הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: תושב הברונקס נעצר רגע לפני שעלה על המטוס כדי להצטרף לטליבאן
המעצר התרחש ביום שישי האחרון, אך חוקרי ה-FBI עוקבים אחר דלוור מוחמד חוסיין בן ה-33 במשך קרוב לשנה. ביהמ"ש דחה את בקשתו להשתחרר בערבות, אם יורשע הוא עלול להישלח ל-15 שנות מאסר

תושב רובע הברונקס אשר נעצר ביום שישי האחרון בנמל התעופה JFK שבניו יורק התכוון לטוס לאפגניסטן כדי להצטרף לטליבאן ולהרוג אמריקאים, כך על פי רשויות החוק בעיר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נמה"ת JFK בו נעצר החשוד ביום שישי האחרון (צילום: Getty Images)

 

דלוור מוחמד חוסיין בן ה-33 הואשם בניסיון לספק סיוע לארגון טרור בעקבות מעורבתו בפרשה, כך על פי משרד התובע הפדרלי במנהטן.

על פי כתב האישום שהוגש נגדו, חוסיין הביע תמיכה בארגון הטרור הטליבאן - דבר שקיבל תוקף נוסף כאשר סוכן סמוי הקליט את חוסיין כשהוא אומר שהוא רוצה להצטרף לארגון הטרור כדי להילחם בחיילים אמריקאים המוצבים במדינה.

"לחשוד הייתה מטרה נבזית. הוא רצה להגיע לאפגניסטן, להצטרף לטליבאן ולהרוג אמריקאים. אך הוא נכשל במשימה כי צוותי חקירת הטרור ב-FBI סיכלו את התוכנית", אמר מייקל מקגאריטי, סגן מנהל החטיבה ללוחמה בטרור ב-FBI.

 

איור מתוך שימוע שנערך לחשוד לאחר מעצרו (צילום: סי. בי. אס.)

 

כאמור, חוסיין נעצר ביום שישי האחרון כאשר ניסה לעבור בעמדת הבידוק הביטחוני בנמל התעופה JFK. מיד לאחר מעצרו הוא הובא לבית המשפט, שם נדחתה בקשתו להשתחרר בערבות וביהמ"ש הורה לכלוא אותו עד תום ההליכים נגדו.

בכתב האישום נטען כי חוסיין הוקלט בשיחה עם סוכן סמוי כשהוא אומר שהוא מתכוון לטוס לאפגניסטן דרך תאילנד ופקיסטן, וזאת כדי לא להעלות חשד. עוד נטען כי חוסיין כבר רכש חלק מהציוד שהתכוון לקחת עמו, לרבות מכשירי קשר וציוד ניווט מתקדם.

על פי התביעה הפדרלית, אם יורשע בסעיף הבודד שמופיע בכתב אישום, חוסיין עלול להישלח ל-15 שנות מאסר. תגובה באמצעות עורך דינו של החשוד טרם התקבלה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE