הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סובלים ממיגרנות? מחקר מצביע על גורם אפשרי שניתן למנוע
על פי חוקרים באוניברסיטת הרווארד, נמצא קשר בין צריכת יותר משני משקאות בעלי קפאין לבין הגברת הסיכוי לחוות כאב ראש כרוני. "מי שסובל ממיגרנות חייב לדעת שהגבלת המשקאות הללו היא הדרך המומלצת לפעול"

שתיית כוס קפה נוספת, או למעשה כל משקה עם קפאין, עלולה להגביר את הסיכון לחוות מיגרנה עבור אלה שסובלים מהמחלה הכרונית, כך עולה ממחקר חדש שפורסם השבוע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה

 

חוקרים באוניברסיטת הרווארד פרסמו את מחקרם השבוע ב-The American Journal of Medicine, כתב עת מדעי מוביל. לטענתם, שתיית כוס קפה נוספת (למשל, כוס שלישית עבור מי שרגיל לשתות שתי כוסות קפה), מגבירה באופן ניכר את הסיכוי למיגרנה.

"במטופלים אשר סובלים ממיגרנות לפרקים (עד 14 כאבי ראש בחודש), צריכת משקה אחד או שניים בעלי קפאין לא השפיעה על הסיכוי לחוות מיגרנה באותו היום. לעומת זאת, החל מהמשקה השלישי ראינו שקיים קשר, לכן אנחנו ממליצים לסובלים מהמחלה להגביל את עצמם לשני משקאות בעלי קפאין ביום", מסבירה אליזבת מוסטופסקי, מרצה בבית הספר לבריאות הציבור בהרווארד.

מוסטופסקי אף הבהירה כי למרות שלא נמצא קשר בין צריכת המשקה הראשון או השני לבין כאבי הראש, יתכן שאנשים שלא רגילים לשתות משקאות בעלי קפאין בכל זאת יחוו מיגרנה לאחר צריכת 2 משקאות. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE