הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ישראל הקטנה: "רבים אומרים לי שאני גרה בגן עדן ואני משיבה, שאני פשוט עובדת בו"
משפחות ישראליות ממשיכות להגשים את החלום בקוסטה ריקה, עם מתחמי הנופש, "בננה ביץ'" ו"פלאיה סיילו", שמושכים אליהם תיירים מכל העולם, על מנת ליהנות משלווה בלתי מופרעת על חוף קסום או לחגוג את החגים הישראליים, חתונות ושלל אירועים משפחתיים

שישה קילומטרים של חוף זהוב טבעי על האוקיינוס השקט בסופו של חצי האי ניקויה – החוף של סנטה תרזה שבקוסטה ריקה, 165 ישראלים ומשפחה אחת שכבר שמונה עשרה שנים מחבקת אליה תושבים חדשים, בעלי עסקים מקומיים ותיירים מכל העולם ובעיקר ישראלים.
סיפורם של משפחת טל: אמיליה (מלי), אבי- בעלה העוסק בנדל"ן ובבנייה, ושלושת ילדיהם בקוסטה ריקה הפך עם השנים לשם נרדף להצלחה, תעוזה, הגשמת חלום ואפילו יש שיגידו שהמשפחה גרה בגן עדן. אם תשאלו את מלי טל היא דווקא תגיד לכם את המשפט הבא: "אני לא גרה בגן עדן, אני פשוט עובדת בו".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"בננה ביץ'"

הכל התחיל מחלום של קבוצת חברים בישראל בשנות האלפיים. שלושה זוגות נשואים עם ילדים, בהם משפחת טל עם שני ילידהם הקטנים, וארבעה רווקים שישבו מדי ערב במושב גנות וחלמו על גן העדן שיבנו לעצמם. הם חלמו על קהילה מאוחדת, על קיבוץ בו לכולם יש מקום לגדול ולהתפתח יחד.

אחרים היו נוטשים בשלב זה את החלום אבל הם לא ויתרו. "חברי הטוב, איציק גואטה, התקשר אלי ואמר לי: מצאנו לך את החלום. זה היה נשמע מדהים, וזה תפס אותנו בדיוק ברגע הנכון. היינו צריכים לקחת החלטה וזה התברר כמשהו נכון", אומרת מלי טל. המקום עליו דיבר איציק היה סנטה תרזה שבקוסטה ריקה.

כשהגיעו משפחת טל ושאר החלוצים הישראלים הראשונים גן העדן היה בחיתוליו. מלי טל מספרת על שממה, ג'ונגל אמיתי "לא היה כלום, אנחנו הפרחנו את השממה". יחד הם קנו שטח משותף והחלו לשעוט לכיוון החלום "קנינו שטח ובנינו פה מלון שנקרא לוז דה וידה- אור החיים".

בשנים הראשונות, מספרת טל, שהחבורה בנתה קיבוץ בקוסטה ריקה. "ציפינו להיות על החוף כל הזמן, עם מדורות ושירים וגיטרה בלילה, לגלוש כל היום, ארוחות משותפות. לא באנו לכבוש את קוסטה ריקה, באנו מבת ים לגלוש ולעשות סטלבט והחיים לקחו אותנו למקום הזה".

 

 

לחיים היתה תוכנית גדולה יותר עבור המקום ועבור המשפחה. עשר שנים לאחר מכן נפרדו החברים כל אחד לדרכו שלו. משפחת טל קנתה את השטח מהשותפים, שינתה את שם המקום ל'בננה ביץ'' ויצאה לדרך חדשה עם קונספט חדש ומשודרג.
המלון בוטיק שלהם Banana Beach Bungalows ברצועת החוף שנמצאת במרכז סנטה תרזה הפכו עם השנים לשם דבר בזכות ההשתלבות שלו עם הטבע שנשמר בקפידה עד היום והשקיעות המפורסמות. בונגלוסים מרווחים ומעוצבים לפרטי פרטים.

השילוב הזה של ותק רב שנים והצלחה מוכחת, טבע, שקט, ריחוק מהעיר, תחושה של ביתיות וחמימות ושלל אירועים שהמשפחה דואגת לקיים על בסיס יום יומי עם מופעי ענק, חתונות על הים, צניחות חופשיות, הופעות מוזיקה חיות ומסיבות הנחשבות ביותר באזור, אוכל טוב, תחרויות גלישה בינלאומיות, תחרויות יופי של סנטה תרזה.. אפילו הצבים מוצאים את המקום מיוחד וניתן לראות בעונה המלטות של צבי ים בהמוניהם..חוף ללא הפסקה!

 

"פלאיה סיילו"

טל מתכתבת ב- WhatsApp עם אלפי מבקרים שרוצים ליהנות מטיולים יוקרתיים שהמשרד שלהם מארגן. היא מעורבת אישית בכל דבר, דואגת לכולם והטיולים נבנו מתוך הניסיון האישי שלה. "אתה שולח כרטיס אשראי ומגיע בראש שקט, כי הכל מסודר לך מראש".
במהלך העשור האחרון הם קיבלו הכרה בינלאומית לא רק בתקשורת אלא גם אצל המפורסמים הרבים שחוזרים שוב ושוב."יש כאן שקט שאף אחד לא מפריע לך". תיירים מכל העולם ולאחרונה אף מאירופה הכתירו את המקום כפנינת טבע שחובה לבקר בו, גם מפורסמים כמו ג'יזל ומל גיבסון הקימו שם אחוזות פרטיות, והמון סלבס ישראלים מגיעים לכאן .


השנה למשפחת טל נוספו 2 פרויקטים חדשים של וילות יוקרה אקסלוסיביות:

Casa Milya וילה קו ראשון לים עם בריכה ודק יוגה פרטי

Casa Aria וילה מדהימה על ההר עם בריכה ונוף לים עוצר נשימה

"תמיד אהבנו לעשות את החגים והשבתות יחד, וגם כאן". בסנטה תרזה אפשר לבלות את החגים היהודיים ולהרגיש בבית עם מאות המבקרים במקום. החגים מאוד פופולריים "אני עורכת את חג הפסח כאן ל-350 איש בהם משפחות רבות שמגיעות מכל מקום. זה על הים, הכל מפות לבנות, אני וגיסתי המהממת עדי מכינות את האוכל לחגים. שתינו באות מבתים גדולים ויודעות לארח. יש לנו גם צוות בישול ושפים מצוינים ואנחנו עושות איתם אוכל טעים וביתי. אנשים כל שנה חוזרים שוב ושוב לחגים וכל שנה הם מביאים איתם עוד משפחה ועוד חברים שהם סיפרו להם על האושר שהם חוו אצלנו".

 

"בננה ביץ'"

"האירועים שאנחנו עושים באמת הכי מרגשים אותי וכיף לי. אני הכי מתרגשת מהחתונות שאנחנו מקיימים פה בבננה ביץ". מי לא חלם להתחיל את החיים עם בן או בת הזוג על חוף במקום קסום? זוגות רבים מצליחים להגשים את החלום ב'בננה ביץ'' בעזרת טל. "פעם בחודש לפחות יש לנו חתונה. מגיעים אלינו להתחתן מכל העולם ואפילו יש לנו חתונות של ישראלים-יהודים עם חופה ורב כדת משה וישראל".

במתחם של משפחת טל יש בית כנסת שקיים כבר 10 שנים. לפני 8 שנים הגיע חבדניק מסן דייגו, מנחם שפירו, כדי לספוג מהשקט של המקום ובעיקר לגלוש. "מנחם התאהב במקום ואנחנו בו", מהרגע שהגיע הפך שפירו לחלק מהקהילה הישראלית באזור שכל שנה גדלה. במרוצת השנים הוא הפך רשמית לרב של סנטה תרזה. "כל רגע נתון יש פה מעל 300 ישראלים שנמצאים פה, אבל יש גם 165 ישראלים שגרים פה ומושקעים פה".

 

"פלאיה סיילו"

טל מספרת על ארוחות שישי בבית הכנסת עם הרב שפירו בהם הצעירים מגיעים לתפילה ואוכלים יחד ארוחת שישי "הרב מבשל עם החבר'ה הצעירים פה שעוזרים לו לבערך 50 איש. בעבר אני הייתי מבשלת להם לארוחות שישי. עכשיו זה כיף שיש פה דור חדש של חבר'ה צעירים שגרים פה, והם כבר עוזרים לרב בבישולים בשישי".

165 הישראלים שגרים פה מתפרנסים ממלונות, ריזורטים, מסעדות, חנויות ועוד עסקים מאוד מצליחים בחוף."יש מקום לכולם כאן" אומרת מלי. המלונות נמצאים על החוף, מעבר לחוף נמצא הכביש של הכפר, לצדדיו ישנם חנויות ומסעדות ומעבר להם הרים. "יש כאן שפע של מסעדות טובות של ישראלים. גיסי וגיסתי, גיא ועדי, מפעילים את המאפייה הכי טובה בסנטה תרזה-The Bakery . ישראלים מצליחים לעשות כאן עסקים".

לא פעם קראו למקום בכתבות בעולם 'ישראל הקטנה'. השם הזה שדבק במקום הוא לא רק סיפור אגדות. ותיקי הקיבוץ בקוסטה ריקה, אבי ומלי אומרים שמדובר בקהילה ישראלית מחוברת ומלוכדת והעסקים תומכים האחד בשני "כשיורד גשם הוא יורד על כולם" זה מה שאבי טל תמיד אומר. כולנו עובדים באותו תחום, אבל כשאתה נותן לאנשים את ההבנה שגם אם אתה חזק, אתה כל הזמן רק מחבק ומאפשר להם גם להרוויח ולהצליח אז יש מן אחווה שנוצרת פה". למלי טל מדובר בהגשמת החלום ההוא כשעוד היתה במושב גנות בישראל וחלמה על קיבוץ חדש.

 

 

"בננה ביץ'"

אחד מהם הוא שלומי סול מרמלשטיין, שהגיע למקום חצי שנה אחרי משפחת טל והקים גם הוא עסקים מפוארים בחוף. היום, למרות שהוא גר בלוס אנג'לס הוא עדיין מחזיק בעסקים שם, מייצר מקומות עבודה עבור הקהילה ושומר להם מקום חם בלב . מלון ה'פלאיה סיילו' שבבעלותו משלב 4 וילות יוקרה על חופי האוקיינוס השקט, המספק לאורחיו פרטיות מלאה בין 8 דונם של גנים שופעים.

באזור של סול מרמלשטיין ניתן למצוא את אחת המסעדות הפופולאריות בנווה המדבר הקסום שבסנטה תרזה, מסעדת 'הבנרו', מסעדת גריל בר מקסיקני. 'הבנרו' מפורסמת בזכות המרגריטות המציונות והאותנטיות שלה. במסעדה משתמשים מידי יום במרכיבים טריים ואפשר למצוא שם מנות מיוחדות ועשירות המשלבות דגים, פירות ים ועוד מאכלי פיוזן מקסיקני.

 

"פלאיה סיילו"

אי אפשר שלא להזכיר גם את בר הבירה 'beer garden' הידוע שמחוץ מלון ה'פלאיה סיילו' ופתוח כל יום משקיעת החמה בשעות הערב. לסול מרמלשטיין היה חשוב לתת במה לייצור המקומי של סנטה תרזה "בכפר יש לנו כמה יצרני בירה, ואנחנו מציעים במקום שלנו בירות של אחד מהיצרנים האלו". מדובר במגוון רחב של בירות מיוחדות בטעמים מעניינים בבקבוקים ומחביות כמו בירת פסיפלורה (passion fruit), בירת מנגו ועוד וזאת לצד אוכל שמתאים לאווירה המבורגרים, נקניקיות וסנדוויצים. את הבירות ניתן למצוא גם במסעדת 'הבנרו'.

 

 

"מסעדת הבנרו"

בימי ראשון ה 'beer garden' והחוף שלו הופכים לחגיגה של ממש עם ליין ה' family gathering'. הליין שהחל לפני שמונה שנים על ידי שלושה אחים ארגנטינאים שמומחים בקפוארה בחוף של סול מרמלשטיין הוא מסורת חווייתית לכולם. הפנינג ענק זה עם מוזיקה רקדנים, מופעי קפוארה ושאר מופעים, יצרני גלידה, שתייה ואוכל וכשהשמש שוקעת מדורה על החוף הוא חובה לכל מבקר במקום.

סול מרמלשטיין כמו של משפחת טל, שהאוירה הטובה שיש במקום כולו נובעת מהקהילה הישראלית במקום שמצליחה לייצר עסקים רבים ולא לעסוק בתחרות מיותרת ומזיקה. "מה שמייחד את המקום זה הקהילה הישראלית. אנחנו שומרים על זהות יהודית ושומרים על הקהילה המאוחדת שלנו. יש אחווה אמיתית בין הישראלים שם. זו חברות עמוקה מאוד שקשה להסביר אותה במילים. אנחנו חברים מאוד טובים למרות שאנחנו עוסקים באותו תחום, אין ביננו תחרות. הקהילה הישראלית פשוט מחוברת אחד לשני ושום עסק לא נכנס ביננו, זה משהו באמת מיוחד".

 

אמיליה ואבי טל

"השנה עברו לגור פה יותר משש משפחות עם ילדים. כל שנה אני מקבלת כמויות אדירות של פניות מישראלים שרוצים לעבור. אני תמיד אומרת אל תבואו כדי לשרוד פה את החיים, זה לא זול. הכסף מגיע מתיירות ואתה צריך כסף כדי להרוויח כסף. אי אפשר לבוא לפה מבלי להיות בעל עסק. אנשים פשוט לא רוצים לעזוב את המקום. כל הזמן יש שנשארים לתקופות. צעירים שמגיעים מהארץ נתקעים פה ומשפחות עם ילדים מגיעות לכאן פעם אחר פעם".

 

"פלאיה סיילו"

למרות שהם היו הראשונים שהגשימו את החלום שלהם, ואולי את חלומם של רבים אחרים טל מספרת על הגעגועים לישראל ועל הקשיים בדרך, "זה קשה לשרוד במקום שאין בו את המשפחה. המון רגעים של שבירה, אצלי בעיקר. אני מאוד מתגעגעת לישראל, אני בת 48, אני מתגעגעת לחברות שלי, להורים שלי שאני לא יכולה להיות איתם, לבת שלי, ירין, שלומדת בהרצליה ב-IDC אז אני משתדלת לבקר אותה, אבל הגעגוע הוא ענק. זה קשה לעזוב כשיש לך עסק כזה גדול והקסם של המקום שאתה לא ממש רוצה לעזוב. אנחנו נוסעים המון להתרענן בטיולים, כל חודשיים-שלוש".

ישראל נמצאת עמוק בשורשים של המשפחה ושל מאות הישראלים פה. מרבית המקומיים כמו הכומר בכפר נמנים עם אוהבי ישראל, ומכבדים את הדת היהודית. כשנתקלו כמה פעמים בגינוי של ישראל מהקהילה ברשתות החברתיות מיד התגייסה הקהילה לטובת ישראל לקחה אחריות והצליחה בעבודה משותפת למנוע את הגינויים ולסייע להסברה הלאומית במקום.

 

"בננה ביץ'"

"בתקופת שיא העונה אי אפשר להזמין חדר בהתרעה קצרה," אומרת טל, "מומלץ לסגור מראש במיוחד לקראת פסח, כי יש באותו הזמן גם חג של המקומיים, אז הכל מפוצץ". שיא העונה הוא מנובמבר עד סוף אפריל- שישה חודשים. לאחר מכן מתחילה העונה הרטובה שנקראת הקיץ הקטן- חם עם גשמים בערבים. "אם שואלים אותי? הכי כיף להגיע בעונה הרטובה. הכל הרבה יותר ירוק ופורח, לא חם מאוד וגם המחירים הרבה יותר שפויים" ממליצה טל.

 

"פלאיה סיילו"

לצעירים ממליצה טל לנסות לבקר דווקא בהוסטלים הזולים יותר כמו זה שמנהל בנה הבכור, איליי, גולש מקצועי. 'קבינס פליה' ממוקם מול הפיק גלישה הכי נחשב בסנטה תרזה. רוב הלקוחות שלו הם גולשים או מטיילים אחרי הצבא. כולם מגיעים לקבינס שם הם מוצאים אווירה מעט אחרת וצעירה, אוכל, סרטים, מסיבות עד השעות הקטנות ובעיקר גלישה. הבן שהחליט ללכת בעקבות הוריו החליט לפני שנתיים כשהיה רק בן 22 לקחת שטח בחוף אותו רכשו הוריו לפני שנים רבות ולהפוך אותו לשלו. תוך שנתיים הפך המקום לנחשב ביותר בקרב צעירים, " אנחנו גאים בו ולא מתחרים. אצלו המחירים יותר זולים, וחוץ מזה יש מקום פה לכולם. למי שחשוב להראות ולהיראות- המקום שלו זה המקום".

 

"בננה ביץ'"

לסיכום, אומרים בני המשפחה שחוויה אמיתית, שופעת ומיוחדת מותאמת לכל אדם ניתן למצוא ברצועת החוף הקסומה בה מצאו את ביתם לפני שנים רבות כשהיו צעירים והגשימו את חלום ילדותם.

למידע, יצירת קשר והזמנות ל'בננה ביץ':

https://bananabeachcr.com
http://peaceloft.com/
https://www.villabonitasantateresa.com/
https://casamilya.com/

https://emilyatal.com

למידע, יצירת קשר והזמנות ל'קבינס פליה':
https://www.cabinasplaya.com/

 

הזמנות לפלאיה סיילו:

50626401105

playacielo.com

דרכי הגעה ל'פלאיה סיילו' ול-'בננה ביץ' :

ניתן לקחת טיסה לטמבור (Tambor) ולאחר מכן מונית לסנטה תרזה. זמן נסיעה מסן חוזה- פחות משעה וחצי.
מסן חוזה, ליבריה, או מקום אחר באזור ניתן לשכור רכב, לקחת מוניות, הסעות או אוטובוסים.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE