הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חוקרת לשעבר ב-FBI: "טענת הנשיא על משחקי וידאו ואלימות שגויה ביסודה"
על רקע אירועי הירי הקשים בטקסס ואוהיו, הנשיא טראמפ הצביע על משחקי מחשב ( "עלינו להפסיק לפאר ולהאדיר את כל סוגי האלימות, לרבות משחקי וידאו אלימים") כאחד הגורמים. פרופילאית לשעבר בבולשת הפדרלית התראיינה לרשת סי. בי. אס. וטענה שאין כל קשר

ימים בודדים לאחר אירועי הירי באל פאסו ובדייטון בו 31 בני אדם נרצחו, הנשיא טראמפ הצביע על משחקי מחשב ועל מחלות נפשיות כשני גורמים עיקריים לתופעה. אך בכירה לשעבר ב-FBI לא מסכימה עם קביעה זו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

מארי אלן או'טול משמשת כמנהלת המחלקה למדע פורנזי באוניברסיטת ג'ורג' מייסון שבווירג'יניה, אך לפני כן היא עבדה שנים רבות ב-FBI במחלקה לפרופילאות פלילית. בשבוע שעבר היא התראיינה ברשת סי. בי. אס. וטענה שהנשיא לא דייק בדבריו.

כזכור, הנשיא טראמפ אמר כי "עלינו להפסיק לפאר ולהאדיר את כל סוגי האלימות, לרבות משחקי וידאו אלימים וקודרים שהפכו לשכיחים". הנשיא אמר את דבריו לאחר שבמניפסט של היורה מאל פאסו, שהועלה לרשתות דקות ספורות לפני הירי, התגלו מספר אזכורים למשחק "קול אוף דיוטי". 

ונשיא לא היה לבד. סגן המושל בטקסס, דן פטריק, הפציר במחוקקים בקונגרס להגביר את הפיקוח על תעשיית משחקי המחשב.

 

הנשיא טראמפ ורעייתו מלאניה במהלך ביקורם באל פאסו בשבוע שעבר (צילום: Getty Images)

 

בראיון שהעניקה לסי. בי. אס., או'טול אמרה שהטענה של הנשיא לפיה משחקי מחשב אלימים מובילים לאלימות במציאות היא "שגויה ביסודה": "לנשיא אין כל ניסיון, מומחיות, או רקע שיאפשר לו להבין כיצד אלימות מסוג זה מתחילה וכיצד היא מתפתחת", היא אמרה.

או'טול אף הזכירה כי אין מחקר מדעי המצביע על קשר כלשהו בין משחקי מחשב אלימים לבין אלימות, או בין משחקי מחשב אלימים לבין אירועים הקשורים לכלי נשק.

בנוגע לטענת הנשיא לפיה "בעיות נפשיות ושנאה סחטו את ההדק, לא האקדח", או'טול הסבירה שבזמן שישנם רבים שסובלים מבעיות נפשיות, רק אחוזים בודדים הם אלימים. "פחות מרבע מהיורים שמעורבים באירועים ההמוניים הללו אובחנו כסובלים מבעיות נפשיות", היא אמרה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE