הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"יש פערי ידע בנוגע למחלות הנובעות מעישון": רשויות הבריאות מבקשות לשנות את האזהרות שמופיעות על קופסת סיגריות
מנהל המזון והתרופות האמריקאי הציג את המתווה החדש ובו אזהרות באותיות גדולות ותמונות קשות של מחלות ותופעות לוואי נוספות של עישון. אם השינויים ייאושרו, זו תהיה התוספת הגדולה ביותר לחפיסות הסיגריות מאז 1984, אז נוספו אזהרות בצדן של הקופסאות

רשויות הבריאות בארצות הברית מנסות להוסיף תמונות גרפיות של מחלות הנגרמות כתוצאה מעישון לאריזות של סיגריות, וזאת במטרה להניא את התושבים מצריכת המוצר הממכר והקטלני.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כך יראו האזהרות החדשות (צילום: FDA)

 

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) פרסם מוקדם יותר היום (חמישי) הצעה ובה 13 אזהרות חדשות שיופיעו על גבי קופסאות של סיגריות, לרבות תמונות של גידולים, ריאות מושחרות וכדומה. מעבר לתוספת של התמונות, האזהרות שיודפסו על גבי האריזות יוגדלו באופן משמעותי.

אם השינויים יאושרו, זו תהיה התוספת הגדולה ביותר מאז 1984, אז התווספו אזהרות על דופן הקופסאות. בהודעה שפרסם ה-FDA נכתב כי "מעשנים מתעלמים מאזהרות אלה בגלל המיקום והגדול שלהן".

בשנת 2012 ה-FDA הודיע על סדרה של שינויים, אך הם נפסלו ע"י בית המשפט בטענה שהם הפרו את חופש הביטוי. מנהל ה-FDA, מיץ' זלר, מקווה שהפעם הוא ומשרדו לא ייתקלו במכשולים: "הציבור הרחב אומנם כבר מבין באופן כללי שעישון הוא דבר מסוכן, אבל יש פערים גדולים בכל הנוגע לידע אודות המחלות השונות שקשורות לעישון. אני בטוח שהשינויים הללו אינם נוגדים אף חוק או עקרון", הוא אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE