הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שוק הנדל"ן בדרום פלורידה לוהט, מחירי שכר הדירה מזנקים
אם בעבר תושבי פלורידה יכלו לעבור לערים המרוחקות מקו החוף ולשלם פחות בשכר הדירה, כיום המצב השתנה ופערי המחירים בין שני האזורים הצטמצמו באופן משמעותי. עם זאת, ישנם ערים בודדות בדרום פלורידה אשר עדיין זולות יותר משכ"ד הממוצע בארה"ב - 1,465 דולר

משבר הדיור שפוקד את ארצות הברית מתחיל להיות מורגש בצורה קשה יותר במחוז בראוורד שבפלורידה, בו מחירי השכירות זינקו וחצו את רף 1,700 הדולר, כך עולה על פי סקר לאומי בנושא מחירי הדיור.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

אם בעבר השכירות היה עולה בשכונות הסמוכות לקו החוף במחוז, הרי שכעת עליית המחירים מתפשטת ומגיעה גם לאזורים נוספים. כך למשל, במהלך חודש יוני מחיר שכ"ד הממוצע בדייבי עלה ב-40 דולר לעומת החודש הקודם והגיע ל-1,820, במיראמר הנתון עמד על 1,879, בפמברוק פיינס 1,773 דולר ואילו בקוראל ספרינגס מחיר שכ"ד הממוצע עמד על 1,725 דולר.

הנתונים נאספו ע"י חברת RentCafe, שבחנה את שוק הדיור ב-260 הערים הגדולות בארה"ב. למרבה ההפתעה, בכל הערים שהוזכרו, שכ"ד הממוצע גבוה מזה במיאמי, שעומד על 1,713 דולר.

נתון שלא יפתיע רבים הוא שפורט לודרדייל שוב ניצבת כעיר היקרה בפלורידה בכל הנוגע לשוק השכירות עם מחיר ממוצע של 1,945 דולר.

 

וסט פאלם ביץ', אחת הערים הבודדות בפלורידה בה שכ"ד נמוך מהממוצע הלאומי (צילום: Getty Images)

 

"המצב נוצר בעקבות מה שקורה בערים הגדולות ובערים הסמוכות לקו החוף. המחירים עלו שם, ושוכרים העדיפו למצוא בתים זולים בערים ועיירות המרוחקות מהחוף. כעת גל ההתייקרות הגיע גם לשם", מסבירה אלכסדנרה קיונטה, מחברת הדו"ח שפורסם ע"י RentCafe.

לטענתה של קיונטה, זוהי הסיבה שהמחירים בפורט לודרדייל וערים דומות "בקושי השתנו במהלך חצי השנה הראשונה בזמן שערים כגון פמברוק פיינס, דייבי ומיראמר חוו עליית מחירים.

עוד פורסם בדו"ח כי גובה שכר הדירה הממוצע בארצות הברית עמד על 1,465 דולר בחודש יוני, עלייה של 3.2% (או כ-45 דולר) לעומת חודש יוני 2018.

במספר ערים בדרום פלורידה גובה שכ"ד היה נמוך מהממוצע הלאומי, לרבות וסט פאלם ביץ' (1,460 דולר), הוליווד (1,447 דולר), פומפאנו ביץ' (1,404 דולר) והיליאה (1,366 דולר).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE