הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צפון קליפורניה: הקלה משמעותית בעונשו של צעיר שהורשע בהברחת סמים
18 חודשי מאסר נגזרו על סרג'יו רובאלקבה בן ה-24, אך הוא שוחרר מכיוון שכבר ריצה את תקופת מאסר זו כשהמתין למשפטו. "יש לו IQ נמוך מ-60, זה על גבול חוסר התפקוד", טען עורך דינו כאשר הפציר בבית המשפט להקל בעונש. ולמרות זאת, הוא ככל הנראה יגורש למקסיקו לצמיתות

צעיר מצפון קליפורניה אשר נעצר והואשם כי היה מעורב בהברחת סמים אל תוך ארה"ב, טוען כשהוא סובל ממחלה נפשית ושהוא עבר מניפולציה בידי המבריחים כדי לסייע להם לבצע את הפשעים, כך על פי עורך דינו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גבול ארה"ב-מקסיקו (צילום: Shutterstock)

 

התובעים הפדרליים בתיק לא הטילו ספק בנוגע למחלה הנפשית שממנה סובל הנאשם, סרג'יו רובאלקבה בן ה-24, אולם הם התעקשו כי הוא היה מודע לחלוטין לכך שהצטרף למבריחי סמים שהביאו מת', קוקאין והרואין דרך מקסיקו ואל תוך קהילות רבות בצפון קליפורניה.

בסופו של דבר, התובעים הסכימו להקל בעונשו בשל המחלה ממנו סובל רובאלקבה. אתמול הטיל עליו בית המשפט הפדרלי 18 חודשי מאסר, בדיוק התקופה שרובאלקבה הספיק לרצות מאחורי סורג ובריח כאשר המתין לתחילת משפטו. אך כעת ניצבת בפניו בעיה אחרת: מעמד ההגירה שלו.

רובאלקבה הוא יליד מקסיקו שהגיע לארצות הברית באופן חוקי כשהיה בן 5, אך בכוונת הרשויות לגרשו: "רובאלקבה יגורש באופן קבוע למקסיקו וייאלץ לחיות בנפרד מקרובי משפחתו שעמם הוא גר כל חייו", אמר ברנדון היקי, עורך דינו של רובאלקבה. עוד הסביר היקי כי רובאלקבה עבר בדיקות שלפיהן עולה כי יש לו IQ הנמוך מ-60: "זה נמוך מאוד, על גבול חוסר התפקוד", הוא אמר.

רובאלקבה הואשם ביחד עם בן דודו שני צעירים נוספים בסחר בסמים לפני כשנה וחצי, בפברואר 2018, וזאת לאחר חקירה סמויה שתנהלה ע"י המשרד לביטחון מולדת. בהמשך התברר לחוקרים כי ארבעת הנאשמים קיבלו משלוחים ממקסיקו ובהם סמים מסוג מתאמפטמין החל מחודש דצמבר 2016, לכל המאוחר.

הסמים הוחבאו באוכפים שנשלחו ממקסיקו למספר יעדים בצפון קליפורניה. שיטה זו העלתה את חשדם של החוקרים כי מדובר בקבוצה מסודרת של מבריחים, שכן בראשית חודש 2018 הוטל עונש מאסר של 70 חודשים בבית כלא פדרלי על צעיר מפיטסבורג שהבריח סמים ממקסיקו בשיטה זו.

מוקדם יותר החודש, בית המשפט הטיל 5 שנות מאסר על אחד מארבעת הנאשמים. על פי עורך דינו של רובאלקבה, בן דוד גייס אותו להברחת הסמים וטען כי מדובר בעבודה כמוכר מכוניות משומשות: "בנובמבר 2017, סרג'יו חבר לבן דודו ואז גילה כי העסק שלהם סובב סביב סמים ולא מכוניות. מישהו בעל יכולת שכלית מוגברת ככל הנראה היה מבין את זה עוד לפני שהגיע, או לכל הפחות הוא היה לוקח צעד אחורה ולא מתערב. אבל לסרג'יו אין את היכולת השכלית לעשות את זה", הוא הסביר.

 

סמים מסוג מת' הוחבאו בתוך אוכפים שנשלחו ממקסיקו לצפון קליפורניה (צילום: משרד התובע הפדרלי בצפון קליפורניה)

 

כאמור, התובעים הפדרליים בתיק הכירו בכך שרובאלקבה סובל ממחלת נפשית, ועל כן הוא תואר כ"נושא הכי פחות אחריות": "הוא ידע מה הוא עושה כאשר בחר לפעול בקשירת קשר לביצוע הפשע", כתב ניקיל בגהאט, עוזר התובע הפדרלי בצפון קליפורניה.

כומר בשם טימות'י וורן, שמכיר את רובאלקבה באופן אישי, שלח מכתב לבית המשפט ובו ביקש להקל בעונשו: "בהתחשב על האינטרקציה האישית שהייתה לי עם סרג'יו, אני בספק אם בכלל הבין מה התרחש כאשר נעצר. יתרה מכך, הוא לא מתקרב ליכולת השכלית לתכנן או לבצע פשע, בטח שלא מבצע מורכב להברחת סמים דרך גבול בינלאומי", הוא כתב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE