הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות חשיפת מידע אישי של 150 מיליון משתמשים: אקוויפקס נקנסה ב-700 מיליון דולר
חברת דירוג האשראי תשלם את סכום העתק כפיצוי ללקוחות וכקנס, אך היא עלולה להיפרד מסכום גדול עוד יותר בשנים הקרובות. מעבר להתחייבות להשקיע מיליארד דולר במערך האבטחה, החברה הסכימה לממן ניטור קרדיט עבור כל הלקוחות שהושפעו

חברת דירוג האשראי האמריקאית אקוויפקס (Equifax) הסכימה לשלם לפחות 700 מיליון דולר בעקבות פריצה שאירעה לשרתי החברה לפני כשנתיים - פריצה שהובילה לחשיפת פרטים אישיים של 150 מיליון אמריקאים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חברת אקוויפקס (צילום: AP)

 

החברה הגיעה להסדר עם הלשכה להגנת הצרכן (Consumer Financial Protection Bureau) ו-וועדת הסחר הפדרלית (Federal Trade Comission), כמו גם עם 48 מדינות, וושינגטון די. סי. ופורטו ריקו. במסגרת ההסדר, החברה תפצה את הלקוחות שנפגעו בסכום של 425 מיליון דולר. בנוסף, החברה תשלם קנס כספי בגובה 100 מיליון דולר.

הפרשה הייתה אחת הפריצות הגדולות ביותר כנגד ברה פרטית, אך רבים הביעו כעס על החברה בשל העובדה שלא חשפה את הפריצה במשך כשישה שבועות.

 

מטה אקוויפקס באטלנטה (צילום: AP)

 

כאמור, 150 מיליון תושבי ארה"ב גילו כי נחשפו פרטים אישיים שלהם, לרבות מספר הסושל סקיוריטי, תאריכי לידה, כתובות מגורים, מספרי רישיונות נהיגה, מספרי כרטיסי אשראי ובחלק מהמקרים אף נגנבו מספרי דרכון. הפרשה הובילה לכך שצמרת החברה פוטרה, ביניהם גם המנכ"ל.

מארק בגור, המנכ"ל החדש של אקוויפקס, מסר השבוע כי "ההסדר שאנו מודיעים עליו היום מחזק את המחויבות שלנו להציב את הלקוחות בראש סדר העדיפויות", הוא אמר.

מניית החברה, שצנחה בקרוב ל-30% בימים לאחר חשיפת הפריצה, הצליחה לשוב לערכה לפני התקרית המביכה. השבוע המנייה טיפסה מעל לרף 140 דולר ליחידה, בדומה לערכה (141.45 דולר) בשעות לפני חשיפת הפריצה.

 

מניית החברה התאוששה מהפרשה החמורה (צילום: בלומברג)

 

סכום הפיצוי שאותו תשלם אקוויפקס יחולק למספר מטרות. ראשית, החברה תקצה 380.5 מיליון דולר לקרן שנועד לכסות מקרים של גניבת זהות שאירעו בעקבות הפריצה. 125 מיליון דולר יוקצו לטובת פיצוי כספי עבור לקוחות החברה. מעבר לכך, אקוויפקס הסכימה לשלם על 10 שנים של ניטור הקרדיט עבור כל 147 מיליון המשתמשים הרלוונטים, כך שעלות הפיצוי עלולה לטפס מעל ל-2 מיליארד דולר.

לקוחות אשר לא יירשמו לשירות ניטור הקרדיט יוכלו לקבל פיצוי כספי בסך 125 דולר. בנוסף, אקוויפקס הסכימה להשקיע מיליארד דולר בחמש השנים הקרובות לטובת שיפור מערך האבטחה, וזאת בנוסף לקנס בסך 100 מיליון דולר שהחברה תיאלץ לשלם.

לקוחות החברה אשר מעוניינים לקבל מידע נוסף יכולים לפנות לאתר ייעודי שהושק השבוע.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE