הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סיוט בדרך לחופשה בהוואי: מטוס נאלץ לבצע נחיתת חירום לאחר שהתמלא בעשן
אל בתי החולים פונו מספר נוסעים, ביניהם שני ילדים, וזאת לאחר שטיסת הוואין 47 מאוקלנד התמלאה בעשן כ-20 דקות לפני הנחיתה המתוכננת בהונולולו. בנמה"ת שיבחו את הפינוי כל כ-200 איש בתוך 60 שניות: "מדובר בצוות טיסה מיומן"

7 אנשים, ביניהם שני ילדים, פונו לבתי החולים בהוואי לאחר שטיסת "הוואין איירליינס" ביצעה נחיתת חירום בעקבות עשן שמילא את המטוס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנוסעים פונו במגלשות החירום לאחר שעשן מילא את המטוס (צילום: איי. בי. סי. 4 / טוויטר)

 

תחילת האירוע בסביבות השעה 11:20 בבוקר יום חמישי (שעון מקומי), אז טיסה מספר 47 מאוקלנד עשתה הכנות אחרונות לקראת נחיתה בהונולולו.

כ-20 דקות לפני ההגעה לשדה התעופה המרכזי של הוואי, המטוס החל להתמלא בעשן. "חיישנים הצביעו על כך שעשן מילא גם את תא הנוסעים וגם את בטן המטוס, למרות שלא היה זכר לשריפה כלשהי", אמר הבוקר ג'ון סנוק, בכיר בחברת התעופה. בשעה 11:40 המטוס נחת בשלום בנמל התעופה, ואנשי הצוות מיד הורו על פינוי המוני באמצעות מגלשות החירום.

לינדה פיו, אחת הנוסעות, סיפרה בראיון לתקשורת המקומית על רגעי הפינוי: "זה לא משהו שאתה חושב שאתה אי פעם תצטרך לעשות, אבל הכל עבר מהר. בתחתית המגלשה המתינו כבאים שסייעו לכל אחד מהנוסעים לקום ולקבל טיפול רפואי", היא שיחזרה.

 

דקות ארוכות של חרדה עברו על הנוסעים לפני שנחתו בשלום בהוואי (צילום: איי. בי. סי. 4)

 

191 בני אדם היו על גבי מטוס האיירבס A321 בעת האירוע, ו-7 פצועים - ביניהם 2 ילדים - פונו לבית החולים בשל "בעיות נשימה". גלן מיטשל, מפקד מכבי האש בנמל התעופה, הסביר שנוסעים נוספים נפגעו במהלך הפינוי, אך הם לא נזקקו לטיפול ושוחררו מיד לאחר האירוע.

מיטשל אף שיבח את צוות המטוס, שהצליח לפנותו בפחות מ-60 שניות: "העובדה שכולם ירדו מהמטוס בתוך פרק זמן כה קצר מוכיחה כי מדובר בצוות טיסה מיומן", הוא אמר.

הבוקר פרסמה חברת התעופה מהוואי הודעה ובה הסבירה כי "עשן מילא את המטוס בשל בעיית איטום במנוע השמאלי שגרמה לדליפת שמן באזור המנוע ובמערכת הקירור של תא הנוסעים".

עוד נמסר מחברת התעופה כי כלל הנוסעים יקבלו החזר כספי מלא, וזאת בנוסף לוואוצ'ר עבור טיסה נוספת ללא כל עלות.

 

מטוס האיירבס לאחר הנחיתה בהונולולו (צילום: אינסטגרם)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE