הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תקיפות אלימות וניקוב מאות צמיגים: גל פשיעה אנטישמי מאיים על יהודי ניו יורק וניו ג'רזי
העובדה שיהודים הפכו למטרות של פשעים אלימים אינה חדשה, אך בימים האחרונים חלה עלייה מדאיגה באזור, לרבות ניקוב צמיגים השייכים לחברי הקהילה היהודית בלייקווד. השיא הגיע בבוקר יום שני כאשר 3 חרדים הותקפו ברחובות ברוקלין ע"י 3-4 נערים. האירועים נחקרים כאל פשעי שנאה, ראש העיר מבטיח לתגבר את הסיורים הרגליים באזור

רשויות החוק בניו יורק ובניו ג'רי פתחו בחקירה בעקבות גל של פשעים אנטישמיים שנרשם בימים האחרונים, לרבות תקיפה ושוד של 3 יהודים בשכונת ויליאמסבורג שבברוקלין, וניקוב צמיגים של כ-100 מכוניות של חרדים הגרים העיירה לייקווד (מחוז אושן-ניו ג'רזי).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

משטרת ניו יורק הסבירה כי שלוש התקיפות בברוקלין הם אירועים נפרדים, אך ככל הנראה מדובר באותם נערים שעומדים מאחוריהם. התקיפה הראשונה אירעה בסמוך לשעה 5:00 בבוקר יום שני, אז גבר יהודי בשנות ה-70 לחייו הלך לאורך רח' רוס כאשר לפתע הוכה בפניו ע"י שלושת הצעירים. בזמן ששכב על הקרקע, הם חיפשו בכיסים שלו אך נמלטו מהזירה לפני שהספיקו לקחת ממנו.

כעבור כחצי שעה אירעה התקיפה השנייה, הפעם ברח' קליימר. גם באירוע זה הקורבן היה אדם מבוגר (בן 67), ושלושת התקופים היכו אותו בפניו וחיפשו פריטי ערך בכיסים שלו. בהמשך הוא סיפר לחוקרי המשטרה שהצעירים דרשו ממנו את כספו רגע לפני שהיכו אותו. התקיפה השלישית אירעה כעבור כעשר דקות, וגם בתקרית זו הם היכו גבר יהודי בפניו וחיפשו לגנוב את רכושו מבגדיו.

 

 

הקורבנות של התקיפה הראשונה והשלישית פונו לבית החולים בלוויו להמשך הטיפול הרפואי, אולם הקורבן מהתקיפה השנייה סירב לקבל טיפול ועזב את זירת האירוע בכוחות עצמו. בשעות הצהריים של יום שני המשטרה פרסמה תיעוד מתוך בניין סמוך למקום בו אירעו התקיפות, ובו נראים ארבעה צעירים ממוצא אפרו-אמריקאי. על פי דרמוט שיי, בכיר במשטרת ניו יורק, מדובר באותה קבוצה של צעירים שתקפה את שלושת היהודים בברוקלין, וככל הנראה אחד מהם שימש כאיש תצפית בעת התקיפות.

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאסיו, הודיע כי שוטרים נוספים יבצעו סיורים באזור: "משטרת ניו יורק חוקרת את התקיפות המכוערות שאירעו. נתגבר את הסיורים הרגליים שמתבצעים בשכונה כדי לשמור על התושבים", הוא כתב בטוויטר. במקביל, מושל ניו יורק, אנדרו קואמו, הורה למשטרת המדינה לפתוח בחקירת פשע השנאה.

 

מימין: ארבעת החשודים בגל התקיפות האלים בברוקלין. משמאל: החשוד בניקוב מאות צמיגים בלייקווד כפי שתועד במצלמת אבטחה (צילום: ארגון שומרים / משטרת ניו יורק)

 

בשל העובדה שכל שלושת הקורבנות הם יהודים חרדים, המשטרה מתייחסת אל האירוע כאל פשע שנאה. בנוסף לתקיפות האלימות בברוקלין, בימים האחרונים נוקבו צמיגים של יותר מ-100 מכוניות של בני הקהילה החרדית בעיירה ליקווד שבניו ג'רזי, וגם גל הפשיעה הזה נחקר כפשע שנאה.

ניקוב הצמיגים האחרון התרחש במהלך סוף השבוע, והאירוע כולו תועד באמצעות מצלמת האבטחה. על פי המשטרה המקומית, החשוד ככל הנראה לא בחר במכוניות אקראיות, וזאת מכיוון שכמעט כל הצמיגים שנוקבו היו במכוניות של הקהילה החרדית.

אחד מחברי הקהילה החרדית סיפר לתקשורת המקומית על הרגע בו גילה שנזק הוסב למכוניתו: "קמתי בבוקר שבת ויצאתי החוצה, וראיתי שמישהו ניקב את הצמיגים שלי. רק עברתי לשכונה לפני כמה שבועות אז זו הייתה קבלת הפנים שלי", הוא סיפר וחשף כי עלות התיקון הייתה יותר מאלף דולר. "אני מקווה שהביטוח יכסה את זה, אבל זה עדיין כאב ראש גדול", סיכם האיש, שביקש ששמו לא יפורסם.

בעקבות התקרית, הליגה נגד השמצה (ADL) הודיעה כי פרס כספי בסך 5,000 דולר עבור מידע שיוביל למעצרו והרשעתו של החשוד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE