הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא טראמפ צייץ והודיע: ראש המודיעין הלאומי יעזוב ויוחלף בחבר קונגרס
ג'ון רטקליף, שרק בשבוע שעבר תקף בחריפות את רוברט מולר, ימונה ע"י טראמפ לתפקיד היוקרתי כבכיר קהילת המודיעין האמריקאית. בין הנשיא לבין ראש המודיעין הנוכחי קיים מתח רב, דבר שככל הנראה סלל את דרכו מחוץ לממשל. על מועמדו אמר טראמפ: "יעורר השראה עבור המדינה שאותה הוא כה אוהב"

ראש המודיעין הלאומי האמריקאי, דן קואטס, יסיים את תפקידו בחודש הבא, כך הודיע מוקדם יותר היום הנשיא טראמפ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הציוץ של הנשיא טראמפ בו הודיע על השינוי החשוב (צילום: Getty Images / טוויטר)

 

הנשיא טראמפ הודיע כי ימנה את חבר הקונגרס ג'ון רטקליף, רפובליקני מטקסס, לתפקיד היוקרתי אשר אחראי על כלל קהילת המודיעין האמריקאית, לרבות סוכנות הביון - ה-CIA.

"בתור תובע פדרלי לשעבר, ג'ון ינהיג את קהילת המודיעין ויעורר השראה עבור המדינה שאותה הוא אוהב. קואטס יעזוב את תפקידו ב-15 באוגוסט ובקרוב ימונה מחליף זמני", צייץ הנשיא טראמפ מוקדם יותר היום.

ההחלטה להחליף את קואטס לא הפתיעה רבים, שכן לאורך כהונתו קיימים מתחים בינו לבין הממשל, מתחים שלעיתים גלשו לזירה הציבורית. קואטס מונה לתפקיד ע"י טראמפ לפני יותר משנתיים, כך שבפועל הוא עמד בראש הסוכויות שאותן הנשיא בחר לתקוף לא פעם.

 

דן קואטס. הנשיא הודיע שיעזוב את תפקידו ב-15 באוגוסט (צילום: Getty Images)

 

לפני שמונה לתפקיד ע"י טראמפ, קואטס כיהן כשגריר ארצות הברית בגרמניה בזמןן כהונת הנשיא ג'ורג' בוש הבן, ובהמשך נבחר לייצג את אינדיאנה בסנאט.

מחליפו המיועד של קואטס, חבר הקונגרס רטקליף, עלה לכותרות בשבוע שעבר בעת עדותו של רוברט מולר, לשעבר התובע המיוחד לחקירת התערבותה של רוסיה בבחירות 2016.

הוא אומנם הסכים עם קביעת מולר כי רוסיה "התערבה באופן גורף ושיטתי" בבחירות 2016, אך הוא נזף בו על כך שדו"ח מולר לא זיכה את טראמפ למרות שלא הומלץ להעמידו לדין: "אתה יכול לתת לי דוגמה נוספת מלבד טראמפ לפעם שבה משרד המשפטים לא זיכה חשוד כי לא חפותו לא נקבעה?", הוא שאל את מולר במהלך השימוע.

כאשר התובע המיוחד לשעבר השיב כי הוא "אינו יכול, אבל מדובר בסיטואציה ייחודית" ענה לו רטקליף כי "אתה לא יכול כי לא הייתה פעם אחרת".

 

חבר הקונגרס ג'ון רטקליף, ימונה לתפקיד הבכיר בקהילת המודיעין (צילום: Getty Images)

 

רטקליף בן ה-53 האשים את מולר בכך שהוא "הצליח לחרוג מהמוסכמות הכי חשובות של תובע באי הגעה למסקנה גורפת. טראמפ לא צריך להיות מעל החוק, אבל מה שבטוח זה שהוא לא צריך להיות מתחת לחוק, וזה בדיוק איפה שדו"ח מולר מציג אותו".

 

רטקליף במהלך העדות של רוברט מולר

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE