הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"קשרו קשר כדי לאפשר תקיפה מינית": אחת המתלוננות בפרשת אפשטיין הגישה תביעה נגד מנהלי עזבונו ומקורביו
ג'ניפר אראוז הייתה רק בת 14 כאשר "גוייסה" ע"י אחת העובדות של המיליארדר שנמצא ללא רוח חיים במהלך סוף השבוע האחרון. היום, בגיל 32, היא החליטה להשיב אש ולהגיש את התביעה כנגד עזבונו, כנגד אישה בשם ג'יסליין מקסוול וכנגד שלוש עובדות בביתו של אפשטיין. עורך דינה: "המסע לעבר הצדק לא הסתיים, הוא רק התחיל"

ג'פרי אפשטיין אומנם הלך לעולמו, אך הפרשה החמורה במסגרתה המיליארדר היהודי הואשם כי סרסר בנערות בנות 14 עדיין רחוקה מסיום. מוקדם יותר היום (רביעי), ג'ניפר אראוז, שהאשימה אותו באונס בהיותה בת 15 בלבד, הגישה תביעה כנגד מספר מקורבים של אפשטיין.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אפשטיין  ג'ניפר אראוז, כיום בת 32 (צילום: אן. בי. סי. / משטרת ניו יורק)

 

כזכור, זמן קצר לאחר שאפשטיין נעצר בחודש שעבר, ג'ניפר אראוז - כיום בת 32 - התראיינה בתוכנית "טודיי" וסיפרה על ההתעללות המינית שעברה בידי המיליארדר: "הוא אנס אותי בכוח וידע בדיוק מה הוא עושה. מאוד פחדתי ואמרתי לו להפסיק. אני זוכרת שאמרתי במפורש 'בבקשה תפסיק'".

היום אראוז הגישה תביעה כנגד מנהלי עזבונו של אפשטיין, כנגד מכרה ובת זוג לשעבר בשם ג'יסליין מקסוול וכנגד שלוש נשים שהועסקו במשק בית בדירתו של אפשטיין בניו יורק, שם אראוז טוענת שרוב התקיפות אירעו.

על פי המסמכים שהוגשו לבית המשפט, "מקסוול והעובדות קשרו קשר אחת עם השנייה כדי לאפשר תקיפה מינית ואונס של התובעת".

 

אפשטיין ומי שכונתה כמכרה וכבת זוגו לשעבר, ג'יסליין מקסוול (צילום: Getty Images)

 

לאחר שהגישה את התביעה בביהמ"ש, אראוז פנתה לעיתונאים וסיפרה: "היום אני לוקחת צעד ראשון לעבר החזרת הכוח לידיים שלי. ג'פרי אפשטיין ורשת העובדים שאיפשרו לו לבצע את זממו גנבו ממני. הם גנבו את הנעורים שלי, את הזהות שלי, את התמימות שלי ואת ההערכה העצמית שלי. במשך יותר מדי זמן הם חמקו מהדין. אני עומדת כאן היום כי בכוונתי לשנות את זה", היא אמרה.

עורך דינה של אראוז, דן קייזר, אמר הבוקר כי "המסע לעבר הצדק לא הסתיים, הוא רק התחיל. היו אנשים מקורבים לאפשטיין שידעו מה קורה והם צריכים לקחת אחראיות על כך. הם סייעו לו לבצע פשעים רבים וסייעו לו להסתיר אותם", הוא אמר.

עוד הסביר קייזר כי אראוז החליטה להגיש תביעה כנגד אפשטיין זמן קצר בלבד לאחר שנעצר, ולמעשה השינוי היחיד שבוצע היה לשנות את שם הנתבע מאפשטיין עצמו למנהלי עזבונו. מעבר להיותה התביעה הראשונה שהוגשה נגד עזבונו, היא גם התביעה הראשונה שהוגשה במסגרת חוק חדש שנכנס לתוקף היום בניו יורק - Child Victims Act - חוק שיאפשר לקורבנות של תקיפות מיניות להגיש תלונות בשנה הקרובה ללא כל קשר לחוקי ההתיישנות. 

 

המיליארדר שהואשם שסרסר בנערות, ג'פרי אפשטיין, ותמונתה של המתלוננת ג'ניפר אראוז כשהייתה בת 14 (צילום: Getty Images / ג'ניפר אראוז)

 

אראוז סיפרה כיצד אישה ניגשה אליה מחוץ לבית ספרה כשהיא הייתה בת 14 בלבד ושאלה את אראוז על משפחתה, על האופן שבו גדלה ועל המצב הכספי של המשפחה. האישה סיפרה לה על "גבר נחמד ועשיר" שגר בסמוך, ובהמשך היא סיפרה ששמו ג'פרי אפשטיין. הפעמים הראשונות שבהן ביקרה בדירתו המפוארת של אפשטיין, אראוז טוענת שהם רק דיברו. האישה שסייעה בגיוסה הצטרפה למפגשים הראשונים, ואראוז סיפרה על החלום שלה להפוך לשחקנית בברודווי ועל אביה, שנפטר כתוצאה ממחלת האיידס כשהיא הייתה בת 12 בלבד.

במפגש הראשון שלה עם אפשטיין ללא נוכחות האישה, המיליארדר הציג לנערה את ביתו המפואר והסיור הסתיים בחדר שאותו הוא כינה "החדר האהוב עליי בבית", כך על פי אראוז. במרכז החדר הוצבה מיטת טיפולים ועל גבי הקיר נתלה ציור של אישה צעירה ועירומה. אראוז שבה לחדר זה באופן סדיר בשנה שלאחר מכן, תוך כדי שהמיליארדר שכנע אותה לעשות לו מסאז' כשהיא לבושה רק בתחתונים. לדבריה, הוא הביא את עצמו לסיפוק ושילם לה 300 דולר בכל מפגש.

לטענת אראוז, אחת מאותן שלוש נשים שהועסקו בביתו של אפשטיין ושמופיעות בתביעה (וששמן לא פורסם בשלב זה) היא אותה אישה ש"גייסה" אותה מחוץ לבית ספרה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE