הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פלורידה: מטפלת סיעודית גנבה יותר מ-100 אלף דולר מניצולת השואה ובעלה
ביום שישי האחרון נעצרה אודאליס לופז בת ה-56 בחשד שגנבה כ-116 אלף דולר משני קשישים יהודים. היא עבדה עבור המשפחה במשך 8 שנים, אך הדבר לא הפריע לה לקחת כסף שנועד לשלם על תרופות כדי לממן לה ארוחות מפוארות. נכד של בני הזוג: "המטפלת ניצלה את היגון ואת הדיכאון של סבתא שלי"

המשטרה בדרום פלורידה עצרה מטפלת סיעודית שהועסקה ע"י ניצולת השואה ובעלה, וזאת בחשד שהיא גנבה מהם סכום העולה על 100 אלף דולר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ניצולת השואה, רלה הרמן בת ה-91, לצד המטפלת החשודה בגניבת 116 אלף דולר ממנה ובעלה (צילום: GoFundMe / משרד השריף של מחוז מיאמי-דייד)

 

המטפלת, אודאליס לופז בת ה-56, נעצר ביום שישי האחרון והואשמה בגניבה מקשישים וניצול של קשישים, שני סעיפים חמורים ביותר. שני הקורבנות - רלה הרמן בת ה-91 ובעלה לאונרד בן ה-90 - העסיקו את לופז בשנת 2011 כדי שתסייע בטיפול שלהם. היא התבקשה לבצע את הקניות השבועיות בסופרמרקט וכדומה, ועל כן קיבלה גישה למזומן ולכרטיסי האשראי של הזוג.

על פי צו ביהמ"ש, כאשר הרמן הייתה נותנת ללופז את כרטיס האשראי כדי שתקנה מזון ותרופות, החשודה הייתה יוצא למסע קניות אישי שכלל בגדי יוקרה, טיפולים מפנקים ומסעדות יקרות.

לפי החוקרים בעיר פיינקרסט בה גרים בני הזוג, לופז גנבה סכום כולל של כ-116 אלף דולר מבני הזוג. לדברי אחד הנכדים של בני הזוג, חשבון הבנק של רלה ולאונרד רוקן לחלוטין - כולל הסכום שרלה קיבלה כתשלום פיצויים בעקבות החוויות הבלתי נתפסות שעברה במהלך השואה.

 

מיקה הרמן, שפתח את דף התרומות, ביחד עם סבתו רלה (צילום: GoFundMe)

 

"סבתא שלי שרדה טרגדיה קשה - השואה, ובנה היחיד נפטר ב-2015. העובדה שהמטפלת הגבירה את הפעילות הלא-חוקית שלה בערך באותה העת, תוך כדי שהיא מנצלת את היגון ואת הדיכאון של סבתא שלי, היא מה שמקומם אותי יותר מכל דבר אחר", סיפרה מיקה הרמן, נכדתם של בני הזוג.

עוד סיפר כי הוא חשב שהקשר בין המטפל לסבתא שלו היה אמיתי וכן: "אני חושב שהיא הייתה החברה היחידה של סבתא שלי כי היא הרי ראתה אותה יותר מכל אדם אחר חוץ מבעלה", הוא אמר.

כאמור, בערב יום שישי הסתיים ההתעללות של לופז בזוג המבוגר, והיא נעצרה בידי שוטרי משרד השריף של מחוז מיאמי-דייד. היא שוחררה בבוקר שלמחרת לאחר שהסכימה לשלם דמי שחרור בערבות, והיא תשוב לביהמ"ש ב-3 בספטמבר לשימוע הראשוני בעניינה.

במקביל, מייקה פתח דף תרומות באתר GoFundMe במטרה לגייס סכום של כ-100 אלף דולר. עד כה, סכום של כ-7,000 דולר גוייס בעזרת כ-175 תורמים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE