הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחירי הכניסה לדיסנילנד זינקו באלפי אחוזים מאז פתיחתו
מחקר בחן את מחירי הכניסה לפארקים שונים של דיסני ברחבי העולם ומצא כי גל ההתייקרות הקיצוני חל בכולם. מאז שדיסנילנד בקליפורניה נפתח בשנות החמישים, מחירו עלה באופן מתמיד. ענקית הבידור טוענת להגנתה כי "לא ניתן להשוות את החוויה של אז לחוויה של היום"

רבים יודעים שבילוי בפארק השעשועים דיסנילנד אינו זול, והשבוע פורסם מחקר שבחן את מחירי הכניסה לפארק באנהיים וגילה התייקרות של יותר אלפי אחוזים מאז פתיחת הפארק ב-1955.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פארק דיסנילנד באנהיים (צילום: דיסני)

 

כאשר הפארק נפתח לפני יותר משישה עשורים, כניסה למתחם הבילוי החדיש עלה 2.50 דולר בלבד. לשם השוואה, כרטיס "רגיל" נמכר כיום עבור 129 דולר, כך על פי חברת PLM הבריטית אשר חיברה את המחקר.

להגנתה, חברת דיסני טוענת שלא ניתן להשוות את החוויה שנרשמה בפארק לפני 64 שנה לבין זו של ימינו, בעיקר בזכות העובדה שכיום דיסנילנד מכיל 2 פארקים, שלושה בתי מלון ומתחם קניות עצום: "התמחור כיום מייצג את מלוא חווית הבידור המשפחתי אשר משולב עם אטרקציות ברמה עולמית. עם הזמן, צורת התמחור התפתחה ומספקת לאורחים מגוון רחב של חבילות שעונות על הצרכים שלהם, תוך כדי שאנחנו יכולים לנהל את הביקוש בצורה טובה יותר ולספק חוויה נהדרת כמו בפארק החדש של 'מלחמת הכובים'", נמסר מדיסני.

 

כאשר הפארק נפתח בשנת 1955, כרטיס כניסה עלה 2.50 דולר בלבד (צילום: דיסני)

 

מוטב לזכור כי כרטיס הכניסה לפארק השעשועים בשנת 1955 - 2.50 דולר - שווה ל-23.89 דולר בכסף של 2019. בנוסף, חשוב לציין כי המחקר בחן את המחיר של כרטיס "רגיל", אך במהלך החודשים הפחות עמוסים (בדרך כלל ספטמבר עד מאי) דיסני מוזילה את המחירים ל-104 דולר.

צורת הכרטיסים השתנה גם היא במשך השנים. כאשר הפארק נפתח, כרטיס הכניסה בעלות 2.50 דולר היה מאפשר לעלות פעם אחת על כל אחת מ-15 האטרקציות בדיסנילנד. על פי המחקר, מחירי הכרטיסים עלו בתוך עשר שנים ל-7.30 דולר, ושם הם נותרו עד לתחילת שנות השמונים.

בקיץ 1981 החלה דיסני להציע כרטיס כניסה כללי לפארק, כזה שמאפשר למבקר לעלות על המתקנים ללא הגבלה. כרטיסים אלה הפכו לכה פופולארים ובתוך כשנה החברה הפסיקה למכור כרטיסים בצורה הישנה.

מאז, צורת התמחור נשארה, אך המחירים עצמם רק עולים: בשנת 1985 הכרטיס עלה 16.50, ב-1995 הוא עלה ל-31 דולר, בשנת 2005 הכרטיס עלה ל-56 דולר ובשנת 2015 מחיר הכניסה לפארק עמד על 99 דולר, כך על פי המחקר.

 

גם בפארק דיסנילנד הונג קונג המחירים מתייקרים באופן קיצוני (צילום: AP)

 

דיסנילנד אינו פארק השעשועים היחיד של דיסני, והיא פועלת באופן דומה בנושא התמחור בכל הפארקים שלה. כך למשל, בפארק "ממלכת הקסם" בדיסניוורלד (פלורידה) נרשמה התייקרות של יותר מ-3,000% מאז פתיחת הפארק ב-1971. עוד נטען במחקר כי מחירי הכניסה בדיסנילנד טוקיו עלו ב-76% מאז 1983, בדיסנילנד פריז ב-140% מאז 1992 ובדיסנילנד הונג קונג ב-83% מאז 2005.

עלות הכניסה לפארק דיסנילנד בדרום קליפורניה התייקרה בראשית השנה האחרונה, וזאת לקראת פתיחת פארק בנושא סרטי "מלחמת הכוכבים" בחודש מאי האחרון.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE