הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"זה מריח לי כמו טעות אנוש"
האסון שהתרחש אמש ממשיך להסעיר את העיר ניו יורק. רבים מנסים להבין כיצד שימוש שגרתי ושכיח במעלית מסתיים באופן כה טרגי. לדברי דיירים בבניין, הכתובת כבר מזמן הייתה על הקיר שכן הם התלוננו על תקלות רבות,"למרבה הצער, אנחנו מופתעים שזה לא קרה עוד קודם". מומחה בעל רקע עשיר בתחום סבור כי תפעול שגוי הביא לתוצאה הקשה

הטרגדיה שזעזעה רבים אמש ברחבי ניו יורק, נחשפת כעת בצפייה בסרטון מצלמת האבטחה בבניין רב הקומות במנהטן, בו נמחץ למוות, סם וויסברן בן ה-30 כאשר ביקש לצאת מהמעלית בקומת הלובי אך היא צנחה לפתע לקומת המרתף והוא נגרר בינה לבין פיר המעלית.

בסרטון נראית המעלית מגיעה לקומת הקרקע, שם ממתינה צעירה להגעתה. אחד הנוסעים יוצא ממנה, ומיד אחריו וויסברון המתגורר בקומה ה-23 בבניין, עושה דרכו אחריו ואז אירע האסון לתדהמת אנשים בלובי וחמשת הדיירים הנוספים ששהו במעלית ונאלצו לצפות במחזה המזוויע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צילום מסך מתוך סרטון האבטחה

וויסברון עוד ניסה נואשות להושיט את זרועו הימנית ולאחוז בקיר הלובי ולאחר מכן את רגלו על הרצפה, אך ללא הועיל. ניתן להבחין ברגעי ההלם שניות אחרי לאחר מכן ואת חוסר האונים ששרר במקום בזמן ההתרחשות.

"הבחור ניסה בשארית כוחותיו לטפס לעבר הרצפה תוך כדי שהמעלית צונחת, זה היה פשוט נורא", אמר עובד הבניין שהיה עד לאירוע שהתרחש אמש ברב הקומות MANHATTAN PROMENADE, סמוך לשעה 8:15 בבוקר. "לצאת ממעלית תוך כדי שהיא נעה, לא מאחל זאת לאף אחד".

ווילסון התגורר בקומה ה-23 ובבוקר האסון, היה בדרכו ללובי הבניין. מותו נקבע במקום. שאר הנוסעים, שכאמור חזו בזוועה, חולצו לאחר מכן על ידי כוחות ההצלה שהוזעקו לזירה.

 

תיעוד מצלמת האבטחה של רגעי האסון. אזהרה: קשה לצפייה

"הוא היה בחור נפלא", ספד לו בכאב אביו, צ'רלס וויסברוון שסיפר כי סם עבר לניו יורק מעיר הולדתו מילווקי לטובת עבודתו בהייטק. "היו לו מיליוני חברים בעיר, הוא היה אהוב על כולם, אנחנו פשוט הרוסים".

האירוע הקשה הותיר לא מעט שאלות פתוחות ובראשן, כיצד שימוש שגרתי במעלית הסתיים באופן כה טרגי. לדברי מפקחי אגף הבנייה בעיר, אשר חוקרים את המקרה, לגבי המעלית הספיצפית הזאת לא התקבלו בעשור האחרון תלונות אלא דווקא לזו הסמוכה לה, שבשל תקלה הושבתה לפני מספר חודשים עד לתיקונה.

 

זירת האירוע

מנגד, למספר דיירים יש גרסה שונה. לטענתם זה זמן רב שהמעליות אינן מתפקדות כראוי, "תמיד יש בעיה עם המעליות, הרבה פעמים הן נתקעות או בכלל לא עובדות", אמרה אחת הדיירות.

הם מספרים על מקרים רבים בהם המעליות קופצות מקומה לקומה. "זה לפעמים הרגיש כמו בסרט אימה, עם כל הצער אנחנו לא מופתעים שהאסון קרה, כולנו חששנו שדבר כזה יתרחש מוקדם יותר", סיפר דייר בניין שעלות השכירות הממוצעת לדירת חדר היא כ-3,700 דולר בחודש.

"הדיירים משלמים הון עתק מידי חודש, המינימום שאפשר לצפות הוא דאגה לבטיחותם", אמר בדמעות אביו של ההרוג.

 

סם וויסברן

"זה מריח לי כמו טעות אנוש", אמר מומחה בטיחות מעליות לשעבר בעל רקע עשיר בחקירת מקרים דומים, לאתר הניו יורק פוסט שגם חשף לראשונה את סרטון האבטחה. לדברי המומחה, על סמך ניסיונו, יתכן שמישהו תפעל באופן שגוי את מערכת הבטיחות בחדר המעליות כחלק מטיפול בתקלה מסוימת. "תפקידו של לוח השליטה הממוחשב במעלית הוא למנוע ממנה לנוע בזמן שהדלת נמצאת במצב פתיחה. על מנת שאירוע מסוג זה יקרה ללא מעורבות אנושית, צריכים להתרחש בו זמנית שורה של כשלים מכניים וחשמליים. הסיכויים לכך אפסיים".

"הבחור שיצא ראשון מהמעלית, חייו ניצלו בנס, אין לו מושג עד כמה הוא בר מזל".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE