הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"קריאת השכמה לקהילה הישראלית מדרום ועד צפון קליפורניה"
"מה קשורים לימודי פלסטינים לאמריקה?!": זעם רב בקרב הורים ופעילים בעקבות הסילבוס החדש שנקבע במסגרת לימודי זכויות מיעוטים ומוקדש כמעט כולו להצגת הנרטיב הפלסטיני במעטפת אנטי ישראלית ופרו BDS. "מדובר באחד המקרים החמורים והמדאיגים בהם נתקלנו", אומרים נציגים ישראלים ומבקשים מאנשי הקהילה לחתום על טופס תלונה מרוכז שהוכן במיוחד על ידי ה- IAC במטרה למנוע את רוע הגזירה

"אנחנו במצב חירום", כך הגדיר פורום "ישראלים שאכפת להם" בפייסבוק את תכנית הלימודים החדשה במערכת החינוך בקליפורניה שמעוררת סערה גדולה בקרב הקהילה הישראלית במדינה.

"לימודים אתניים" (ETHNIC STUDIES), באופן הזה מוגדר תחום לימוד שעל פניו, מהותו הינה זכויות מיעוטים בארה"ב וזאת באמצעות התמקדות ברקע הגעתם למדינה ובהשפעותיה כתוצאה מכך.

אך מאחורי ההגדרה התמימה לכאורה, מסתתרת אג'נדה אנטי ישראלית מובהקת, המהווה רוח גבית לתנועת החרם השנויה במחלוקת.

העמקה בסילבוס ( רשימת הקריאה) של הקורסים השונים בתחום, חושפת בין היתר שורה של תכנים המציגים באור חיובי את ארגון ה-BDS כגוף צודק ולגיטימי וכן לימוד שירים המתארים את הישראלים כעם שכובש ומדכא מיעוטים.

למעשה, תחת איצטלה של תיאור מאבקי מיעוטים בארה"ב, ישנו ניסיון של השוואה בין העוולות שהם עוברים לבין אלו שלכאורה ישראל גורמת למיעוטים בתוכה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

ניתן לראות זאת לדוגמה בחומר קריאה ששם בשורה אחת את מאבק הקהילה האפרו אמריקאית לצד זו הפלסטינית, או אחד אחר שמציג את החומה בגבול עם מקסיקו אל מול גדר ההפרדה שביהודה ושומרון. מיותר לציין שהכל מוצג מנקודת המבט הפלסטינית בלבד ולפי נרטיב חד צדדי.

החותמת הסופית שאכן מדובר בפוליטיזציה במערכת החינוך באה לידי ביטוי בכך שהלימודים, שהרי מהותם הינה המיעוטים בארה"ב, כלל אינם מתייחסים לקהילה היהודית במדינה, מיעוט בפני עצמו ואף לא לצד הישראלי בארה"ב או במדינתו שלו.

כל תוכן הלימודים מתייחס בלבד לזווית הפלסטינית בשטחי ישראל וכן באנלוגיה לאי השיוויון לכאורה ממנו סובלות הקהילות הלטיניות והאפרו אמריקאיות.

 

הסילבוס מעורר הסערה עם השורות המסומנות על התכנים הבעייתים כפי ששותף בפורומים ברחבי הרשת

"למה צריך להכניס את הדברים האלו, זה לא רלוונטי. הדרך הזאת רק תעורר שנאה אלינו מגיל כל כך צעיר", אומרת עדי בן ישי, אמא לארבעה תלמידים מלוס אנג'לס.

"זה לא תפקיד מורים להתערב באופן שכזה, אלא תפקידנו כהורים ללמד את הילדים שלנו על שיוויון וזכויות אדם ללא התערבות פוליטית בנושא הזה. לאחר מכן, ילד צריך לעשות את ההחלטות שלו לאחר שנחשף לכל המידע, ואם בכלל הוא מעוניין להתעמק בנושא", היא מוסיפה. 

 

"זה רק יעורר שנאה". אילוסטרציה: שאטרסטוק

"אני מדברת איתך וכולי רותחת. הסכסוך הישראלי פלסטיני הוא לא תחום חובה של תלמיד בארה"ב. מתמטיקה או היסטוריה על אמריקה נשמע יותר הגיוני אבל מה קשורים הפלסטינים לאמריקה?", שואלת בן ישי.

לדברי ג'סיקה ברזני, מנהלת חדר המדיה בלוס אנג'לס מטעם ה-IAC, עניין נוסף שצריך לתת עליו את הדעת הוא הנזק לתלמידים היהודים בכיתות שעשויים לחוש אי נוחות ואף עלולים להיות מודרים כתוצאה מחומר ההסתה בכיתות, "הם גם לא יביעו דעתם בנושא מחשש לתגובות" היא אומרת.

עוד מוסיפה ברזני כי צורת הלימוד הזאת היא סוג של שטיפת מוח עבור כלל התלמידים שבתום תקופת התיכון, ממשיכים הלאה בחייהם עם הכלים הללו שנרכשו במערכת החינוך המוטית, כשהם בעלי תפיסת עולם חד צדדית בכל הקשור לסכסוך הישראלי פלסטיני מאחר שלא נחשפו בפניהם זוויות אחרות בנושא.

"מדובר באחד המקרים המדאיגים והחמורים ביותר שנתקלנו בהם בתקופה האחרונה", קובעת בנחרצות יעל צור, מנהלת תכנית ארצית במיזם המשותף של ACT.IL בארגון  ISRAELI AMERICAN COUNCIL, התכנים בתכנית "הם אנטי - ישראלים, מעודדים פעולות אגרסיביות נגד ישראל ולא מציגים את היהודים כמיעוט בארה"ב".

 

מכתב חברי השדולה היהודית בבית הנבחרים בקליפורניה

גם חברי השדולה היהודית של בית הנבחרים בקליפורניה הצטרפו למאבק ובמכתב ששלחו למשרד החינוך כתבו כי "אנו פונים אליכם כדי להביע את החששות שלנו בנוגע לתוכנית הלימודים שמוצעת. תוכנית זו אינה מדויקת ומטעה במספר היבטים חשובים, והיא נכתבה באופן שמשקף השקפת עולם אנטי-יהודית. מסיבה זו אנו מתנגדים בתוקף שתוכנית הלימודים תאושר ללא שינויים משמעותיים"

כעת נותרה דרך אחת למנוע את רוע הגזירה. עד ה-15 באוגוסט ישנה אפשרות להגיש התנגדות לתכני התכנית הנוכחית על ידי כניסה לאתר משרד החינוך הקליפורני. העניין הוא שלדברי ג'סיקה ברזני, מדובר בהליך מסורבל שעשוי להקשות על אותם אלו שרוצים לבחור את תכני הלימוד הספציפיים.

על מנת להקל ולייעל את היוזמה שתופסת בימים האחרונים תאוצה, חדר המדיה בלוס אנג'לס של ה-IAC עבר בקפידה על כל אורכה של תכנית הלימודים כולל העמקה בחומרי הקריאה והכין טופס תלונה מרוכז המתמקד באופן פרטני בתכנים הבעייתים.

השלב הבא הוא הקריטי מכולם ודורש את היענות קוראי היברו ניוז - IAC פתח בקמפיין הקורא לכל אלו המעוניינים לעצור את המהלך האנטי ישראלי, לפני שיעבור למצב בלתי הפיך, להכנס לקישור ולחתום על הטופס המשותף.

"מרגש לראות שחדר המדיה מוביל את הקהילה לעשייתה מאוחדת וחזקה, רק מאתמול הצטרפו למעלה מאלף איש והמספרים ממשיכים לעלות", מתארת צור את האווירה בחדר המצב.

"זו קריאת השכמה לקהילה הישראלית מדרום ועד צפון קליפורניה", מסכמת בנחרצות ג'סיקה.

הצטרפו למאבק וחתמו כאן.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE