הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מאה מליון פרטי לקוחות קפיטל וואן נפרצו על ידי האקר
הבנק הודיע כי במהלך השנה הנוכחית, נחשפו פרטים אישיים של משתמשים בארה"ב ובקנדה הכוללים בתוכם מספרי סושיאל וכן גישה לפרטי חשבונות העו"ש. נציגיו ניסו להרגיע והודיעו פרטי האשראי בטוחים וכי מי שנפגע יטופל אישית על ידם

באחת מפריצות המידע הגדולות ביותר אי פעם, האקר השיג גישה ליותר מ-100 מיליון לקוחות חברת האשראי קפיטל וואן (CAPITAL ONE) ושל כאלו שהגישו בקשה לכרטיס אשראי, בתחילת השנה הנוכחית.

המידע שהשיג ההאקר, כלל כ-140,000 אלף מספרי סושיאל אמריקאים, מיליון מספרי סושיאל קנדים ומעל 80,000 מספרי חשבונות בנק. זאת בנוסף לשמות של לקוחות, כתובתם, יתרת עו"ש וניקוד הקרדיט שלהם, כך על פי הודעות משרד המשפטים האמריקאי ובנק קפיטל וואן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

משרד התובע הכללי מסר בהודעתו כי החשודה במעשה היא פייג' תומפסון, בת 33, שנעצרה והובאה היום לדיון בעניינה בפני בית המשפט המחוזי בסיאטל. הפריצה עצמה התרחשה בין ה-12 במרץ ל-17 ביולי השנה.

תומפסון, מהנדסת תוכנה מסיאטל, פירסמה ברשת פרטים מפריצת ההאקינג שלה עליה התרבבה, וחשפה מידע רב לגביה בפורום קהילת המפתחים GIT HUB. גולש ששם לב לפרסום, מיד הודיע על כך לחברת קפיטל וואן. 

במהלך חקירה אינטנסיבית, אנשי אכיפת החוק הצליחו להתחקות אחרי תומפסון באמצעות פרטי המשתמש שלה ברשת. הבנק עצמו מסר כי הפריצה נחשפה לפני למעלה משבוע. נציג משרד התובע הכללי מסר כי בשלב זה לא ברור מה היה המניע של תומפסון לבצע את המעשה, שעל פי תחזיות בכירי הבנק, הסב נזק של בין 100 ל-150 מיליון דולר, עלות תיקונו המוערכת.

בינתיים, מניות הבנק צנחו ב-4 אחוזים בעקבות פרסום הפריצה. "אני מתנצל מעומק ליבי על עוגמת הנפש שהאירוע מסב לאלו שפרטיהם האישיים נחשפו בעקבותיו ואני כל כולי מחוייב לתקן זאת, אמר מנכ"ל קפיטל וואן, ריצ'רד פיירבנק בהצהרתו.

נציגי הבנק מסרו כי הפריצה כללה נתונים של כמאה מיליון לקוחות בארה"ב ועוד 6 מיליון בקנדה, אולם אף מספר כרטיס אשראי, פרטי משתמש או ססמאות אינם בסיכון וכן גם מעל 99% ממספרי הסושיאל, ניסו אנשי הבנק להרגיע. בנוסף הם הודיעו כי מי שאכן יושפע מהתקרית יעודכן בהקדם ויטופל באופן אישי.  

 

 

 
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE