הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: פוטר השוטר שחנק למוות גבר אפרו-אמריקאי
דניאל פנטלאו אומנם הצליח לחמוק מהדין כאשר הוחלט שלא להגיש נגדו כתב אישום, הן ברמה המקומית והן ברמה הפדרלית, אך הוא לא הצליח למנוע את הודעת פיטוריו שעליה הכריז מפקד המשטרה הבוקר. נשיא איגוד העובדים הגדול ב-NYPD מזהיר: "מפקד המשטרה עלול לאבד את השוטרים שלו"

מפקד משטרת ניו יורק הודיע היום כי החליט לפטר את השוטר דניאל פנטלאו אשר תועד לפני חמש שנים כשהוא חונק למוות גבר ממוצא אפרו-אמריקאי במהלך מעצרו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מימין: השוטר פנטלאו מגיע לביהמ"ש בסטטן איילנד, מוקדם יותר השנה. משמאל: פנטלאו חונק למוות את אריק גרנר (צילום: AP / רויטרס)

 

תחילת האירוע בקיץ 2014, אז נעצר אריק גרנר ברובע סטטן איילנד בשל עבירה יחסית זוטרה - מכירת סיגריות בודדות ללא קופסה. עוברי אורח תיעדו כיצד התנגד למעצר ובשלב מסוים השוטר החזיק אותו באחיזת חנק. למרות שהתחנן לחייו ואמר שהוא אינו נושם, השוטר לא הרפה וגרנר נפטר.

בעקבות התקרית, רבבות יצאו לרחובות והפגינו כנגד אלימות משטרתית וקראו לפטר את השוטר המעורב. פנטלאו, שהחל לעבוד ב-NYPD בשנת 2006, הושעה מתפקידו מוקדם יותר החודש בעקבות המצלצה של ועדה מיוחדות לפיה יש לפטר אותו באופן מיידי. חשוב לציין כי פנטלאו הועבר לתפקיד מנהלתי בעקבות האירוע ועד לתום ההליכים נגדו.

הוועדה המיוחדת הורכבה משלושה שופטים בדימוס, והם העבירו את מסקנותיהם לסגן מפקד משטרת ניו יורק, בנג'ימן טאקר, שבחן את הממצאים והעבירם למפקד המשטרה, ג'יימס אוניל, שכאמור החליט שאין מנוס ופנטלאו חייב לסיים את תפקידו באופן מיידי.

 

מפקד משטרת ניו יורק, ג'יימס אוניל, הודיע על פיטורי השוטר מוקדם יותר היום (צילום: Getty Images)

 

פטריק לינץ', נשיא איגוד העובדים הגדול במשטרה ניו יורק (Patrolmen's Benevolent Association), הבהיר לאוניל כי יהיו השלכות להחלטה לפטר את פנטלאו: "תהיה פגיעה קשה במצב רוחם של השוטרים, ואוניל עלול לאבד את השוטרים שלו ככה", הוא אמר.

בפועל, מדובר בעונש הראשון שפנטלאו נאלץ לספוג מאז התקרית הקטלנית. כזכור, ב-2014 כונס חבר מושבעים גדול בסטטן איילנד, אך בסופו של דבר הוחלט כי אין תשתית ראיות המספקת להגשת כתב אישום. משרד המשפטים הפדרלי פתח בחקירה, ורק בחודש הקודם נודע כי גם ברמה הפדרלית לא תוגש כתב אישום כנגד פנטלאו.

באופן רשמי, חוקר מקרי המוות שניו יורק הגדיר את מותו של גרנר כ"רצח", אם כי גרנר סבל ממספר מחלות כגון השמנת יתר ובעיות לב שגם תרמו למותו. כחודש ימים לאחר התקרית הקטלנית בניו יורק, צעיר כבן 18 נורה ע"י שוטר בפרגוסון, מיזורי. שני האירועים הללו הובילו להפגנות של עשרות אלפים ברחבי המדינה, כמו גם להקמת ארגונים כמו Black Lives Matter.

 

צפו במסיבת העיתונאים בה הודיע מפקד המשטרה על סיומו דרכו של פנטלאו ב-NYPD

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE