הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מבצע פתע של רשויות ההגירה: מאות שוהים בלתי חוקיים נעצרו
המנהל בפועל של ICE טוען שמדובר בפשיטה הגדולה ביותר כנגד שוהים בלתי חוקיים בעשור האחרון, כמו גם הפשיטה הגדולה בתולדות מדינת מיסיסיפי. קרוב ל-700 אנשים נעצרו, חלקם יגורשו מהמדינה כבר בימים הקרובים

רשויות ההגירה פשטו על שבעה מפעלים ברחבי מדינת מיסיסיפי, וזאת כחלק ממאמצי הממשל בראשות הנשיא טראמפ למגר את תופעת השוהים הבלתי חוקיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שניים מהעצורים בעיירה מורטון, מוקדם יותר היום (צילום: AP)

 

לא פחות מ-680 בני אדם נעצרו במהלך המבצע, ומתיו אלבנסה, המנהל בפועל של סוכנות ההגירה ואכיפת המכס (ICE), חשף כי מדובר בפשיטה הגדולה ביותר שנערכה במקום עבודה בעשור האחרון וככל הנראה גם הפשיטה הגדולה ביותר בתולדות המדינה.

כ-600 סוכני ICE נפרסו סביב המפעלים כדי למנוע מהעובדים לברוח מהמקום. בין הערים ועיירות שבהן בוצעו פשיטות ניתן למצוא את ג'קסון, ביי ספרינגס, קנטון, מורטון ועוד.

על פי רשויות ההגירה, העצורים נלקחים למתקן כליאה צבאי, שם הם יעברו תהליך מיון. אלה שכבר מיצו את ההליך המשפטי וניצבים בפני גירוש יועלו על מטוסים בקרוב, ואלה שנמצאים במדינה באופן לא חוקי יועמדו לדין בשל כך. אל מתקן הכליאה הגיעו עשרות בני משפחה של העצורים והתחננו לשחרורם.

 

עצור נוסף בעיירה מורטון, מוקדם יותר היום (צילום: AP)

 

מאות עובדים נוספים במפעלים אשר הינם חוקיים שוחררו, אך הם נאלצו להסכים לחיפוש יסודי במכוניתם כדי לוודא שאינם מחביאים בה עובדים אחרים.

כאשר אלבנסה נשאל לגבי העובדה שהפשיטה מתרחשת באותו היום שבו הנשיא טראמפ צפוי לבקר באל פאסו, המנהל בפועל של ICE הכחיש כל קשר בין שני האירועים. "זהו מבצע פתע שתוכנן במשך זמן רב והוא חלק קטן מהמבצע הנרחב שלנו לגירושם של אנשים ששוהים פה באופן בלתי חוקי. חקירותנו מתבצעות אף ורק על פי עובדות ולא על פי אלמנט של גזע, מין או דת", הוא אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE