הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"בתי ספר הם לא מסעדות": זעם בעקבות הכוונה לדרג את מוסדות הלימוד בלוס אנג'לס
על אף שהתוכנית לא זוכה לתמיכה רחבה, לפחות חלק מחברי ועדת החינוך של קליפורניה מתכוונים לעלות את התוכניות להצבעה וליישם אותה כבר בחודשים הקרובים. המטרה היא לאפשר להורים לבחון את בתי הספר באופן שקוף ומלא. יוזם התוכנית: "חייבים להרגיש בנוח עם שיח סביב דירוג בתי הספר"

משרד החינוך לוס אנג'לס (LAUSD) בוחן האם לבצע שינוי גדול ולראשונה לדרג באופן רשמי את כל מוסדות הלימוד הציבוריים, כמו גם את כל בתי הספר "צ'רטר", וזאת במטרה לאפשר להורים ומורים דרך פשוטה ונגישה שבה ניתן לבחון את הישגי בית הספר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תיכון "טאפט" בשכונת וודלנד הילס. ביה"ס צ'רטר זה יזכה לדירוג גבוה? (צילום: ויקיקומונס)

 

לפי התוכנית, שפורסמה בשבוע שעבר ב"לוס אנג'לס טיימס", כל מוסדות הלימוד יזכו לדירוג של 1 עד 5. בכך יתאפשר להשוות את היקף תוכניות הלימוד בין שני בתי ספר, דבר שהורים רבים היו רוצים לעשות לפני שהם שולחים את ילדיהם למקום.

הוספת הדירוג לא זוכה לתמיכה מלאה, ויש הטוענים כי מערכת החינוך מורכבת מדי כדי לנסות ולדרג 1 עד 5: "בתי ספר הם לא מסעדות ולא צריך לדרג אותם. צעד זה מערער את הביטחון העצמי של כל העובדים במוסדות לימוד שיקבלו דירוג נמוך", מסר חואן פלצ'ה, נשיא איגוד מנהלי בתי הספר.

על פי הדיווחים, יתכן כי תוכנית הדירוג תושק כבר בחודש אוקטובר הקרוב, וזאת למרות התנגדות של חלק מחברי ועדת החינוך של קליפורניה ושל מפקח החינוך במחוז לוס אנג'לס, אוסטין בוטנר. ניק מלבוין הוא אחד מחברי ועדת החינוך שדווקא תומך בשיטת הדירוג שהוצעה: "כמחוז, אנחנו חייבים להרגיש בנוח עם שיח סביב דירוג וסביב תוצאות", הוא אמר.

 

מפקח החינוך של לוס אנג'לס, אוסטין בוטנר (צילום: טוויטר)

 

מטרת התוכנית היא לאפשר השוואה בין כל בתי הספר בעיר בעזרת "מידע אחיד ואמין", כך על פי הדיווח ב"לוס אנג'לס טיימס". עוד דווח כי דירוג בית הספר יושפע באופן ישיר מתוצאות המבחנים הסטנדרטיים של קליפורניה. עם זאת, הובהר כי קצב השיפור של בית הספר חשוב מאשר ממוצע ציונים גבוה.

בבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים, שיפור בתוצאות המבחנים הללו יהוו 45% מהדירוג כאשר ממוצע הציונים יהווה 35%. יתר הדירוג - 20% - יקבע על פי מספר נתונים כגון שיעור השעיות ושיעור נוכחות.

לעומת זאת, בבתי הספר התיכוניים, שיפור בתוצאות המבחנים הסטנדרטיים יהוו 40% מהדירוג כאשר ממוצע הציונים ישפיע על 25% מהדירוג הסופי. גם כאן 20% מהדירוג ייקבע על פי נתונים כמו נוכחות והשעיות, ו-15% שנותרו ייקבעו לפי אחוז המסיימים את התיכון ואחוז התלמידים שיכולים להתקבל ללימודים גבוהים.

 

"חייבים להרגיש בנוח עם שיח סביב דירוג בתי הספר": ניק מלבוין מוועדת החינוך של קליפורניה (צילום: טוויטר)

 

כאמור, ניק מלבוין הוא אחד התומכים בתוכנית, והוא גם אחד מיוזמיה: "אנחנו מוכרחים לדבר על זה שישנם בתי ספר יותר טובים ופחות טובים. עלינו לאסוף את הנתונים על מוסדות הלימוד כדי לאפשר את הדיון הזה", הוא סיכם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE