הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יממה עקובה מדם: 29 נרצחו ועשרות נפצעו בשני אירועי ירי המוניים
טבח באמצעות רובה סער כבר הפך למראה שגרתי בארצות הברית, אך הלם בכל זאת היכה ברחבי המדינה בעקבות האירועים באל פאסו ואוהיו. מדובר באירועי הירי ההמוניים ה21 ו-22 שנרשמו מתחילת השנה. בבתי החולים ממשיכים להיאבק על חייהם של פצועים רבים

29 בני אדם נרצחו ועשרות נוספים נפצעו במהלך שני אירועי ירי קשים שהתרחשו בטקסס ואוהיו ב-24 השעות האחרונות. למרות שאירועים מסוג זה אינם חדשים כלל וכלל, נדמה שארצות הברית כולה נותרה בהלם בעקבות הטבח בחפים מפשע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


למטה: היורה נכנס לסניף וולמארט; למעלה: שורדי הטבח בורחים מהסניף, זירת הירי באוהיו (צילום: AP / רויטרס)

 

בבוקר יום שבת אש נפתחה בתוף סניף וולמארט בעיר הגבול אל פאסו (טקסס) כאשר קרוב ל-5,000 הסתובבו בחנות. לפחות 20 איש נרצחו באירוע זה, ולפחות 23 נוספים נפגעו - לרבות פצועים במצב אנוש שהרופאים עדיין נאבקים על חייהם.

שעות ספורות לאחר מכן בעיר דייטון (אוהיו), גבר החמוש ברובה סער ולבוש בשריון גוף פתח באש בסמוך למועדון לילה. היורה הספיק לרצוח 9 ולפצוע לפחות 26 נוספים לפני שהוא נורה למוות ע"י שוטרים שהוזעקו לאירוע. מוקדם יותר היום (ראשון) פורסם באוהיו כי אחותו של היורה היא אחת מקורבנות האירוע.

ושני אירועים אלה התרחשו פחות משבוע לאחר שחמוש בן 19 חדר לשטח שבו נערך פסטיבל מזון בצפון קליפורניה, פתח באש ורצח שלושה - ביניהם שני ילדים.

 

לקוחות יוצאים מהסניף באל פאסו לאחר אירוע הירי הקטלני (צילום: AP)

 

כוחות רבים הוזעקו לאירוע הירי באוהיו (צילום: AP)

 

האירוע הקשה בטקסס נחקר כפשע שנאה, אך המשטרה עדיין מנסה לאשר כי פוסט בעל תוכן גזעני כנגד מהגרים ממוצא היספאני אכן נכתב ע"י היורה שנעצר, פטריק קרוסיוס בן ה-21.

בשלב זה, רשויות החוק באל פאסו מסרבות לספק פרטים נוספים לגבי התקיפה הקטלנית, אך מפקד המשטרה המקומית - גרג אלן - תיאר את הזירה בתוך החנות כ"פשוט זוועה" וסיפר שנשקפת סכנה לחייהם של רבים מהפצועים.

עוד בטרם זוהה קרוסיוס כיורה, ראש עיריית אל פאסו - די מרגו - ידע לומר שלא מדובר בתושב מקומי: "זה לא משהו שיכול להיות קשור לעיר שלנו", הוא אמר במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם גרג אבוט - מושל טקסס. מרגו אף חשף כי החשוד נסע מהעיר אלן (פרבר צפוני של דאלאס) ועד לאל פאסו כדי לבצע את הירי, נסיעה שאורכת כ-10 שעות.

 

רכב משוריין של ה-FBI מחוץ לסניף וולמארט בו אירע הטבח (צילום: Getty Images)

 

אמש אישר נשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופס אוברדור, כי שלושה מבני ארצו נהרגו בירי באל פאסו: "שולח את תנחומיי למשפחות ההרוגים, גם המקסיקניות וגם האמריקאיות", הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

ובמקביל, לטה ג'מרובסקי בת ה-19, תושבת העיר, סיפרה שאחותה ג'ורדן בת ה-25 נרצחה באירוע הקשה בזמן שגוננה על בנה בן החודשיים. כעת ג'מרובסקי ובני משפחתה נמצאים בבית החולים, שם התינוק הוכנס לניתוח לאחר שרגלו נשברה ככל הנראה לאחר שאמו נפלה עליו.

 

זירת הירי בדייטון, אמש (צילום: איי. בי. סי. 22)

 

ובחזרה לאוהיו, שם נרצחו "רק" 9 בני אדם הודות לתגובה המהירה של המשטרה המקומית. כאמור, הירי התרחש באזור סואן של מועדונים ומקומות בילוי נוספים, כך שהמשטרה עורכת סיורים באזור באופן קבוע.

"בתוך פחות משישים שניות לאחר הירי - שהתרחש בסביבות השעה 1:00 בלילה - החשוד כבר נורה", כך סיפרה נן וויילי, ראשת העיר. "אילולא תגובתם המהירה של השוטרים, מאות מבלים היו עלולים למות", היא אמרה.

שני אירועי הירי ההמוניים הם ה-21 ו-22 שנרשמו בארצות הברית מתחילת השנה, כ על פי סוכנות הידיעות AP אשר מגדירה אירוע ירי המוני כרציחתם של ארבעה אנשים או יותר (ללא החשוד או חשודים). 125 בני אדם קיפחו את חייהם באירועים אלה, כולל עשרות שנהרגו ביממה האחרונה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE