הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פלורידה: מתפלל יהודי נורה מחוץ לבית כנסת במיאמי
כוחות שיטור והצלה הוזעקו אמש לבית הכנסת Young Israel of Greater Miami לאחר שגבר נורה "מספר פעמים" ע"י אדם שנהג במכונית מסוג שברולט. הרופאים הצליחו לייצב את מצבו, המשטרה מבצעת סריקות נרחבות אחר המכונית והחשוד

חברי הקהילה היהודית בדרום פלורידה התעוררו היום למציאות חדשה לאחר שאמש נורה אדם מחוץ לבית הכנסת Young Israel of Greater Miami.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זירת האירוע, אמש מחוץ לבית הכנסת במיאמי (צילום: אן. בי. סי. 6)

 

תחילת האירוע בסמוך לשעה 6:35 בערב (שעון מקומי), אז לפחות שש יריות נשמעו מחוץ לבית הכנסת הממוקם בפיננת שד' 10 ורח' 171. ברשת איי. בי. סי. 10 המקומית דווח כי גבר יהודי כבן 58 נפגע ופונה לבית החולים ע"י כוחות ההצלה של מחוז מיאמי-דייד, שם הרופאים הצליחו לייצב את מצבו.

"צריכים לבצע חקירה מלאה, אבל הקהילה היהודית תחשוש ותפחד בכל פעם שמישהו נורה מחוץ לבית כנסת", אמר יהודה קפלן, שמתפלל בבית הכנסת, לתקשורת המקומית.

 

 

על פי אלברו זבלטה ממשטרת מיאמי דייד, מכונית השברולט השחורה שממנה נורו היריות נסעה סביב בית הכנסת בדקות שקדמו לירי: "בפעם השניה שבה עבר, הקורבן כבר התקרב לדלת בית הכנסת ואז הנהג עוצר את הרכב, יוצא ממנו ויורה לעברו. הוא פגע בו מספר פעמים בפלג גופו התחתון", הוא אמר.

קובי ליטוויץ', מתפלל נוסף בבית הכנסת, שוחח אף הוא עם התקשורת המקומית ותיאר את הקורבן כ"אדם שמסייע לאחרים על בסיס קבוע. הוא נוהג להתנדב ולסייע לרב. הוא חבר חשוב בקהילה שלנו", הוא אמר.

 

בית הכנסת בימים כתיקונם (צילום: גוגל מפות)

 

עוד חשף ליטוויץ' כי הקורבן הקדים בהגעתו לבית הכנסת, לשם הגיע כדי לסייע לרב - שלאחרונה עבר ניתוח באגן - לפתוח את הדלת ולהכין את המקום לקראת הגעת המתפללים. אלא שלפני שהרב הספיק להגיע, הירי החל והקורבן נפגע למרות שניסה לתפוס מחסה מאחורי ספסל.

למרבה המזל, במקום נכח מתדנב באיחוד הצלה אשר העניק לקורבן טיפול ראשוני עד להגעת כוחות ההצלה. 

הבוקר פשטו עשרות שוטרים על אזור האירוע במטרה למצוא עדי ראייה או מצלמות אבטחה ביתיות אשר יתכן שתיעדו את הירי או חלקים ממנו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE