הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שנת הלימודים נפתחה בלוס אנג'לס, צפי לעומסי תנועה כבדים
בשונה מאשתקד, השנה נפתחה ללא דרמות וללא מתחים בין ארגון המורים למשרד החינוך. קרוב ל-700 אלף צעירים הגיעו למוסדות החינוך השונים בעיר. במשטרה מבקשים לגלות עירנות יתרה בימים הקרובים. נציג חברת AAA בדר' קליפורניה: "ילדים עלולים לרוץ בין מכוניות ולצוץ לפתע. אנא מכם, הישארו מפוקסים"

מאות אלפי תלמידים המשתייכים למחוז החינוך הציבורי בלוס אנג'לס (LAUSD) התחילו היום (שלישי) את שנת הלימודים החדשה, ומשמעות הדבר היא שתושבי העיר ייאלצו להתמודד עם עומסי תנועה גדולים עוד יותר במקומות הסמוכים למוסדות הלימוד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: פליקר)

 

קרוב ל-700 אלף תלמידים נרשמו לשנת הלימודים הנוכחית, והם הגיעו היום ל-1,300 מוסדות חינוך ברחבי העיר. משרד החינוך מפעיל מערך הסעות המסייע ל-40 אלף תלמידים להגיע לבתי הספר השונים.

הבוקר פרסמה משטרת לוס אנג'לס הודעה לכבוד תחילת שנת הלימודים, ובה היא הפצירה בנהגים לנהוג בזהירות ולגלות עירנות בסמוך לבתי ספר וגני הילדים. עוד נכתב כי מומלץ לכלל הנהגים לצאת מהבית כמה דקות יותר מוקדם ממה שהורגלו בשל עומסי התנועה הצפויים.

דאג שופ מ-AAA בדרום קליפורניה הוסיף ואמר כי "אנחנו נראה עומסים גדולים יותר, הן בסמוך לבתי הספר והן באופן כללי. הדבר הכי טוב שאפשר לעשות זה לבדוק את הדרך שאתם נוסעים לעבודה בגוגל מפות או אפל מפות, ולוודא שאתם לא עוברים בסמוך לבית ספר. זה לא רק בשבילכם, זה גם בשביל התלמידים שצריכים להגיע ללימודים בזמן", הוא הסביר.

שופ אף הפציר בנהגים לנהוג בזהירות יתרה: "ילדים רבים מתרגשים כשהם רואים שוב את החברים בבית הספר. הם עלולים לרוץ בין מכוניות ולצוץ לפתע. אנא מכם, הישארו מפוקסים אך ורק בנהיגה. זה גם רלוונטי להורים שאוספים את הילדים מבתי הספר", הוא אמר.

 

תיכון "טאפט" בשכונת וודלנד הילס (צילום: ויקיקומונס)

 

בנוגע לחינוך עצמו, התקווה היא ששנת הלימודים תיפתח בצורה חלקה ופחות מתוחה משנה שעברה. כזכור, אשתקד שנת הלימודים נפתחה על רקע ההחלטה של ארגון המורים להכריז על סכסוך עבודה. המתחים בין משרד החינוך לארגון המורים נמשכו אל תוך שנת הלימודים ובחודש ינואר המורים פתחו בשביתה הראשונה במחוז מזה 30 שנים.

כאמור, השנה לא קיימים מתחים מסוג זה, ובשבוע שעבר מפקח החינוך במחוז, אוסטין ביוטנר, סיפר על ההישגים וההתקדמות שנרשם בקרב תלמידי מחוז החינוך השני בגודלו בארה"ב.

לדבריו של ביוטנר, במהלך השנה האחרונה נרשם שיפור בכמות התלמידים שמסיימים בהצלחה 12 שנות לימוד, חלה ירידה משמעות בכמות ההיעדרויות והשעיות ונקבעו שיאים חדשים בכמות התלמידים שהתקבלו ללימודים גבוהים.

עוד ציין ביוטנר כי הוא מקווה שבשנה הבאה תושבי העיר יאשרו מס חדש שנועד לגייס חצי מיליארד דולר לטובת מערכת החינוך במחוז: "כל תושבים לוס אנג'לס מושפעים ממערכת החינוך, גם כאלה שאין להם ילדים שלומדים פה. משרד החינוך זקוק לתמיכת האזרחים כדי לשפר את בתי הספר", הוא אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE