הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה: המושל חתם על הצעת חוק לשיפור איכות מי השתייה
למרות שכלכלת המדינה חזקה מאי פעם, כמיליון תושבי קליפורניה עדיין נאלצים לקבל מים בבקבוקים, בעיקר באזורים החקלאיים במרכז המדינה. במסגרת הצעת החוק, 130 מיליון דולר יועבר מטיפול בזיהום האוויר לטובת טיהור המים

מושל קליפורניה חתם השבוע על חקיקה במסגרתה תקציב שנתי של כ-130 מיליון דולר שנועד לשפר את איכות האוויר יועבר לשיפור איכות מי השתייה במדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

למרות מעמדה ככלכלה החמישית בגודלה בעולם, קליפורניה מתקשה לספק את השירות הבסיסי של מי שתייה מהברז ליותר ממיליון תושבים, בעיקר באזור ה"סנטרל ואלי".

אזור זה משמש כמרכז תעשיית החקלאות בקליפורניה, שמכניסה כ-20 מיליארד דולר בכל שנה. אך החוות הגדולות באזור זה פגעו בטיב המים, דבר שפגע בהספקה של עיירות רבות באזור. הבעיה היא כה חמורה שרשויות המדינה נאלצו להקים קרן שיספק מים בבקבוקים לקהילות מסוימות.

נכון לחודש יוני, כ-18 אלף תושבי ב-51 עיירות וערים זכאים לקבל מים בבקבוקים, דבר שעולה למשלם המסים בקליפורניה כ-4 מיליון דולר מדי שנה.

 

המושל ניוסאם מבקר במחוז פרזנו, השבוע לפני שחתם על הצעת החוק (צילום: איי. בי. סי. 30)

 

זמן קצר לפני שחתם על הצעת החוק, המושל ניוסאם שוחח עם תושבי העיר סנגר (Sanger) במחוז פרזנו, שם רבים מהתושבים מקבלים חמישה קנקני מים בוגדל 8 גלון בכל שבועיים. "משפחות לא צריכות לשפוך מים מבקבוקים כדי להתקלח בכל יום. התקציב החדש הוא חשוב ביותר כדי לטפל בנושא מי השתייה", אמר המושל.

תחילה הציעו המחוקקים להטיל מס נוסף עם מים, ובכך לממן את התוכנית. אך בסופו של דבר הוחלט לקחת 130 מיליון דולר מתוך התקציב שנועד לטפל בזיהום האוויר.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE