הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר מגלה: רוב ההורים בעד הגבלת גישתם של ילדים שלא חוסנו למרפאות
מנהלת המרכז הרפואי באוניברסיטת מישיגן חיברה את המחקר בעקבות התפרצות מחלת החצבת בשנה האחרונה. "החולים סיכנו מטופלים אחרים כאשר ניגשו למרפאות", היא אמרה.

קרוב ל-75% מההורים מעונינים בכך שרופא הילדים שלהם לא יאפשר לילדים שלא חוסנו להגיע למרפאה, כך עולה ממחקר חדש שפורסם השבוע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כיום, כ-2% מהילדים בארצות הברית לא קיבלו אף חיסון, והם חשופים למחלות כגון חצבת, שעלת, אבעבועות רוח ועוד.

אחת הסיבות שחיסונים עובדים בצורה טובה היא חסינות העדר, מושג שמסביר כיצד אוכלוסייה מסוימת זוכה להגנה ממחלה כלשהי כי מרבית האנשים קיבלו חיסון. עם זאת, אותם ילדים שלא קיבלו את החיסונים הנדרשים הם בכל זאת פגיעים יותר.

במחקר שהוכן ע"י המרכז הרפואי של אוניברסיטת מישיגן, כאלפיים הורים לילדים בגילאים 0 עד 18 השתתפו. על פי המחקר, 28% מההורים היו רוצים שהמרפאה תאלץ את הילדים הלא מחוסנים להחליף רופא ומרפאה. 27% מהמשיבים טענו שהם יסכימו שהילד הלא מחוסן יכנס למרפאה, אך רק בתנאי שהוא חובש מסכה מעל פיו.

72% מההורים מעוניינים שלא יתאפשר לילד שלא חוסן להגיע למרפאה, אם כי הם טענו שעדיין מגיע לו לקבל טיפול רפואי הולם. לעומת זאת, כ-28% טענו שההחלטה שלא לחסן את הילדים לא צריכה להשפיעה על הגישה של המשפחה לרופאים.

"בעקבות העובדה שמחלת החצבת חזרה לחיינו בשנה האחרונה, רבים מהנדבקים בה ניגשו למרפאות המקומיות כדי לקבל טיפול רפואי, ובכך הם סיכנו את כל מי המטופלים האחרים", הסבירה שרה קלארק, מנהלת המרכז הרפואי באוניברסיטת משיגין ומחברת המחקר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE