הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס נגד רוכבים בקורקינט חשמלי: זינוק עצום בכמות הדו"חות שחולקו במהלך הקיץ
מתחילת השנה חולקו לא פחות מ-800 דו"חות ע"י משטרת לוס אנג'לס, יותר מרבע מתוכם בחודש יוני. מדובר בעלייה של 1,815% לעומת אשתקד. חבר במועצת העיר הנחשב למתנגד גדול לכלי התחבורה החשמלי: "הגיע הזמן לשים סוף לתופעה שמסכנת הולכי רגל"

המאבק של רשויות החוק במחוז לוס אנג'לס כנגד הנוסעים בקורקינט חשמלי הולך ומחריף, והשבוע נודע כי נרשם זינוק חד בכמות דו"חות התעבורה שחולקו בעקבות עבירות שכיחות כגון נסיעה על מדרכות וכדומה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קורקינטים חשמליים הפכו לחלק בלתי נפרד מהנוף העירוני בלוס אנג'לס (צילום: Getty Images)

 

בשבעה החודשים הראשונים של 2019, לא פחות מ-800 דו"חות חולקו ע"י משטרת לוס אנג'לס בגין יותר מ-900 עבירות תעבורה שונות. העלייה הגדולה ביותר נרשמה לקראת סוף חודש מאי ותחילת חודש יוני - תקופת הקיץ העמוסה. על פי המידע הרשמי שפורסם ע"י המשטרה, 249 הדו"חות שחולקו במהלך יוני מהווים עלייה של 1,815% לעומת יוני אשתקד.

בקרב התושבים, אחת התלונות השכיחות ביותר היא ששירות השכרת הקורקינטים החשמליים מסכנים את התושבים מכיוון שאין פיקוח הולם. לכן כלל לא מפתיע שקרוב לשני-שליש מסך הדו"חות חולקו בגין נסיעה במקומות אסורים, למשל מדרכות ואזור הטיילת בסנטה מוניקה.

"שלא יהיה אי-הבנות, מי שנוסע על מדרכה עם קורקינט חשמלי יקבל דו"ח באופן מיידי. הגיע הזמן לשים סוף לתופעה שמסכנת הולכי רגל", אמר פול קורץ, חבר במועצת העיר ואחד המתנגדים הגדולים לכניסת שירותי השכרת הקורקינטים החשמליים לעיר.

 

קורקינטים חשמליים להשכרה במרכז העיר לוס אנג'לס (צילום: Shutterstock)

 

יאמר לזכותן של חברות ההשכרה כגון בירד וליים כי לאחרונה התווספו לקורקינטים סטיקרים שבהם נכתב "אין לנסוע על מדרכות". עם זאת, בעיר כמו לוס אנג'לס - בה עומסי התנועה מורגשים בכל שעות היום ובכמעט כל כביש מרכזי - ניתן להבין מדוע הנוסעים על גבי קורקינטים מעדיפים להימנע מהכבישים.

לדבריו של קורץ, נסיעה על המדרכה היא "ההפרה הבוטה והמסוכנת ביותר שרוכבי הקורקינטים יכולים לבצע", וזאת מכיוון שהם עלולים לפגוע בהולכי רגל.

כיום, החוק בקליפורניה אוסר באופן מפורש על נסיעת קורקינטים על מדרכות וטיילות. אם המהירות המירבית שמותרת בכביש נמוכה מ-25 מייל לשעה, רוכבי הקורקינט יכולים לעלות על הכביש אך עליהם להיצמד לחלקו הימני של הנתיב הימני. בנוסף, מותר לנוסעים בקורקינט לעשות שימוש בנתיבי אופניים.

מתחילת השנה נרשמו 160 תאונות הקשורות לקורקינטים חשמליים, כך על פי שירות הכבאות וההצלה במחוז. מתוך כלל המקרים הללו, 59 פצועים פונו לבתי החולים להמשך הטיפול ו-21 נזקקו לטיפול בשטח, אך לא לפינוי. עוד עולה מהנתונים שפורסמו כי האזורים בהם חולקו מרבית הדו"חות הם הוליווד, מרכז העיר וכל אזור הווסטסייד (מ-UCLA ועד סנטה מוניקה, ודרומית עד LAX).

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE