הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מסע דקירות קטלני בדרום קליפורניה: 4 עוברי אורח נרצחו
על רקע סוף השבוע המדמם שעבר על ארה"ב, בהלה גדולה נרשמה בגארדן גרוב וסנטה אנה לאחר מסע אלים שנמשך מספר שעות והוביל למותם של ארבעה ופציעתם של לפחות 3 אנשים נוספים. המשטרה המקומית עצרה את החשוד: "אין לו קשר לקורבנות, זה נראה כמו גל אלימות אקראי"

ארבעה בני אדם נדקרו למוות אתמול (רביעי) בדרום קליפורניה בגל אלימות קשה שכלל מספר מעשי שוד בלפחות שתי ערים, כך על פי המשטרה המקומית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המשטרה חוקרת את נסיבות מסע הדקירות הקטלני (צילום: AP)

 

החשוד, גבר בן 33 ששמו לא פורסם, נעצר בידי המשטרה, שניסתה להרגיע את הלחץ הגדול ששרר בקרב התושבים: "מדובר בפשעים אלימים ואקראים. לחשוד אין קשר כלשהו לאף אחד מהנפגעים", הסביר סגן קארל ויטני ממשטרת גארדן גרוב שבמחוז אורנג'. עוד הסביר ויטני כי כל הקורבנות והחשוד עצמו הם ממוצא היספאני, ושלא מדובר בתקיפה על רקע גזעני.

מסע הקטל הקטלני ארך יותר משעתיים בשעות הערב של יום רביעי, ואל מוקד החירום המשטרתי 911 הגיעו עשרות שיחות טלפון המדווחות על שוד מזוין ועל אדם שמסתובב ברחובות עם סכין. "זה פשוט פשע מתועב", הסביר ויטני.

 

בית הדירות בו שני גברים נדקרו למוות לאחר שדירתם נפרצה (צילום: AP)

 

בית הדירות בו שני גברים נדקרו למוות לאחר שדירתם נפרצה (צילום: AP)

 

בשלב זה, החוקרים מתייחסים לאירוע כאל מעשי שוד שהשתבשו, אך יתכן ש"רוע בהתגלמותו" היה המניע בלפחות חלק ממסע הפשיעה האלים.

האירוע החל בסביבות השעה 4:00 אחר הצהריים בבית דירות בעיר גארדן גרוב, לאחר ששני דיירי המקום הזעיקו את המשטרה כדי להתלונן על פריצה. עוד בטרם הספיקו כוחות המשטרה להגיע למקום, התקבלו דיווחים על שוד מזוין במאפיה סמוכה. עדי ראייה סיפרו שהחשוד ברח במכונית מסוג מרצדס.

 

חוקרי המשטרה עברו מזירה לזירה במהלך הלילה (צילום: AP)

 

על פי החשד, בסביבות השעה 5:00 אחה"צ שב החשוד לדירה שאליה פרץ קודם לכן ודקר את שני הדיירים. דקות ספורות לאחר מכן כאשר השוטרים הגיעו לדירה הם הבחינו בשניים. מותו של אחד נקבע במקום, השני פונו לבית החולים ומותו נקבע כעבור שעה קלה.

כ-40 דקות לאחר מכן החשוד נכנס לבית עסק להפקדת המחאות, איים על אחד הלקוחות וגנב ממנו מזומן. כעבור כ-25 דקות, בשעה 6:06 בערב, הוא נכנס לסוכנות ביטוח ותקף עובדת בת 54 עם סכין שאותה המשטרה תיארה כ"דומה למצ'טה": "העובדת הייתה מאוד אמיצה והצליחה להיאבק בו למרות הסכין שהחזיק ברשותו. היא נדקרה מספר פעמים ופונתה לבית החולים", סיפר ויטני, ועדכן בהמשך כי היא צפויה להתאושש מפצעיה.

 

תחנת הדלק בה גבר נפגע בפניו (צילום: AP)

 

שוטרים הוצבו בזירות הפשע עד להודעה חדשה (צילום: AP)

 

כחמש דקות לאחר מכן, החשוד תקף גבר בזמן שהוא מתדלק את מכוניתו. על פי המשטרה, אפו של הקורבן כמעט נחתך לחלוטין, אך הוא פונה לבית החולים וגם צפוי להתאושש מהפגיעה הקשה. שתי הדקירות הקטלניות הנוספות הגיעו כעבור כמה דקות כאשר החשוד נכנס לסניף סאבוויי בעיר סנטה אנה. 10 דקות לאחר מכן הוא נכנסף לסניף 7Eleven ודקר למוות מאבטח שהוצב במקום.

בשלב זה, אחת מעשרות הניידות שהוזעקו לאזור הצליחה לזהות את מכונית המרצדס של החשוד, והמשטרה עצרה אותו מחוץ לסניף. לחוקרים נדרשו קרוב ל-4 שעות של עבודה בשטח, וזאת בשל כמות הזירות הגדולה: "זה מסוג האירועים שאתה רואה פעם בחיים. היה לנו מאוד חשוב למצוא כל פיסת מידע וכל ראייה אפשרית שתסייע לשלוח את החשוד לכלא לשארית חייו", סיכם ויטני.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE