA). כאשר סף זה נחצה, הרשויות המקומיות נאלצו לפרסם אזהרת רחצה.

בין החופים שנחשבים ל"מלוכלכים" ניתן למצוא את חוף Inner Cabrillo בלוס אנג'לס, שם רמת זיהום המים הייתה גבוהה מהמקובל ב-85 מתוך 175 ימים שנבדקו. לשם השוואה, חוף בת'אני בדלאוור נחשב לאחד הנקיים במדינה, ובו רמת זיהום המים הייתה גבוהה מהרגיל רק במהלך יום אחד מתוך 33 הימים שנבדקו.

זיהום המים בדרך כלל קורה כאשר מי ביוב מזהמים את מי הרחצה. מגע עם מים מזוהמים עלול להוביל למחלות עור וקשיי נשימה.

אז מה ניתן לעשות כדי להפחית את הסיכוי לחלות במחלה בעקבות רחצה בחוף הים? ובכן, ד"ר אליסון הפסטטלר, רופאה ומרצה באוניברסיטת ג'ורג'טאון, ממליצה לשטוף ידיים ורגליים לאחר הרחצה, ולהימנע כמה שניתן מבליעת מי ים.

"כאשר מזג האוויר מתחמם, קל יותר לחיידקים להתקיים בים. אבל המים צריכים להיות מאוד מזוהמים כדי להשפיע באופן ניכר על מצב הבריאות של המתרחץ. עם זאת, חשוב שתדעו שישנם חיידקים במים בכל פעם שתיכנסו לים", היא אמרה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE