הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חקירת אירוע הירי הקטלני מתקדמת, החוקרים מתקשים למצוא מניע למעשה
רשויות החוק פשטו על בית משפחת החשוד בגילרוי, כמו גם על בית שבו גר בחודשים האחרונים בנבדה. החקירה מתמקדת במציאת המניע, והשוטרים מקווים למצוא רמזים נוספים ברשתות החברתיות ובמספר מחשבים וכוננים שמצאו במהלך החיפושים

חקירת אירוע הירי הקטלני שאירע בפסטיבל מזון בעיר גילרוי שבצפון קליפורניה נמשכת, ובחיפוש שנערך בביתו של החשוד במעשה, נמצאו חומרים רבים הקשורים לארגונים אלימים וקיצוניים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הרכב שבו הגיע החשוד לפסטיבל המזון שבו רצח 3 (צילום: AP)

 

במשך כמעט כל חייו, סנטינו ויליאם לגן בן ה-19, התגורר בעיר גילרוי שבה ביצע את הירי הקטלני, אך בחודשים האחרונים הוא גר דווקא בעיירה בנבדה בשם ולקר לייק. לשם הגיעו בלשי המשטרה, שעדיין מנסים לייחס מניע ללגן ולהבין מדוע פתח באש ורצח שלושה בני אדם, ביניהם ילד בן 6 ונערה בת 13.

כבר למחרת האירוע הרצחני גילו החוקרים כי לגן העלה פוסטים לחשבון אינסטגרם שבהם הוזכר ספר של תנועת העליונות הלבנה. החשבון נוצר ימים בודדים לפני הירי, ושני הפוסטים הועלו דקות ספורות לפני מסע הקטל. כעת החוקרים מקווים למצוא רמזים נוספים במכשירי הטלפון והמחשב של לגן, כמו גם ברשתות חברתיות נוספות.

"המטרות המרכזיות בשלב זה הן לייחס מניע למעשים ולגלות אם אנשים נוספים מעורבים", מסר קרייג פייר, סוכן FBI בסן פרנסיסקו.

 

למחרת אירוע הירי, שוטר מקומי מאבטח את בית הספר (צילום: AP)

 

אתמול פייר כינס מסיבת עיתונאים בה סיפר כי אירוע הירי תוכנן ע"י החשוד, אך עדיין לא ידוע אם הוא ניסה לפגוע באדם ספציפי או קבוצה אנשים מסוימת: "בשלב זה אין לנו כל ראייה שמצביעה על כך שהחשוד חיפש לפגוע באדם בעל תכונה כזו או אחרת. אנחנו ממשיכים לנסות ולהבין את האישיות של החשוד כדי להבין מה הניע אותו לפתוח באש ולהרוג חפים מפשע", הוא אמר.

עוד הסתבר כי אחד הנוכחים במקום שאל את החשוד למה הוא יורה, וזה השיב כי הוא "כועס מאוד": "זו בהחלט שאלת השאלות, למה האירוע הזה התרחש בכלל?", אמר סקוט סמית'י, מפקד משטרת גילרוי, "ולכן גם חשוב לדעת אם יש אנשים או ארגונים שמעורבים שעלולים להוות איום", הוא הסביר.

 

שוטר יוצא מבית משפחת היורה, שלשום בעיר גילרוי (צילום: AP)

 

למרות שלא ניתה הודעה רשמית לכך, העובדה שמשטרת גילרוי מובילה את החקירה ולא ישות פדרלית כגון ה-FBI היא רמז לכך שהירי לא נחקר כטרור, שכן החוק הפדרלי קובע שה-FBI הוא הגוף שחייב להוביל חקירות מסוג זה.

החוקרים ממשיכים לבצע חיפושים בביתו של לגן בוולקר לייק, בית שדוברת ה-FBI תיארה כ"מתחם רחב ומורכב" שעלולים להידרש מספר ימים כדי להשלים סריקה יסודית שלו. עד כה, החיפוש הניב מספר כוננים של מחשב, ארגז תחמושת ריק, סכינים, אביזרים לרובה סער, אפוד זוהר ותיק צבאי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE