הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בית ספר יהודי הפך למוסד הלימודי הראשון בניו יורק שמתקין דלתות משוריינות
במהלך סוף השבוע הותקנה הדלת המשוריינת הראשונה בבית הספר "בנות מנחם" בשכונת קראון הייטס, ובקרוב תושלם התקנתן של כ-90 נוספות. נשיא החברה שמייצרת את המוצר: "אף כלי נשק לא יגרום לפתיחת הדלת"

בעקבות אירועי הירי הקטלניים שאירעו בסניף וולמארט באל פאסו ומחוץ לאתר בילוי בעיר דייטון שבאוהיו, ועל רקע אירועי הירי הקשים שנרשמו בשנים האחרונות במוסדות לימוד ברחבי המדינה, אולפנא בברוקלין הפכה לבית הספר הראשון בעיר ניו יורק שבו הותקנו דלתות משוריינות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ביה"ס "בנות מנחם" בברוקלין (צילום: גוגל מפות)

 

על פי הדיוו ב"ניו יורק פוסט", במהלך סוף השבוע הותקנה הדלת הראשונה מתוך כ-90 שיותקנו בבית הספר Bnos Menachem ("בנות מנחם"), שממוקם לאורך שד' איסט ניו יורק ברובע ברוקלין. עוד דווח כי הדלתות החסינות מפני כדורים הותקנו ע"י חברת Remo Security Doors, חברה מניו ג'רזי אשר מייצרת את הדלתות בישראל.

הדלתות המיוחדות שוקלות כ-150 פאונד (כ-70 ק"ג), והן עשויות מפלדה מגולוונת. ניתן לנעול את הדלת במהירות וביעילות, וללא כל צורך בחשמל. כמובן שהחלון שהותקן בדלת חסין בפני כדורים.

עומר ברנס, נשיא Remo Security Doors, הסביר שכדור בודד עלול לחדור דרך הדלת, אך שאין סיכוי שחדירה זו תקנה ליורה גישה לכיתה: "אף כלי נשק לא יגרום לפתיחת הדלת", הוא אמר.

 

 

מעבר לעובדה שדלתות אלה עשויות להציל חיים של ילדים רבים, מומחים הסבירו כי יש להן גם אפקט פסיכולוגי. כזכור, ילדים רבים סובלים מחרדות ותופעות נוספות המזוהות עם הפרעת דחק פוסט-טראומטית בעקבות מקרי חירום - גם אם הם לא הסתיימו באירועי ירי אמיתיים. יתרה מכך, יש הטוענים שתרגול מצבים המדמים ירי בבית הספר עלולים לגרום לחרדה.

עם מחיר של 2,500 דולר, לא מדובר במוצר זול. כאמור, בית הספר Bnos Menachem יזדקק ל-90 דלתות כאלה בסכום כולל של כ-220 אלף דולר. אך אנשי חינוך והורים טוענים שהשקט הנפשי שהם מקבלים מהתקנת הדלתות שווה הרבה יותר עבורם. כמוסד דתי, בית הספר קיבל סכום של כ-150 אלף דולר מהמדינה, כך שבפועל עלות ההתקנה עבור המוסד הלימודי עומד על כ-70 אלף דולר בלבד.

 

ביה"ס "בנות מנחם" בברוקלין (צילום: גוגל מפות)

 

אישה שבתה לומדת בבית הספר סיפרה ל"ניו יורק פוסט" שהיא מאושרת מההחלטה להתקין את הדלתות: "אני חושבת שזה נהדר כי זה מעניק תחושת ביטחון ואני יכולה להמשיך ביום שלי ולדעת שהבת שלי בטוחה בבית הספר", היא אמרה.

מנכ"ל Remo אף חשף כי חברתו התקינה דלתות מסוג זה בבית ספר בניו ג'רזי, אך Bnos Menachem הוא המוסד הלימודי הראשון בניו יורק. בנוסף, ברנס טוען שישנם יותר מ-50 בתי ספר יהודים ובתי כנסת בברוקלין שהזמינו לפחות דלת משוריינת אחת: "נולדתי וגדלתי בישראל", סיפר ברנס ל"פוסט" והמשיך, "כאשר שמעתי אזעקה, הלכתי לממ"ד וידעתי שאני בטוח, גם פיזית וגם נפשית".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE