הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר: כלבים הופכים את בעליהם לבריאים יותר
חוקרים בחנו את סוגיית בריאות הלב וכלי הדם ומצאו כי בעלים של בעלי חיים פעילים יותר ועל כן לרוב הם בריאים יותר. באופן ספציפי צויין כי בעלי כלבים נרשמו כפעילים ביותר ללא כל קשר לגיל או מין

כלבים הם לא רק "חברו הטוב ביותר של האדם", הם גם מסייעים לבריאות האישית של בעליהם, כך עולה ממחקר חדש שפורסם הבוקר בכתב העת הרפואי Mayo Clinic Proceedings.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מחקרים כבר הוכיחו את התרומה הנפשית של כלבים, כעת מתווספת גם תרומה בריאותית (צילום: Shutterstock)

 

על פי ממצאי המחקר המקיף שנערך, החזקת בעלי חיים - ובייחוד כלבים, מסייעת לבריאות הלב של בעליהם. החוקרים החלו לבחון את המצב הבריאותי והסוציו אקונומי של כאלפיים משתתפים בצ'כיה כבר בשנת 2014 כאשר בכל חמש שנים נדרשת בדיקה חוזרת (עד שנת 2030).

הבדיקה שמתבצעת כל חמש שנים התרחשה מוקדם יותר השנה, והחוקרים בחנו והשוו 7 נתונים גופניים בין המשתתפים שמחזיקים בבעלי חיים לבין אלה שלה. שבעת הנתונים הם מדד מסת גוף, דיאטה, פעילות פיזית, הרגלי עישון (אם קיימים), לחץ דם, רמת גלוקוז ורמת כולסטרול. באופן גורף, בעלי חיות מחמד נמצאו בריאים יותר מבחינת תפקוד הלב וכלי הדם.

 

בעליהם של חיות מחמד נמצאו בריאים יותר מבחינת תפקוד הלב וכלי הדם (צילום: Shutterstock)

 

מתוך בעליהם של חיות מחמד, הבעלים של כלבים נרשמו כפעילים ביותר ללא כל קשר לגיל, מין, רמת השכלה ועוד. ממצא זה תואם ממצאים של מחקרים קודמים שמצאו תועלת בריאותית בהחזקת כלב. בנוסף לכך, יש מחקרים המצביעים על כך שכלבים מפחיתים את כמות הלחץ על בעליהם, מגבירים את ההערכה העצמית ומסייעים בפעילות חברתית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE