הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טיסות ישירות לישראל: אלו קווי התעופה צפון אמריקה - תל אביב שעשויים להפתח בקרוב
על רקע חידוש טיסת אמריקן מדאלאס לנתב"ג, בשנים האחרונות נוספו יעדים כגון לאס וגאס, סן פרנסיסקו ואפילו וושינגטון די.סי., ונראה שהיד עוד נטויה

סיפוק רב נרשם השבוע בקרב הקהילה הישראלית בארה"ב לאחר שחברת התעופה "אמריקן איירליינס" הודיעה על כוונתה לחדש את הטיסות לישראל. פתיחת הקו החדש מדאלאס אומנם תתרחש רק בעוד כשנה, אך הכוונה מצביעה על מגמה שעשויה להוריד את מחירי הטיסות לישראל באופן משמעותי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יונייטד כבר מפעילה 4 טיסות יומיות לישראל. האם החמישית בדרך? (צילום: AP)

 

"אמריקן" תהפוך לחברת התעופה החמישית שטסה בין צפון אמריקה לישראל, וכבר עתה ארבע חברות טסות יחדיו ל-11 יעדים ברחבי היבשת:

בוסטון: אל על

ניו יורק (JFK): אל על, דלתא

ניוארק: אל על, יונייטד

וושינגטון די. סי. (דאלס): יונייטד

מיאמי: אל על

לוס אנג'לס: אל על

לאס וגאס: אל על

סן פרנסיסקו: אל על, יונייטד

טורונטו: אל על, אייר קנדה

מונטריאול: אייר קנדה*

אורלנדו: אל על*

 

יעדים בעלי טיסה ישירה לישראל בקיץ 2019 (איור: מערכת היברו ניוז)

 

בשבועות הקרובים תסתיים עונת התיירות העמוסה, ובכך גם יופסקו הטיסות למונטריאול ואורלנדו. סביר להניח שטיסות אלה יחודשו שוב בשנה הבאה, אך עד אז אל על תחל לטוס 3 פעמים בשבוע לנמל התעופה או'הייר בשיקגו.

 

מה יהיה היעד הבא שיזכה לטיסה ישירה מישראל? (צילום: Shutterstock)

 

קווים חדשים שיפתחו בשנה הקרובה:

שיקגו: אל על (טיסת הבכורה ב-22 במרץ 2020)

דאלאס: אמריקן (טיסת הבכורה ב-9 בספטמבר 2020)

 

משרד התיירות בישראל משלם מענק בסך כ-850 אלף דולר לחברות תעופה אשר פותחות יעד חדש לישראל ומפעילות אותו במשך שנה, ולכן עולה שאלה טבעית: מה יהיו היעדים הבאים שאליהם יפתחו טיסות ישירות לישראל?

 

 

עם קהילה ישראלית של 50 אלף איש וקונסולה כללית, יוסטון עשויה להיות העיר הבאה ברשימה (צילום: Shutterstock)

 

יוסטון (טקסס) - יונייטד איירליינס

יונייטד הפכה לחברה התעופה האמריקאית הגדולה בישראל בשנים האחרונות, וכיום היא מפעילה ארבע טיסות יומיות לשלושה יעדים: 2 טיסות לניוארק שבניו ג'רזי, טיסה לסן פרנסיסקו וטיסה נוספות לבירת ארצות הברית, וושינגטון די. סי. 

בהודעתה של אמריקן על פתיחת הקו, ראשי החברה טענו שהם מחפשים אחר נוסעים שמנסים להגיע למרכז ומערב ארצות הברית. במקרה מדובר באותם נוסעים שכיום טסים ביונייטד ועולים על טיסות המשך מאחד היעדים.

העיר יוסטון היא גם משמעותית עבור החברה, שהתאחדה עם קונטיננטל איירליינס בשנת 2010. נמל הבית של קונטיננטל היה ביוסטון, ועד היום מדובר באחד משלושת הבסיסים החשובים שלה, ביחד עם שיקגו וניוארק. לכן, יונייטד לא יכולה להרשות לעצמה שמקומיים מטקסס, בין אם מדובר בתיירים או באנשי היי-טק מאוסטין, יבחרו באמריקן איירליינס על חשבונה.

ומעבר לכך, יוסטוון היא עיר גדולה מאוד (כ-7 מיליון תושבים), כולל קהילה יהודית של כ-50 אלף איש. בנוסף, לישראל קונסולה כללית בעיר שמשרתת את כל האזור. 

 

הרי הרוקיז במרחק טיסה אחת? (צילום: Shutterstock)

 

דנבר (קולורדו) - יונייטד איירליינס

בדומה ליוסטון, גם דנבר משמשת כבסיס עבור יונייטד איירליינס. פתיחת קו אל העיר שממוקמת למרגלות הרי הרוקי עשויה להגביר את התיירות הישראלית באזור זה, וחברת התעופה תוכל להציע טיסות המשך ליעדים נוספים במערב ומרכז המדינה.

לעיר קהילה יהודית גדולה יותר מזו ביוסטון - כ-90 אלף איש, וזאת מתוך כ-3 מיליון תושבים. 

 

מרכז העיר ונקובר (צילום: Shutterstock)

 

ונקובר (מחוז קולומביה הבריטית, קנדה) - אייר קנדה

אייר קנדה הייתה אחת הראשונות בעולם להפעיל טיסות מסחריות במטוס הדרימליינר, ואחד היעדים הראשונים שבחרה היה תל אביב. כאשר אחת המתחרות שלה, אייר טרנסאט, החלה לטוס ממונטריאל לנתב"ג, אייר קנדה נאלצה לפתוח קו נוסף - גם הוא במונטריאול. אלא שמאז אייר טרנסאט ויתרה על הקו לארץ, ואייר קנדה הפכה את הקו ממונטריאול לעונתי בלבד.

ואולי מסיבה זו בדיוק חברת התעופה תבחר לפתוח טיסות לצד השני של היבשת. נוסעים שעדיין מבקשים להגיע למונטריאול יכולים לטוס דרך טורונטו בטיסה קצרה, והחברה תוכל לפנות לקהל חדש. כמובן שגם הנוסעים בקליפורניה יהנו מפתיחת קו לוונקובר, שכן החברה מפעילה עשרות טיסות המשך לסן פרנסיסקו, לאס וגאס, לוס אנג'לס ועוד.

בנוסף, ונקובר מנסה למצב את עצמה כעיר של היי-טק, ואין אישור טוב יותר לכך מאשר הצורך בטיסה ישירה ל-"מדינת הסטארט אפ".

 

מרכז העיר אטלנטה. האם דלתא תחדש את הטיסות? (צילום: Shutterstock)

 

אטלנטה (ג'ורג'יה) - דלתא איירליינס

בעבר דלתא הייתה מפעילה שתי טיסות יומיות לישראל, אחת מניו יורק והשניה מאטלנטה, אך הקו פעל במטוס ג'מבו 747-400 שצורך כמויות אדירות של דלק. המטוסים החדשים של ימינו, למשל ה-A350 שיש לדלתא, הם יעילים יותר באופן משמעותי.

לכן אל תופתעו אם גם דלתא תיבהל במעט מהודעת אמריקן ותנסה למצוא דרך למנוע מנוסעיה להתחיל לטוס דרך דאלאס. החברה כמובן עדיין טסה דרך JFK שבניו יורק, אך טיסה נוספת מאטלנטה יכולה גם להתחרות עם אל על בטיסות שלה למיאמי ו-וושינגטון די. סי.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE