הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שנתיים לאחר מותו של צ'רלס מנסון, המשטרה עדיין חוקרת את קשריו למקרי רצח בלתי מפוענחים
לפחות ב-12 מקרי רצח נמצא קשר בין מנהיג הכת ל-"בני משפחתו" המעריצים, אך העובדה שרובם כבר אינם בחיים מקשה על החקירה. ובכל זאת, במשטרה מבטיחים שלא כי "נמשיך בחקירה עד שנמצא את מי שאחראי למעשים"

"משפחת מנסון", קבוצה של צעירים שהעריצה את צ'ארלס מנסון ורצחה בשמו, מוכרת בעיקר בשל שני אירועים אלימים שהתרחשו לפני כחמישים שנה: רציחתה של השחקנית שרון טייט (אשתו של הבמאי רומן פולנסיקי) ורציחתם של לנו ורוזמרי לה-ביאנקה בשכונת לוס פליז.

אך גם היום, כשנתיים לאחר שמנסון עצמו הלך לעולמו, חוקרים רבים סבורים שהוא ו"בני המשפחה" עומדים מאחורי מקרי רצח נוספים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מנסון לאחר מעצרו ב-1969 (צילום: Getty Images)

 

במטה משטרת לוס אנג'לס ישנם לפחות כ-12 מקרי רצח בלתי מפוענחים בעלי קשר כלשהו ל"משפחה", וזאת בנוסף למספר רציחות שאירעו מחוץ לתחום השיפוט של משטרת לוס אנג'לס. 

חלק מהקשרים הללו הגיונים יותר מאחרים, אך כולם עברו בדיקות יסודיות ונמצא שלכולם רלוונטים ל"משפחה" הסדיסטית.

"מנסון טען פעמים רבות שהיו הרבה יותר נרצחים ממה שידענו עליהם. יתכן שלעולם לא נדע את כל היקף האלימות", הסביר קליף שפרד, חוקר לשעבר במשטרת לוס אנג'לס.

 

חלק מ"בני משפחתו" של מנסון מגיעים לשימוע של צ'רלס בביהמ"ש בלוס אנג'לס (צילום: רויטרס)

 

בין מקרי המוות החשודים כבעלי קשר למנסון ומעריציו ניתן למצוא "התאבדות" של בן הזוג של אחת מ"בנות המשפחה" באנגליה, טביעתו למוות של עורך דין שעליו מנסון אמר במהלך המשפט כי הוא "ישמח אם לא יראה אותו יותר", ואישה צעירה שנדקרה בשד' מולהולנד שבלוס אנג'לס.

מנסון ובני הכת הורשעו ב-9 מקרי רצח, לרבות טייט (וארבעה נרצחים נוספים ששהו בבית בעת האירוע), בני הזוג לה-ביאנקה, המוסיקאי גארי הינמן ואיש הפעלולים דונלד "שורטי" שיי.

דן ג'נקס, חוקר במחלקת הרצח במשטרת לוס אנג'לס, סיפר שהמקרים הבלתי מפוענחים עדיין פתוחים, ועל כן הוא לא יכול לספק פרטים נוספים: "אין פה שום חוק התיישנות, אנחנו מפתחים טכניקות חדשות. למשל, בעשור האחרון חלה התקדמות משמעותית בכל הקשור לדגימות דנ"א. נמשיך בקו זה עד שנמצא את מי שאחראי למעשים", הוא אמר.

יתרה מכך, במשך שנים רבות משטרת לוס אנג'לס סירבה לדון בנושא של מנסון, אך לפני כ-7 שנים הוחלט להתיר לפרסום את ההתפתחות. ולמרות שג'נקס רמז שהמשטרה תחקור את הסוגיה לעומק, הוא הודה שפטירתו של מנסון בספטמבר 2017, כמו גם רבים ממעריציו, מקשה על המשך החקירה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE