הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פרשת ה-BDS במערכת החינוך בקליפורניה: בקהילה הישראלית מברכים על ההקפאה אך נערכים לשלב הבא
"הרבה עוד לפנינו": כך אומרים בארגון ה-IAC שהוביל את המאבק כנגד תכנית הלימודים האנטי ציונית שהכילה חומרי קריאה אשר היוו רוח גבית לתנועת החרם. פניות רבות של הורים ותלמידים חושפות התנכלויות בבתי הספר ודה לגימציה לישראל בשיעורים. כנגד זה דורשים הנציגים מספר מהלכים שימגרו כליל את התופעה

קרוב ל-15,000 איש חתמו על מכתב התלונה שדרש להסיר את תכנית הלימודים האנטי ישראלית וכעת נראה כי הלחץ עשה את שלו. ועדת החינוך בקליפורניה הודיעה כי היא תעדכן מחדש את התכנית הבעייתית, מה שמעלה תקווה בקרב הקהילה הישראלית במדינה לשינוי רשימת חומרי הקריאה המגמתיים.

אך לדברי נציגי ה-IAC, המאבק רחוק מלהסתיים, שכן לצד הרצון לראות התייחסות בתכנית החדשה גם לזווית שלא תדיר את הקהילה הישראלית יהודית, קיים במקביל הצורך למגר כליל את תופעת תנועת החרם, על מנת שהקו האנטי ישראלי המתובל באנטישמיות לא ישרור עוד בבתי הספר הציבוריים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הסילבוס מעורר הסערה עם השורות המסומנות על התכנים הבעייתים כפי ששותף בפורומים ברחבי הרשת

עדות לכך ניתן לראות בעשרות פניות של הורים ובני נוער מרחבי קליפורניה המספרים על גלי השנאה בהם נתקלו בבתי הספר, כמו למשל, מורים שנתנו שיעורי בית המלמדים על ישראל כפושעת מלחמה, בני נוער שתקפו ילדים ישראלים ויהודים במוסדות חינוך בעקבות תכנים שלמדו ועוד שלל מקרים מטרידים במיוחד.

רבים מהם אף פנו להנהלות בתי הספר ובתגובה נאמר להם כי אין בידם את הכלים לטפל בנושא הזה. בעקבות זאת, ניכר כי עוד נדרשת מלאכה רבה כדי להבטיח את ביטחון הילדים ובני הנוער בבתי הספר הציבוריים.

בהמשך לכך, ארגון ה-IAC מציג 4 עקרונות שיהוו שינוי מהותי ולא רק טיפול קוסמטי נקודתי:

  1. דרישה להסרה של תכנית הלימודים המסיתה מהאתר של משרד החינוך, על מנת שלא תעורר השראה או תשמש כמקור מידע למורים/בתי ספר

  2. המשך השמעת קול חזק וברור שאין מקום בתכנית הלימודים ל-BDS, שנאת ישראל ואנטישמיות.

  3. דרישה שתוכנית החדשה תייצג גם את יהדות ארצות הברית בכלל, וישראלים-אמריקאים בפרט.

  4. חברי הוועדה שתרכיב את התכנית החדשה יהיו כאלה שאינם מגיעים עם דעות קדומות שעלולות להטות את התכנית ולהוביל שוב למצב שקרה עכשיו.

נציגי הארגון ביקשו למסור כי הם מברכים על ההחלטה ונפעמים מההתגייסות יוצאת הדופן של הקהילה הישראלית-אמריקאית והיהודית למען המטרה לדבריהם, היעד העיקרי כעת הוא להבטיח את עתיד התלמידים ולוודא שהחינוך שיקבלו יהיה מכיל ובטוח.

 "קול הזעקה נשמע והופנם, אבל יש עוד הרבה לפנינו" סיכמו בהודעתם.

 

 

כזכור, תכנית הלימודים החדשה במערכת החינוך בקליפורניה עוררה סערה גדולה בקרב הקהילה הישראלית ברחבי קליפורניה. "אנחנו במצב חירום", כך הגדיר פורום "ישראלים שאכפת להם" בפייסבוק את האווירה בעקבותיה. 

"מדובר באחד המקרים המדאיגים והחמורים ביותר שנתקלנו בהם בתקופה האחרונה", קבעה בנחרצות יעל צור, מנהלת תכנית ארצית במיזם המשותף של ACT.IL בארגון  ISRAELI AMERICAN COUNCIL, התכנים בתכנית "הם אנטי - ישראלים, מעודדים פעולות אגרסיביות נגד ישראל ולא מציגים את היהודים כמיעוט בארה"ב".

 

מכתב חברי השדולה היהודית בבית הנבחרים בקליפורניה

גם חברי השדולה היהודית של בית הנבחרים בקליפורניה הצטרפו למאבק ובמכתב ששלחו למשרד החינוך כתבו כי "אנו פונים אליכם כדי להביע את החששות שלנו בנוגע לתוכנית הלימודים שמוצעת. תוכנית זו אינה מדויקת ומטעה במספר היבטים חשובים, והיא נכתבה באופן שמשקף השקפת עולם אנטי-יהודית. מסיבה זו אנו מתנגדים בתוקף שתוכנית הלימודים תאושר ללא שינויים משמעותיים".

כעת נראה כי השלב הראשון במאבק שאיחד רבים כל כך בקרב הקהילה הישראלית הסתיים בהצלחה ועתה הפנים לשינוי מהותי שיהווה חותמת סופית לפרשה. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE