הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המדיניות החדשה שתמצמם משמעותית את מספר הזכאים לגרין קארד‎
כחלק מהרצון של הנשיא לבסס את שיטת ההגירה על מיומנות מקצועית ועצמאות כלכלית, מי שנזקק לביטוח בריאות כגון Medicaid או אפילו תלושי מזון ככל הנראה לא יזכה למעמד של תושב קבע. המנהל בפועל של המשרד לאזרחות ושירותי הגירה: "רוצים לראות מהגרים שמגיעים למדינה ויכולים להתקיים בכוחות עצמם"

הממשל בראשות הנשיא טראמפ הודיע על מספר שינויים מרחיקי לכת בתהליך ההגירה החוקי, במסגרתם הרשויות יסרבו להנפיק גרין קארד עבור אלה שמקבלים סיוע כספי מהמשלה, לרבות תוכניות בריאות כגון Medicaid, תלושי מזון ("food stamps") וסיוע בתשלום שכר הדירה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

עד כה, מהגרים שהיו בתהליך קבלת הגרין קארד נדרשו להוכיח שהם לא יהוו נטל כלכלי עבור הממשל, אך בעיקר על ידי הצגת ראיות לעבודה במשרה מלאה. כעת, במסגרת השינויים שעליהם הודיע הממשל מוקדם יותר היום, קבלת סיוע כספי כלשהי תביא לפסילת המועמדות בתהליך האזרחות.

מדיניות ההגירה של הנשיא טראמפ הפכה לנושא השיח המרכזי בחודשים האחרונים, אך השיח התרכז בעיקר בנושא של מסתננים שעוברים את גבול ארה"ב-מקסיקו. השינוי בתוכנית הגרין קארד, לעומת זאת, פוגעת באותם אנשים שמבקשים להגר לארה"ב באופן חוקי.

הממשל טוען כי ההחלטה היא חלק מהמאמצים לבסס את שיטת ההגירה על סמך מיומנות מקצועית, בדומה לקביעה לפיה בעלי תארים מתקדמים יקבלו עדיפות בהגרלות ויזות H-1B. כלומר, במסגרת השינויים החדשים, קציני המשרד לאזרחות ושירותי הגירה (USCIS) יוכלו להתחשב בסיוע הכספי הממשלתי שמגיש הבקשה מקבל, וזאת בנוסף לשיקולים כגון תואר אקדמי, הכנסה וכו'.

 

קן קוצ'ינלי, המנהל בפועל של המשרד לאזרחות ושירותי הגירה, מציג את השינויים במדיניות ההגירה (צילום: AP)

 

מדיניות חדשה זו תיכנס לתוקף באמצע חודש אוקטובר הקרוב, ורשויות ההגירה ביקשו להבהיר כי מדובר במדיניות אישית, כלומר אם למגיש בקשה לקבלת גרין קארד יש קרוב משפחה שמקבל סיוע ממשלתי, הדבר לא יפגע בבקשתו.

עם זאת, מה שמדאיג את המתנגדים למדיניות זו היא העובדה שקציני ה-USCIS יוכלו לקבוע אם לדעתם מגיש הבקשה יזדקק לסיוע כלכלי בעתיד, ועל סמך טיעון זה לדחות את הבקשה.

קן קוצ'ינלי, המנהל בפועל של USCIS ומי שהציג את התוכנית, הסביר שהשינוי נועד ליישר קו עם מדיניות הנשיא: "אנחנו רוצים לראות מהגרים שמגיעים למדינה שיכולים להתקיים בכוחות עצמם. זהו ערך מרכזי בחלום האמריקאי, והוא חלק בלתי נפרד מההיסטוריה שלנו, בייחוד ההיסטוריה שנוגעת להגירה חוקית", הוא אמר.

 

הנשיא טראמפ מחריף את מדיניות ההגירה (צילום: Getty Images)

 

באופן כללי, מהגרים מהווים חלק קטן מסך האוכלוסייה האמריקאית אשר מקבלת סיוע כספי מהממשל. כך למשל, בתוכנית הבריאות Medicaid רק כ-6.5% הם מהגרים שלא נולדו בארה"ב, וזאת לעומת כ-87% שכן נולדו במדינה.

למעשה, מחקרים הצביעו על כך שמהגרים רבים - בייחוד כאלה שנמצאים בתהליך קבלת הגרין קארד - אינם יכולים להגיש בקשות לסיוע ממשלתי בשל מעמדם החוקי.

ולמרות זאת, המתנגדים למדיניות טוענים שמדובר בטקטיקה של הפחדת מהגרים, והם יאבקו כנגד המדיניות בזירה המשפטית. לטענת הממשל, המדיניות החדשה היא הכרחית. מתוך כ-382 אלף איש מתוך כ-550 אלף בקשות שמתקבלות מדי שנה יעברו ביקורת נוספת בעקבות שינוי המדיניות.

מעבר לשינוי בנוגע לסיוע כספי ממשלתי, מגישי הבקשה לקבלת גרין קארד יצטרכו להציג החזרי מס פדרליים של שלוש השנים האחרונות, כמו גם היסטוריה תעסוקתית מלאה. מגישי הבקשה אשר מחזיקים בביטוח בריאות של חברה פרטית יזכו לעדיפות בתהליך.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE