הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מהפכת המריחואנה בניו יורק: קנס כספי במקום כתב אישום
התושבים אומנם דרשו לגליזציה ויאלצו להסתפק במדיניות אי-הפללה, אך עדיין מדובר בניצחון עבורם. מעתה, מי שייתפס עם כ-28 גרם של מריחואנה ישלם קנס כספי של 50 דולר בלבד. המושל קואמו: "בני מיעוטים בניו יורק נפגעו באופן לא פרופורציונלי ממדיניות המריחואנה"

מדינת ניו יורק אישרה בשבוע האחרון הצעת חוק שתרכך את הענישה על החזקת כמות קטנה של מריחואנה ותאפשר למחוק כתבי אישום ישנים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

למעשה, הצעת החוק שעליה חתם המושל קואמו ביום שני האחרון תביא לדה-קרימינליזציה (אי-הפללה). במקום הגשת כתב אישום, החזקת כמות קטנה של מריחואנה תגרור קנס כספי, בדומה לעבירת תעבורה קלה.

סוגיית גובה הקנסות הייתה נקודת מחלוקת בתהליך החקיקה, אך בסופו של דבר הוחלט להטיל קנס בסך 50 דולר על מי שנתפס עם פחות מאונקיה (28.34 גרם). מי שייתפס עם כמות של אונקיה עד שתי אונקיות ייאלץ לשלם קנס כספי של 200 דולר, ומעבר לשתי אונקיות יגרור פתיחת תיק פלילי.

עוד נקבע במסגרת הצעת החוק כי התיק ייסגר לאחר תשלום הקנס, והעבירה לא תופיע באף מקום ולא תמנע מאותו אדם להשיג משרה כלשהי. חשוב לצייין כי הצעת החוק החדשה תיכנס לתוקף רק 30 יום לאחר החתימה, כלומר ב-27 באוגוסט הקרוב.

 

המושל קואמו נפגע עם נשיא המדינה, ראובן ריבלין, במהלך ביקורו בישראל בחודש יוני (צילום: NYGovCuomo@)

 

"בני מיעוטים בניו יורק נפגעו באופן לא פרופורציונלי ממדיניות המריחואנה במשך זמן ממושך. היום אנחנו שמים סוף לאי-צדק לאחת ולתמיד", כתב המושל קואמו בהודעה שנמסרה לתקשורת.

התומכים בתהליך הלגליזציה של מריחואנה שיבחו את הצעת החוק, אך בו בזמן ביקרו את ההחלטה שלא לבצע לגליזציה מלאה: "לאורך ההיסטוריה, המשטרה תמיד מוצאת דרכים לעקוף את אי-הפללה של מריחואנה", הסבירה ארין ג'ורג' מארגון Citizen Action of New York.

אמה גודמן, עורכת דין בארגון "The Legal Aid Society", ציינה כי לקוחות הארגון (שהם בדרך כלל מהגרים) עדיין עלולים להיות מופרדים מילדיהם בעקבות החזקת מריחואנה: "ההשלכות ההדדיות בהפללה עדיין ממשיכות להשפיע על בני מיעוטים", היא אמרה.

 

מפגינים בעד לגליזציה בבית הנבחרים באולבני (צילום: AP)

 

כאמור, החוק החדש יביא למחיקת כ-25 אלף כתבי אישום. על פי מחלקת שירותי המשפט של הממשל המקומי, כ-200 אלף הרשעות בגין החזקת מריחואנה ייסגרו ופרטיהם לא ייחשפו.

בין 1978 לאשתקד, קרוב למיליון מעצרים בוצעו בעקבות החזקת כמות קטנה של מריחואנה. לשם השוואה, אשתקד נעצרו 13,500 אנשים בלבד בגין עבירה זו.

רבים העריכו שניו יורק תהיה המדינה הבאה לבצע לגליזציה מלאה, אולם המחוקקים והמושל קואמו לא הצליחו להסכים בנוגע לפרטים החשובים, ומושב בית הנבחרים המקומי תם ללא חקיקה בנושא.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE