הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"כך לא תחזרו על הטעות שעשיתי": מערכת ההתרעה שתמנע את האסון הבא
יונדאי הציגה תוספת רעשנית במיוחד שתפעל בעוצמה כאשר מישהו במושב האחורי והנהג יצא מהמכונית, אך עד אז מסביר אב ששכח את בנו ברכב כי הורים חייבים "לקחת דברים ברגוע ולוודא שהילד אתכם. אל תתמודדו עם מה שאני נאלץ להתמודד איתו", הוא אמר.

לפני מספר חודשים, מיילס האריסון נסע עם בני משפחתו לסוכנות כלי רכב כדי לבחור את המכונית הבאה שהוא עתיד לרכוש. בזמן שהסוכן הציג לו רכב SUV וסיפר על מפרטיו, בתו בת ה-8 נכנסה למושב האחורי. כאשר איש המכירות יצא מהמכונית וסגר את הדלת, האריסון נבהל בשל מה שהוא בעצמו הגדיר כ"צפצוף הכי חזק שאתה יכול לדמיין לעצמך".

האריסון, תושב העיירה פורסרוויל שבווירג'יניה, היה די מבולבל ושאל את איש המכירות בנוגע לרעש החזק. כאשר זה השיב כי מדובר במערכת שמתריעה לנהג אם ילדים הושארו במושב האחורי, האריסון לא יכול היה לשלוט בעצמו והחל לבכות.

במהרה האריסון הבין כי טכנולוגיה זו הייתה יכולה להציל את בנו בן ה-21 חודשים, צ'ייס, שמת לפני 11 שנים לאחר שנשכח בתוך מכונית ביום חם מאוד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

בשבוע שעבר הודיעה יצרנית המכוניות הקוריאנית, יונדאי מוטור, שהיא תחל להציע את הטכנולוגיה מצילת החיים ביתר דגמי ה-SUV שלה, וזאת לאחר שהפיצ'ר בתוספת תשלום היה זמין אך ורק בשני דגמים.

היצרנית הקוריאנית השיקה את הטכנולוגיה המהפכנית כבר אשתקד, ולטענתה היא עדיין היצרנית היחידה שעושה שימוש בה. לדברי החברה, הפיצ'ר יכול להציל את חייהם של ילדים וחיות מחמד אשר נשכחים במכונית. 

 

 

מיילס האריסון ובנו צ'ייס, שמת ב-2008 לאחר שהושאר במכונית לוהטת (צילום: מש' צ'ייס)

 

כיום ישנה מערכת שמתריעה כאשר דלת אחורית נפתחת או נסגרת בזמן שהרכב מונע. ההתרעה מתקבלת באמצעות כיתוב שמופיע על גבי לוח המכוונים. בכוונת יונדאי להפוך את המערכת הזו לסטנדרטית בכל רכביה החל משנת 2022, ומספר יצרניות נוספות - לרבות ניסאן ו-GM - עובדות על מערכת דומה.

אבל האריסון טוען שכיתוב שמופיע על גבי לוח המכוונים לא היה עוזר לו לא לשכוח את בנו, שהוא ואשתו אימצו מרוסיה שבועות ספורים טרם היום טרגי לפני 11 שנים. באותו בוקר האריסון נסע לכיוון משרדו בזמן שניהל שיחות הקשורות לעבודתו.

"הייתי לחוץ ועייף, במעין מצב של 'טייס אוטומטי' וחשבתי שכבר הורדתי אותו בגן. מערכת ההתרעות בדלתות לא הייתה מצילה את בני, אבל זו שמייצרת רעש מטורף כן הייתה יכולה להציל אותו. זה כמו לשמוע מישהו צועק בקול רם.

 

חואן רודריגז ואשתו מריסה עוזבים את ביהמ"ש בברונקס ביחד עם בנם לאחר מות התאומים בשבוע שעבר (צילום: AP)

 

מאז תחילת שנות ה-90, קרוב לאלף ילדים קיפחו את חייהם לאחר שנשכחו במכוניות לוהטות, כך על פי המלכ"ר KidsAndCars. עד כה, בשנת 2019 נרשמו לפחות 26 מקרי מוות של ילדים ותינוקות בעקבות מקרים שבהם ילדים נשכחו במכונית, לרבות המקרה בו אב מניו יורק שכח את שני התאומים במכונית במשך כל שעות היום.

מומחים מסבירים כי מקרים מסוג זה יכולים לקרות לכל בן אדם, ללא כל קשר לגזע, מגדר או מעמד כלכלי. ברוב המקרים, לא מדובר בהורה ששוכח את ילדיו, אלא הורה שסבור שהילד נמצא בגן הילדים או במקום בטוח אחר.

עד שטכנולוגיה זו תהפוך לשכיחה בכל המכוניות, מומחים מסבירים כי ניתן למנוע אירועים מסוג זה באמצעות השארת חפץ חשוב במושב האחורי. למשל, מפתח למשרד, מחשב נייד או אפילו נעל אחת - כל זה כדי לבדוק את המושב האחורי בטרם תנעלו את המכונית.

להורים אחרים ממליץ האריסון "לקחת דברים ברגוע ולוודא שהילד אתכם". אני עשיתי טעות ואני מתחנן בפני כל ההורים, אל תעשו את אותה הטעות ואל תתמודדו עם מה שאני נאלץ להתמודד איתו בכל יום", הוא סיכם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE