הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משרד המשפטים אישר את מיזוג ספרינט וטי-מובייל
צעד קריטי נוסף בעסקת המיזוג של שתי ענקיות התקשורת התרחש מוקדם יותר היום כאשר משרד המשפטים אישר את המהלך בתנאי שספרינט תיפטר ממספר מותגי תקשורת שבבעלותה. עם זאת, תביעה שהוגשה ע"י 13 מדינות עדיין מהווה מכשול מרכזי בדרך להשלמת העסקה, שמוערכת ב-26 מיליארד דולר

משרד המשפטים האמריקאי הודיע מוקדם יותר היום (שישי) כי הוא מאשר את מיזוג שתי ענקיות התקשורת, ספרינט ו-T-Mobile, בעסקה שמוערכת ב-26 מיליארד דולר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

 

בעקבות הודעת משרד המשפטים, מניותיהן של שתי החברות קבעו שיאים חדשים של 83.34 דולר ליחידה (T-Mobile) ו-7.94 דולר ליחידה (ספרינט).

כחלק מההסכם, ספרינט הסכימה להעביר מספר חברות שבבעלותה לחברת Dish, ביניהן Boost Mobile, Virgin Mobile ושירות הטלפונים בתשלום מראש של ספרינט. בנוסף, חברת Dish תקבל גישה לרשת של T-Mobile במשך שבע שנים. כתוצאה מכך, גם מנייתה של Dish זינקה ב-2.5%.

המטרה של המהלך היא לשמור על ארבע חברות תקשורת גדולות במדינה, וספרינט הסכימה לוותר על חלקים רבים כדי לקבל אליה את לקוחות T-Mobile.

 

מנכ"ל ספרינט, מרסלו קלאור (ימין) ומנכ"ל T-Mobile, ג'ון לג'יר (צילום: AP)

 

מאקם דלראחים, האחראי על חטיבת ההגבלים העסקיים במשרד המשפטים, הסביר כי "התחרות הייתה נפגעת בצורה קשה ביותר ללא השינויים הללו", תוך כדי שהוא מתייחס להחלטה להעביר ל-Dish חלק מנכסיה של ספרינט. "הגישה של הציבור לאינטרנט מהיר, אמין וזול היא חיונית עבור הכלכלה ועבור כל צרכן אמריקאי", הסביר דלראחים במהלך מסיבת עיתונאים שבה חשף את דבר אישור עסקת המיזוג.

עוד הוסיף דלראחים כי ההסכם "מציב את חברת Dish ככוח עולה בתעשייה".

תובעים כלליים של חמש מדינות (נברסקה, קנזס, אוהיו, אוקלהומה ודרום דקוטה) נתנו את אישורם לעסקת המיזוג, אולם התובעים הכללים של 13 מדינות ו-וושינגטון די.סי. תובעים את הממשל הפדרלי ודורשים לבטל את המיזוג בטענה שהעסקה פוגעת בתחרות.

 

חאבייר בסרה, התובע הכללי של קליפורניה. עסקת המיזוג תלוי בתביעה שהוא מוביל (צילום: Getty Images)

 

עד שתביעה זו תוסדר, המיזוג לא יכול להתבצע. המשפט אמור היה להתחיל ב-7 באוקטובר, אך השינויים שעליהם הוכרזו היום עלולים לדחות את הפתיחה לחודש דצמבר.

אחת המדינות שתובעות את הממשל במטרה לבטל את המיזוג היא קליפורניה. דוברו של התובע הכללי של מדינת הזהב, חאבייר בסרה, מסר כי "אנו עדיין למדים את פרטי העסקה שהוכרזה, אבל השורה התחתונה שלנו נותרה כפי שהייתה: להגן על הצרכנים ולשמור על התחרות", כלשון ההודעה.

בעיתון הכלכלי "וול סטריט ג'ורנל" דווח כי משרד המשפטים רצה להודיע על העסקה כבר אתמול, אך הוחלט לדחות את ההודעה ב-24 שעות על מנת לנסות ולגייס את תמיכתם של תובעים כלליים נוספים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE