הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תעלומה: מדוע אחיינו של ג'ון דילינג'ר מבקש להוציא את גופתו מהקבר?
רשויות הבריאות באינדיאנה בה נקבר שודד הבנקים הידוע לשמצה אישרו כי הבקשה אושרה וההוצאה מהקבר תתבצע בחודש הבא, וזאת למרות שלא פורטו הסיבות לכך. דילינג'ר קשור ל-10 מקרי רצח למרות שלא הורשע באף אחד מהם

גופתו של ג'ון דילינג'ר, שודד הבנקים הידוע לשמצה שהטיל אימה על ארצות הברית במהלך שנות ה-20 וה-30, תוצאה מקברו בחודש הבא, וזאת כ-85 שנה לאחר שנורה למוות בידי סוכני ה-FBI בשיקגו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'ון דילינג'ר לאחר מעצרו בגין רצח של שוטר. הוא ברח מבית הכלא לפני שהחל משפטו (צילום: FBI)

 

משרד הבריאות באינדיאנה, המדינה בה נקבר דילינג'ר, אישר את הבקשה שהוגשה ב-3 ביולי ע"י אחיינו של שודד הבנקים, מייקל תומפסון, להוציא את הגופה ולקבור אותה בשנית. בבקשה לא הוסבר מדוע ההזזה חיונית או למה היא מתבצעת, ותומפסון עצמו סירב להגיב בנושא.

דילינג'ר, שנולד בעיר אינדיאנפוליס, הפך לאחד הפושעים הכי שנואים בארצות הברית בעקבות שורה ארוכה של מעשי שוד אלימים ולעיתים קטלנים שהוא וחברי כנופייתו ביצעו במהלך שנות ה-30. על פי ה-FBI, חברי הכנופייה רצחו 10 בני אדם במהלך מעשי השוד, אך דילינג'ר עצמו מעולם לא הורשע בכך.

 

דילינג'ר הפך לפופולארי שוב לפני כעשור עם יציאת הסרט "אויבי הציבור" בכיכובו של ג'וני דפ (צילום: ויקיקומונס / אולפני יוניברסל)

 

שודד הבנקים הצליח לברוח מהכלא במרץ 1934, שם המתין למשפט לאחר שהואשם ברצח של שוטר משיקגו. הוא גילף אקדח מעץ, ובעת מנוסתו הוא עבר ניתוח פלסטי כדי לשנות את פניו. בנוסף, נפוצו שמועות לפיהן דילינג'ר אף ניסה להסיר את טביעות האצבע שלו בעזרת חומצה.

סופו של מסע השוד הרצחני הגיע ביולי 1934, כאשר סוכני ה-FBI ירו בדילינג'ר למוות מחוץ לתיאטרון "ביוגרף" בשיקגו. סיפורו של שודד הבנקים הפך למוכר יותר עבור הקהל המודרני כאשר שחקן הקולנוע ג'וני דפ גילם אותו בסרט "אויבי הציבור" שיצא לאור ב-2009. 

 

גופתו של דילינג'ר נלקחה ע"י הרשויות לאחר שנורה למוות בידי סוכני ה-FBI (צילום: Shutterstock)

 

כאמור, כלל לא ברור מהי מטרת הוצאת הגופה מהקבר, אך היא נקבעה ל-16 בספטמבר בשעה 10:00 בבוקר. על פי משרד הבריאות באינדיאנה, הוצאת גופה וקבורתה מחדש בדרך כלל מתרחשות באותו היום: "ההיתר שניתן ע"י המשרד הוא רק לאותו היום", הסבירה ג'ני או'מאלי, דוברת משרד הבריאות במדינה.

מבית הקברות "קראון היל" לא נמסר מידע כלשהו בנוגע להוצאת הגופה של דילינג'ר, אך בתקשורת המקומית דווח כי ההתעניינות בשודד הבנקים הידוע לשמצה הפך את בית הקברות לאתר תיירות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE