הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אכל צרצרים ושתה מנחל: צעיר נמצא בריא ושלם לאחר 5 ימים בטבע
קיידן לאגה בן ה-25 כבר השלים עם כך שלא יראה את אשתו ההרה יותר בחיים, והוא כתב לה הודעת פרידה: "מצטער שאת צריכה להיות אם חד-הורית בגללי". בתום חמישה ימים מורטי עצבים ולאחר שמסוק חג מעליו ונעלם, קיידן הגיע במקרה למאהל שבו ישנו מחלצים

חמישה ימים לאחר שנעלם במהלך רכיבה על סוסים במונטנה, בשבוע שעבר אותר קיידן לאגה בן ה-25 בריא ושלם, כך מסרה משפחתו בפוסט מרגש שהועלה לפייסבוק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קיידן והוריו לאחר שחולץ (צילום: פייסבוק)

 

קיידן יצא לרכיבה ביחד עם מספר בני משפחה, והם הגיעו לאזור הטבע "סלוואי ביטר-רוט" (אזור ההרי בגבול בין מונטנה לאיידהו) בשבוע שעבר. בשלב מסוים, הסוס שעליו רכב אחיו של קיידן החל לצלוע והיה ברור שלא ניתן להמשיך עמו את המסע.

קיידן, חובב טיולים רגליים ובעל ניסיון רב בטיולי טבע, לא היסס ונתן לאחיו לרכוב על הסוס שלו.בהמשך הוא הציע ללכת לפני יתר בני המשפחה כדי לסייע בסימון הדרך ולמנוע עצירות רבות, אך בשלב מסוים הוא התבלבל בדרך והלך לאיבוד.

ארדן, אשתו ההרה של קיידן, סיפרה לתקשורת המקומית בעיר סולט לייק סיטי שהיא הרגישה שמשהו לא בסדר: "לפני שהוא והמשפחה יצאו לרכיבה, הסתכלתי עליו והכרחתי אותו להבטיח שהוא יחזור הביתה בשלום", היא שיחזרה עוד בטרם נמצא בריא ושלם. 

 

אזור הטבע "סלוואי ביטר-רוט" בו הצעיר נעלם (צילום: רדיט)

 

כשהוא נחוש לשוב לאשתו וליתר בני משפחתו, קיידן נאלץ למצוא דרכים כדי לשרוד. הוא שתה מים מנחל ואכל פירות שמצא וצרצרים שהצליח לתפוס, אך האתגר האמיתי היה הקור הקשה ששרר במהלך שעות החשכה.

באחד הערבים, מזג האוויר היה כ"כ קר שקיידן סבר שלא ישרוד את הלילה. הוא החליט לכתוב לאשתו ולילד שטרם פגש הודעה בטלפון הניייד (שכמובן היה ללא קליטה ועל כן הוא לא יכול היה להעזר בו).

"למקרה שאני לא שורד, דעי לך שאני אוהב אותך", כתב קיידן לארדן והמשיך, "אהבתי כל רגע בחיי איתך ואני כל כך מצטער שהשארתי אותך ככה כאם חד-ההורית".

 

קיידן וארדן, שמחים ומאושרים. משמאל: נעלי ההרים שבעזרתם שרד חמישה ימים בטבע (צילום: פייסבוק)

 

הוריו של קיידן הקימו חמ"ל בביתם בעיר פלורנס (מונטנה), וגם הורי אשתו, אחיו וחברים רבים הגיעו במטרה לסייע. החיפושים התבצעו באמצעות כלבי גישוש, מצלמות תרמיות ואפילו מסוקים. לאחר שחולץ, קיידן סיפר כיצד ראה את אחד מאותם מסוקים.

"מאוד שמחתי ואמרתי לעצמי, 'הנה, הצילו אותך'", שיחזר קיידן, "ואז, כאילו משום מקום, המסוק הסתובב וטס לכיוון השני".

אחרי שהבין כי המחלצים לא הבחינו בו, קיידן לא התייאש והמשיך לחפש אחר סימן חיים כלשהו. למזלו, במהלך אותו לילה הוא הבחין באור חזק והתחיל ללכת לכיוונו. בסביבות השעה 1:00 בלילה, הוא מצא מאהל שבו מספר מחלצים העבירו את הלילה. בדיעבד, התסבר כי אחד מהם שכח לכבות את האור במכוניתו, ובכך קיידן הצליח לזהות את המאהל.

 

 

"אני ממש מקווה שאנשים לא יחשבו שעשיתי משהו מדהים. היה לי הרבה מזל. כמה שדברים השתבשו, היו גם דברים שקרו בצורה נכונה וסייעו לי להיחלץ", הוא סיפר.

באופן מדהים, קיידן לא סבל מפציעות או חבלות קשות, אם כי הוא נלקח לבית החולים כדי שיעבור מספר בדיקות ועל מנת לקבל נוזלים. "קיידן ואני לוקחים את הכל באיזי מאז שהוא חזר", סיפרה אשתו בפוסט שהעלתה לפייסבוק. "יש עדיין השפעה פיזית ונפשית, והחלטנו לבטל נסיעה שתוכננה להוואי בדצמבר. אבל אנחנו ביחד ואנחנו בסדר, וזה מה שחשוב".
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE