הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"רופאים מטרידים מטופלים": תנועת ה-MeToo מאיימת על תעשיית הבריאות בקליפורניה
מאז שהתנועה הפכה לפופולארית בשלהי 2017, עלייה של 62% נרשמה בכמות התלונות על הטרדה או תקיפה מינית מצד רופאים בקליפורניה, לרבות מקרה בו רופא ילדים בשנות ה-80 לחייו קיים יחסי מין אוראליים עם נער שסבל מחרדות

תנועת MeToo# בה נפגעי תקיפות מיניות וכאלה שחוו התנהגות מינית שאינה ראויה כבר הפכה למוכרת ברחבי העולם, והיא הביאה לגל התפטרויות ומעצרים של בכירים בחברות ציבוריות, בממשל ועוד. כעת מתברר כי מאז החלה התנועה, נרשמה עלייה עצומה בכמות התלונות כנגד רופאים בקליפורניה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

אחת מאותן תלונות הייתה כנגד רופא ילדים מברקלי שהחל לטפל בנער שסבל מהתקפי חרדה. על פי מסמכים רשמיים מבית המשפט, חודשים ספורים אל תוך הטיפול הרופא החל להציג בפני המטופל תמונות פורנוגרפיות, לרבות תמונות של גברים המגיעים לסיפוק מיני.

בהמשך הנער אף העיד כי הרופא הורה לו להגיע לסיפוק וצפה בו בזמן שעשה זאת, ולפחות פעם אחת הם קיימו יחסי מין אוראליים. לא ברור כמה נערים נוספים נפלו קורבן לד"ר באיירד אלמונד בן ה-84 לפני שהרישיון שלו לעסוק ברפואה נשלל בשלהי 2018.

 

נפגעות של תקיפה מינית הפכו את תנועת ה-MeToo לפופולארית ברחבי העולם (צילום: AP)

 

כאמור, אלמונד הוא ממש לא לבד. מאז סוף שנת 2017, נרשמה עלייה של כ-62% בכמות התלונות על תקיפה או הטרדה מינית של רופאים, כך על פי מידע ממשלתי שפורסם בשבוע שעבר.

התזמון של העלייה - שתאם למועד שבו תנועת ה-MeToo הפכה לפופולארית, אינה מקרית, ורבים קישרו בינו  בין התנועה אשר מעודדת קורבנות לדווח על אותם אירועים. בנוסף, העובדה שרופא נבחרת ההתעלמות האמריקאית, לארי נסאר, נידון ל-40 עד 175 שנות מאסר בגין תקיפה חוזרת של קטינות, עודדה רבים לספר על תקיפות שעברו בעצמם.

על פי הוועדה הרפואית של קליפורניה (California Medical Board), ישנם כ-140 אלף רופאים במדינה. לוועדה יש את הסמכות לשלול את רישיונו של רופא אשר פעל בצורה לא ראויה, ולמעשה כל אחד יכול להגיש לוועדה תלונה.

 

הוועדה הרפואית של קליפורניה קיבלה כ-11 אלף תלונות אשתקד, מתוכם כ-280 הן על הטרדה מינית (צילום: טוויטר)

 

במהלך שנת המס שהסתיימה בחודש יוני האחרון, מספר שיא של תלונות התקבלו בוועדה - 11,406. חשוב להבהיר כי תלונות על הטרדה מינית (280) מהווות רק 2.1% מסך התלונות, אך עדיין מדובר בעלייה גדולה לעומת השנה שקדמה לה שבה נרשמו 173 תלונות על הטרדה מינית.

המקרה של אלמונד, הרופא מברקלי, התרחש בשנת 2016, אך תלונת הנער התקבלה רק בשלהי שנת 2017 לאחר שתנועת ה-MeToo הפכה לשכיחה.

ד"ר ג'יימס מארוקין, מרצה לביואתיקה באוניברסיטת טקסס, הסביר שהעלייה בדיווחים לא מצביעה בהכרח על עלייה בתקיפות המיניות של רופאים, אלא על שינוי בתפיסה החברתית: "אם בעבר היינו מתעלמים מאירועים 'גבוליים', היום אנחנו כבר מכירים סיפורים כמו הנפגעות של הארווי ויינשטיין וכו', ולכן אנחנו מרגישים בטוחים יותר לדווח על אותם אירועים מכוערים", הוא הסביר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE