הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא טראמפ צפוי לבקר באל פאסו חרף התנגדות התושבים
יותר מ-20 אלף איש חתמו על מכתב מקוון שנכתב אל הנשיא ובו הדרישה לבטל את הביקור שתכנן למחר. "מעריכים את הרצון לנחם את משפחות ההרוגים והפצועים, אך הנוכחות שלך לא תנחם אותנו והיא לא תשכיח את הכאב העז שאנחנו מרגישים", כתבו התושבים. חברת הקונגרס אשר מייצגת את העיר הצטרפה לקריאה; ראש העיר הבטיח לקבל את הנשיא ואמר "אני אאלץ להתמודד עם שיחות ואימיילים של אנשים שיש להם הרבה זמן פנוי"

כשהם עדיין מנסים לעכל את סוף השבוע המדמם שעבר עליהם, עשרות אלפי תושבי העיר אל פאסו חתמו על מכתב מקוון שקורא לנשיא טראמפ שלא להגיע לעיר כפי שהוא מתכנן לעשות מחר (רביעי).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תושב העיר באנדרטה שהוקמה מחוץ לסניף וולמארט לאחר הירי (צילום: Getty Images)

 

"אדוני הנשיא, אנו החותמים על מכתב זה - ארגונים ויחידים כאחד - החלטנו לשלוח לך את מכתב זה בתקווה שאתה לא תגיע לבקר בביתנו באל פאסו", נכתב בתחילת המכתב של ארגון "Border Network For Human Rights". עוד הוסבר כי "אנחנו נמצאים בעיצומה של תקופת אבל. אומנם אנחנו מעריכים את הרצון לנחם את משפחות ההרוגים והפצועים, אך הנוכחות שלך לא תנחם אותנו והיא לא תשכיח את הכאב העז שאנחנו מרגישים".

בהמשך נכתב כי "במקום שתגיע, אנחנו מבקשים שתכבד אותנו בחסרונך. זוהי בקשתנו מכיוון שאנחנו מכירים בכך שהרטוריקה והמעשים שלך הם אלה שהובילו לרגע האיום. היורה קיבל השראה מהמילים שלך ומהגישה שלך", כלשון המכתב.

 

המכתב המקוון על רקע מטוסו של נשיא ארה"ב (צילום: גוגל טפסים / Getty Images)

 

כזכור, רשויות החוק אשר חוקרות את הטבח בתוך סניף וולמארט טענו כי החשוד פעל ממניעים של גזענות וסלידה ממהגרים. על פי החשד, פטריק קרוסיוס בן ה-21 פרסם מניפסט גזעני בו טען שארה"ב נמצאת בתקופה של שפל בשל הגירה של אנשים ממוצא היספאני. במניפסט, שפורסם דקות ספורות לפני שאש נפתחה בתוך הסניף, היורה כתב שהוא "ככל הנראה עומד למות היום".

היורה אף חזר על מילים וביטויים שהפכו לפופולאריים בעצרות בחירות של הנשיא טראמפ, למשל השימוש במילה "פלישה" שבאמצעותה תיאר הנשיא את בעיות ההגירה בגבול הדרומי. 

"בהתחשב ברצף של שנאה מצדך, אנחנו מבקשים שתתרחק מהעיר כדי שנוכל להתאבל כראוי על 22 ההרוגים ולהתפלל למען עשרות הפצועים בלעדיך. זה יהיה לטובה", נכתב במכתב של הארגון, שעד כה זכה ליותר מ-20 אלף חתימות.

 

"הנוכחות שלך לא תנחם אותנו והיא לא תשכיח את הכאב העז שאנחנו מרגישים" (צילום: AP)

 

"ניתן רק לקוות שבזמן שאתה נשאר הרחק מהמוות, הכאב והצער שאתה גרמת, אולי תקח רגע לעצמך ותעשה חשבון נפש. אנחנו באמת מקווים לראות שינוי בך", נכתב במכתב לפני שהומלץ לנשיא להביע את התנצלותו בפני העיר. "אנחנו מקווים  שתהיה מספיק צנוע כדי לבקש את סליחתה של הקהילה כולה, ואנחנו מקווים שלא נצטרך לשמוע יותר את דברי השנאה הגזעניים שהפכו לחלק בלתי נפרד מהנשיאות שלך".

המכתב ככל הנראה משקף את התחושה הכללית שעוטפת את מרבית תושבי העיר, שכן גם חברת הקונגרס ורניקה אסקובר - שופטת במחוז אל פאסו במשך 7 שנים וכיום נציגת מחוז הבחירה ה-16 מטעם המפלגה הדמוקרטית, אמרה במהלך ראיון עם רשת MSNBC שהנשיא טראמפ אינו רצוי בעירה.

"מהמבט שלי, הוא פשוט לא רצוי כאן. הוא לא צריך להגיע לכאן בזמן שאנשים עדיין מתאבלים. אני חושבת שהעוזרים של הנשיא צריכים להמליץ לו לעשות חשבון נפש ולהביט בשפה שהוא משתמש בה בעצרות הבחירות והדרך שבה הוא מתנהל", היא אמרה.

 

ראש העיר המקומי טוען שביקור הנשיא צפוי להתקיים כמתוכנן (צילום: Getty Images)

 

ראש עיריית אל פאסו, די מרגו, אמר אתמול (שני) כי הביקור המתוכנן של הנשיא צפוי להתבצע חרף ההתנגדות. "הוא נשיא ארצות הברית ומבקר בעיר מתוקף תפקידו. אני אמלא את תפקידי כראש העיר ואקבל אותו", אמר מרגו, שמשתייך למפלגה הרפובליקנית. כאשר נשאל בנוגע להתנגדות של התושבים, השיב כי הוא "ייאלץ להתמודד עם שיחות ואימיילים של אנשים שיש להם הרבה זמן פנוי".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE