הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משפחת הצעיר שהובל ע"י פרשי המשטרה בטקסס: "הוא סובל מהפרעות נפשיות"
במהלך סוף השבוע נעצר גבר בן 43 בחשד להסגת גבול, והמשטרה טוענת ש"ניידת לא הייתה זמינה באופן מיידי". מפקד המשטרה, בעצמו ממוצא אפרו אמריקאי, התנצל על האירוע. אחותו של העצור: "הם לא היו צריכים לעשות את מה הם עשו. התמונה של גבר שחור קשור שהולך בין שני רוכבים לבנים היא קשה"

קרובי המשפחה של אדם ממוצא אפרו-אמריקאי אשר תועד כשהוא מובל באמצעות חבל שאותו מחזיק שוטר רכוב על סוס, טוענת שהוא סובל מהפרעות נפשיות כגון סכיזופרניה והפרעה דו-קוטבית, ושהוא ישן כמעט כל לילה ברחובות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תמונותו של דונלד נילי אשר עוררה סערה ברחבי ארצות הברית (צילום: AP)

 

תחילת הפרשה ביום שבת האחרון, אז דונלד נילי בן ה-43 נעצר בחשד להסגת גבול בעיר גלבסטון שבדרום טקסס. לדברי המשטרה המקומית, נילי הוזהר שלא להתקשר לשטח המסחרי בשנית, אך הוחלט לעצור אותו כאשר הוא התעלם מהאזהרה.

"היות שניידת לא הייתה זמינה באופן מיידי, שני שוטרים אשר רכבו על סוסים ליוו את העצור למרחק של ארבעה רחובות", נכתב בהודעת המשטרה המקומית.

עוברי אורח צילם את האירוע והעלה את התמונה לרשתות החברתיות. רבים מחברי הקהילה האפרו-אמריקאית בארצות הברית טענו שהתמונה הזכירה להם את העבדות ומאות שנים של יחס משפיל שקיבלו.

טרנט נילי, אחותו של דונלד, סיפרה הוא שוחרר ע"י המשטרה כ-20 שעות לאחר שנעצר: "הם לא היו צריכים לעשות את מה הם עשו. התמונה של גבר שחור קשור שהולך בין שני רוכבים לבנים היא קשה", היא אמרה.

עוד טענה שאחיה גר ברחובות בחמש השנים האחרונות, וזאת למרות מאמצים של בני המשפחה לנסות ולעזור לו. לטענתה, לפני שלושה שבועות דונלד קפץ ממכונית נוסעת שבה נהג אחיו לאחר שהוא גילה שמדובר בניסיון להחזיר אותו לבית המשפחה ביוסטון. מתחילת השנה נילי נעצר 6 פעמים, לרבות המקרה בסוף השבוע. על פי רישומי בית המשפט, שמו של נילי מופיע כחשוד בעשרות פשעים שאירעו מאז אמצע שנות ה-90, אך מדובר בעיקר בפשעים כגון הסגת גבול וכדומה.

 

מפקד המשטרה המקומית בעיר גלבסטון, ורנון הייל, במהלך המפגש שנערך אמש (צילום: AP)

 

 "למשטרה לא אכפת ממנו", אמרה טרנט והסבירה כי אחיה חווה הידרדרות משמעותית במצב הנפשי שלו לאחר שהפסיק לנטול את הכדורים שאמורים לסייע לו. "הוא פושע בעיני המשטרה, וככה הוא תמיד יהיה. אין שום גאולה, התייחסו אליו כאילו הוא זבל", היא אמרה.

אמש נערך מפגש פומבי בו מפקד המשטרה המקומית, ורנון הייל, התייחס לסוגייה. המפגש, שהועבר בשידור ישיר בתקשורת המקומית, היה טעון במיוחד. שני השוטרים המוערבים בפרשה זוהו באופן חלקי (פ. ברוש וא. סמית'), כאשר לאחד מהם ארבע שנות ותק במשטרה והשני שנתיים של ותק.

מפקד המשטרה הייל כבר התנצל על התקרית ביום שני, ואמש הוא סיפר שחקירה יסודית של המקרה כבר נמצאת בעיצומה. הייל אף הבהיר כי הוא לוקח אחריות אישית על מה שהגדיר "שיפוט לקוי" מצד שני השוטרים: "השוטרים המעורבים מבינים כיצד האירוע נתפס בעיני הציבור, אך חשוב שאנשים יבינו שהם השתמשו בכלים שעמדו לרשותם כדי לעמוד במשימה שהם התבקשו לבצע", הוא אמר.

האירוע לא זכה ליחס מצד בכירים במדינה, אך ניתן רק לשער כי חוסר ההתייחסות נובע מחקירת אירוע הירי הקטלני בסניף וולמארט באל פאסו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE