הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תיעוד נדיר: 2 טייסים חולצו ממטוס שהתרסק מול חופי קליפורניה
מסיבה שאינה ברורה בשלב זה, מטוס הביצ'קראפט איבד גובה מעל האוקיינוס השקט והתרסק. למזלם של שני הטייסים, טייס נוסף חג מעליהם והעביר דיווח למשמר החופים, תוך כדי שהוא מצלם את ההתרסקות עצמה. גם הטייסים שהמתינו לחילוץ במים תיעדו את האירוע

מטוס קל התרסק אמש מול חופי העיר האלף מון ביי שבצפון קליפורניה, ושני הטייסים הצליחו להיחלץ בשלום, כך על פי הודעת משמר החופים של ארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הטייס דיויד לש צילם ברגעים שלאחר ההתרסקות (צילום: טוויטר)

 

מטוס הביצ'קראפט הקטן נחת באוקיינוס השקט בסביבות השעה 6:15 בערב, כך על פי איאן גרגור, דובר רשות התעופה הפדרלית (FAA). עוד מסר גרגור כי שני הטייסים היו היחידים על גבי המטוס, והם הצליחו לצאת מכלי הטיס ללא פגע לפני ששקע.

באופן מדהים, הטייס דיויד לש הצליח לצלם וידאו מזירת ההתרסקות בזמן שהמתינו לחילוץ. למזלם של שני הטייסים, טייס נוסף וחבר של לש - אואן לייפלט - חג מעליהם בזמן ההתרסקות, וזאת במטרה לצלם אותם. כאשר ראה שהם צונחים אל הקרקע הוא שמר על קשר עין עם המטוס והזעיק את אנשי משמר החופים.

"הלב מחסיר פעימה כאשר אותו שומע קשר, 'מיידיי, אין לי כוח במנוע'. זה משהו שאתה ממש לא רוצה לשמוע ולוקח שניה אתה שאתה קולט", הוא שיחזרה וסיפר כי 10 דקות לאחר ההתרסקות, לש התקשר אליו: "ללא ספק זו הייתה תחושת ההקלה הגדולה שהרגשתי בחיי", הוא אמר.

 

המטוס לאחר שהתרסק וכפי שתועד ע"י טייס נוסף, איאן לייפלט (צילום: טוויטר)

 

במשמר החופים שיבחו את הצורה המהירה שבה לייפלט פנה אליהם: "הטייס השני סייע באופן משמעותי ובזכותו הצלחנו להגיע אל שני הטייסים בתוך דקות ספורות", אמר סרן ג'ושוע מרפי, טייס מסוק החילוץ.

כאמור, לא ברור מה הוביל לאיבוד הכוח במטוס שהתרסק, אך כבר הבוקר החלה חקירה משותפת של ה-FAA ושל המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה (NTSB).

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE