הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אירוע חמור ב"דלתא איירליינס": טייס שיכור הורד ממטוס רגע לפני ההמראה
גבריאל שרודר בן ה-37 העלה את חשדם של אנשי האבטחה אשר פנו אל משטרת הנמל. כאשר הטיסה לסן דייגו כבר הייתה בשלב ההכנות האחרונות לקראת ההמראה, השוטרים עלו על המטוס ועצרו את הטייס. טרם הוגש כתב אישום נגדו, אך זה צפוי לקרות בתוך ימים בודדים כשיתקבלו תוצאות בדיקות המעבדה

אירוע חריג נרשם אתמול (שלישי) בנמל התעופה הבינלאומי בעיר מיניאפוליס (מינסוטה), לאחר שטייס של חברת התעופה "דלתא איירליינס" הורד בכוח ממטוס מלא בנוסעים ונעצר בחשד שהיה תחת השפעת אלכוהול.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טייס "דלתא איירליינס", גבריאל שרודר, נעצר אתמול בנמה"ת של מיניאפוליס (צילום: משטרת נמה"ת מיניאפוליס / Shutterstock)

 

הטייס, גבריאל לייל שרודר בן ה-37, תושב העיר רוזמאונט (פרבר דרומי של מיניאפוליס), נעצר זמן קצר לאחר השעה 11:00 בבוקר בתום חקירה קצרה, כך על פי פטריק הוגאן, דובר נמל התעופה.

עוד סיפר הוגאן כי שרודר העלה את חשדם של אנשי ה-TSA כבר בנקודת הבידוק הביטחוני כאשר עזב את התור שבו עמד כאשר הבחין בבדיקה נוספת שעומדת להתבצע: "החשוד עזב את התור שמיועד אך ורק לאנשי צוות, דבר שישר העלה כמה סימני שאלה", הסביר הוגאן ואמר כי שרודר שב לתור לאחר כמה דקות. 

 

ריח האלכוהול העלה את חשדם של אנשי האבטחה בנמל התעופה (צילום: AP)

 

בשל ריח האלכוהול שנדף משרודר, סוכני ה-TSA הזעיקו את משטרת נמל התעופה אשר עצרה את הטייס כשהוא כבר בתוך המטוס לקראת הטיסה המתוכננת לסן דייגו.

לאחר שנעצר, בתיקו של שרודר נמצא בקבוק אלכוהול, אך הרשויות מסרבות לומר באיזה סוג אלכוהול מדובר. כאמור, שרודר נעצר אך בשלב זה לא הוגש נגדו כתב אישום, וזאת מכיוון שהשוטרים ממתינים לקבלת התוצאות של בדיקות הדם שלו, דבר שעלול לקחת שבוע ימים. אי לכך, שרודר שוחרר לביתו, אך יתכן שייעצר בשנית לאחר קבלת התוצאות.

נוסעי טיסת 1728 נאלצו לרדת מהמטוס כדי שיעבור סריקה של סוכני ה-TSA, ולאחר מכן התאפשר להם לעלות בשנית. באופן מפתיע, הטיסה הצליחה להמריא באיחור של שעה - הישג בהתחשב בעובדה שחברת התעופה נאלצה להזעיק טייס חלופי. עם זאת, נמל התעופה במיניאפוליס משמש כבסיס עבור "דלתא", כך שסביר שיהיו לה טייסים נוספים שגרים באזור העיר.

 

נמה"ת במיניאפוליס משמש כבסיס עבור דלתא, דבר שאיפשר להזעיק טייס נוסף במהרה (צילום: רויטרס)

 

חברת התעופה "דלתא איירליינס" התייחסה לאירוע החמור ומסרה: "מדיניות צריכת האלכוהול שלנו היא מהנוקשות בתעשייה כולה, ולא נסבול כל הפרה של מדיניות זו. אנחנו משתפים פעולה עם חקירת רשויות החוק המקומיות", כלשון ההודעה. פרטים נוספים לגבי הטייס, לרבות אם היה מעורב באירועים דומים, לא נחשף.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE