הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"חשבתי שהם תחת השפעת סמים": שלב העדויות החל במשפטו של הראפר אייסאפ רוקי שנעצר בשבדיה
קצת יותר מחודש ימים לאחר שנעצר ביחד עם שומר ראשו בטענה שתקפו באגרופים ובעיטות אזרח שבדי. לטענתם מדובר בהגנה עצמית לאחר שהוא עקב אחריהם ברחבי העיר. הנשיא טראמפ התערב ושלח את השליח המיוחד לענייני בני ערובה כדי שיעקוב מקרוב

הראפר האמריקאי אייסאפ רוקי העיד מוקדם יותר היום במשפט שמתנהל נגדו בשבדיה בגין תקיפה. הוא טען שעשה ככל שניתן כדי למנוע את העימות עם שני הקורבנות אשר עקבו אחריו ואחר פמלייתו ברחבי העיר שטוקהולם, אך בשלב מסוים אחד מהם החל להתקוטט עם אחד משומרי הראש שלו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הראפר האמריקאי אייסאפ רוקי - עלול להישלח לשנתיים מאחורי סורג ובריח (צילום: AP)

 

כזכור, הראפר מניו יורק, ששמו האמיתי הוא ראקים מאיירס, מואשם ביחד עם אחד מחברי פמלייתו בתקיפתו של מוסטפה ג'פארי בן ה-19 בעיר הסקנדינבית ב-30 ביוני. המשפט החל מוקדם יותר השבוע, והראפר בן ה-30 כפר בהאשמות תוך כדי שטען שפעל מתוך הגנה עצמית.

היום, במהלך עדותו, אייסאפ רוקי חשף פרטים נוספים על האירוע. לדבריו, ג'פארי ואדם נוסף סירבו לעזוב את הראפר ואת פמלייתו למרות פניות ישירות אליהם. עוד סיפר בבית המשפט כי לדעתו שני הקורבנות היו תחת השפעת סמים באותה העת.

לטענתו של אייסאפ רוקי, הוא וחברי פמלייתו עצרו במסעדת מזון מהיר כדי להשתמש ברשת האינטרנט על מנת להוריד אפליקציה להשכרת קורקינט חשמלי - שירות שכיח בעיר. בשלב זה פרץ ויכוח בין אחד משומרי הראש לבין ג'פארי: "אחרי זמן מסוים, המאבטח התחיל לדחוף אותו והתחנן שיעזוב", אמר הראפר, שהגיע לבית המשפט כשהוא לבוש במדי אסיר ירוקים.

 

איור מתוך בית המשפט. הראפר לבש מדי אסיר ירוקים במהלך עדותו וסיפר על היום הגורלי (צילום: Shutterstock)

 

"ואני והחברים שלי אמרנו להם, 'תקשיבו, אל תבואו איתנו ואל תעקבו אחרינו. לכו למקום אחר, אנחנו לא רוצים צרות", מאיירס סיפר לבית המשפט, אך לטענתו ג'פארי פשוט לא הסכים לעזוב אותם. "הנחתי שהם תחת השפעת סמים כלשהם", הוא אמר במהלך עדותו.

במהרה הוויכוח גלש לפסים פיזיים והפך לקטטה המונית. בשלב זה, על פי התביעה ועל פי כתב האישום שהוגש נגד מאיירס, הוא ושומר ראש בעטו בראשו של ג'פארי בזמן ששכב על הרצפה. עוד נטען שהוא הוכה ע"י הראפר באמצעות בקבוק זכוכית.

ג'פארי עצמו סיפר לחוקרים שהוא התעצבן לאחר שהאוזניות שלו נשברו במהלך הויכוח הראשוני עם שומר הראש: "כשהוא דחף אותי, נפגעתי אבל גם הופתעתי. עקבתי אחריהם ורציתי להתקשר למשטרה כי הם שברו את האוזניות שלי", הוא סיפר בבית המשפט.

כאשר עורכי דינו של הראפר שאלו מדוע עקב אחריו מלכתחילה, ג'פארי התקשה לענות ואמר שהזיכרון שלו מערב האירוע נפגע בעקבות המכות שספג בראשו. 

 

רוברט אובראיין, השליח המיוחד לענייני בני ערובה, ואמו של הראפר, רנה בלאק, מגיעים לבית המשפט, מוקדם יותר היום בשטוקהולם (צילום: AP)

 

המשפט של הראפר גרם לפגיעה ביחסים הדיפלומטיים בין שבדיה לבין ארצות הברית, בייחוד לאחר שהנשיא טראמפ הביע תמיכה פומבית בראפר. הנשיא טראמפ שוחח עם ראש ממשלת שבדיה, סטפן לופבן, והציע להיות ערב לשחרורו של הראפר, אך המנהיג הסקנדינבי הסביר כי הוא אינו יכול להתערב בהליך המשפטי.

ראוי לציין כי בשבדיה לא קיימת האפשרות להשתחרר בערבות, ועל כן אייסאפ רוקי נותר במעצר מאז התקרית בלשהי חודש יוני. בבית המשפט נכחו חברים ובני משפחתו של הראפר, ביניהם גם אמו רנה בלאק. אם יורשע, הוא עלול להישלח למאסר בפועל של עד שנתיים.

ובינתיים, הנשיא טראמפ שיגר את רוברט אובראיין, השליח המיוחד לענייני בני ערובה, לשבדיה כדי לעקוב אחרי התפתחויות ולפעול למען שחרורו של הראפר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE