הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בהלה בוול סטריט בעקבות יום הסחר הגרוע של השנה
מדד הדאו ג'ונס איבד מעל ל-800 נקודות מערכו, מניות ומדדים חשובים נוספים איבדו מערכם אף הם. כלכלנים מסבירים כי חולשת הכלכלה העולמית היא זו שגורמת להשפעה השלילית על וול סטריט

יום שחור נרשם היום בוול סטריט במה שמסתמן כיום המסחר הגרוע ביותר עבור וול סטריט מתחילת השנה. מגמות שליליות שנרשמו בשוק אגרות חוב מעורר דאגה וקיים חשש אמיתי שכלכלת ארה"ב נמצאת לקראת מיתון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הבורסה בניו יורק (צילום: Shutterstock)

 

מדד הדאו ג'ונס - אחד המדדים הכי חשובים בכלכלה העולמית - התחיל את היום עם ירידה עצומה של 400 נקודות ונסגר בסופו של דבר עם ירידה של יותר מ-3% או כ-800 נקודות. גם מדדים חשובים נוספים ספגו מהלומה, לרבות ה-S&P500 שרשם ירידה של 2.93% ומדד הנאסד"ק שאיבד 3.02% מערכו.

לפי כלכלנים בכירים, לא מדובר בחולשה של הכלכלה האמריקאית, אלא בהשפעה של הכלכלה העולמית על זו בארה"ב. הירידות החדות הובילו את הנשיא טראמפ להגיב בטוויטר, והוא בחר להאשים יו"ר הבנק הפדרלי, ג'רום פאוול: "הבנק הפדרלי וג'יי פאוול הם חסרי ידע, כל מדינות העולם מודות לו", הוא כתב בציניות.

בקשר למניות, הירידות הגדולות ביותר נרשמו בקרב הבנקים הגדולים, לרבות סיטיגרופ (ירידה של 5%) וג'יי. פי. מורגן (ירידה של כ-4%). ירידות גדולות נרשמו אף הן בקרב חברות הטכנולוגיה המובילות כגון אלפבית (2.71%-), פייסבוק (4.64%-) ואמזון (3.36%-).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE