הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תקרית ב"דלתא": נוסע עם צרכים מיוחדים לא הורשה לשבת עם משפחתו, הטיסה התעכבה שעות ארוכות
האירוע המשונה התרחש בשבוע שעבר וצוות הטיסה הורה לכלל הנוסעים לרדת מהמטוס בגללו. הטייס והדיילות הושעו, הנוסעים המשיכו בדרכם כעבור כשלוש שעות. אחיו של הנוסע עם צרכים מיוחדים: "זה לא עניין של נוחות. אחי לא מתקשר והוא חייב לשבת עם קרוב משפחה שהוא מכיר ומרגיש בנוח עמו"

צעיר תושב טקסס טוען שחברת תעופה סירבה להושיבו ליד אחיו הסובל מואיטזם, וכתוצאה מכך נוצרה מהומה שהסתיימה עם הורדתם של כלל הנוסעים מהמטוס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: ויקיקומונס)

 

האירוע המשונה התרחש בשבוע שעבר כאשר איומידה איזולה בן ה-23 ביקש לעלות על טיסת דלתא 3596 מדטרויט ליוסטון. המשפחה רכשה את הכרטיסים מחברת התעופה "דלתא איירליינס", אולם בפועל מי שהפעילה את הטיסה הייתה "סקייווסט". איזולה, אמו, אחותו ואחיו טאיו בן ה-21 רכשו את הכרטיסים ביחד והיו אמורים גם לשבת ביחד, אך בשער העלייה למטוס הוסבר שכל אחד ייאלץ לשבת במושב נפרד ומרוחק אחד מהשני.

איזולה העלה פוסט לפייסבוק בו סיפרה על המקרה. לדבריו, הוא ובני משפחתו היו בין האחרונים לעלות על המטוס בשל התקלה שהשביתה את מערכת המחשוב של סוכנות המכס והגנת הגבולות של ארצות הברית (CBP): "ברגע שעלינו על המטוס, נוסעת מאוד נחמדה שישבה ליד אחותי הציעה להחליף מקומות עם אחי כדי שהוא יוכל לשבת ליד קרוב משפחה בטיסה של שעתיים", הוא הסביר בפוסט.

 

איומידה ואחיו טאיו (צילום: מש' איזולה)

 

מוקדם יותר השבוע, איזולה שוחח עם התקשורת המקומית ביוסטון והסביר: "זה לא עניין של נוחות. אחי לא מתקשר והוא חייב לשבת עם קרוב משפחה שהוא מכיר ומרגיש בנוח עמו", הוא אמר.

בשלב מסוים לפני ההמראה, אחת הדיילות הבחינה שטאיו החליף מושבים והורתה לו לחזור למושב שכתוב על גבי כרטיסו. היות שאחיו לא מתקשר כלל, איזולה ניגש לדיילת וניסה להסביר לה את המצב: "אמרתי לה שיש לו צרכים מיוחדים וששינוי המושב הוא הכרחי", הוא אמר.

בפוסט מוסבר כיצד הדיילת לא הסכימה לוותר וקראה למנהלת משמרת בשער. "האישה השניה עלתה למטוס, הדיילת הסבירה לה את המצב והמנהלת ישר אמרה לה, 'זה קורה כל הזמן'", שיחזר איזולה, "המנהלת הייתה מאוד מבולבלת ולא הבינה למה הדיילת עושה עניין גדול".

בשלב הזה, נוסעים אחרים שלא קשורים לבני המשפחה החלו להתערב ולומר למנהלת כי הדיילת מפלה כנגד המשפחה. אך גם כאן הדיילת לא הסכימה לוותר והיא פנתה לטייס בבקשה לסלק את המשפחה מתוך "שיקולי בטיחות": "משהו כמו שעה אחרי מועד ההמראה המתוכנן, הטייס פתאום הודיע לכולם ללא יוצא מן הכלל לרדת מהמטוס", סיפר איזולה.

עוד סיפר איזולה כי אנשי הביטחון הוזעקו אף הם, אך לדבריו הם אמרו לטייס שאין כל בעיה בטיחותית והטיסה צריכה להתקיים כפי שתוכננה. הטייס ואנשי הצוות שלו סירבו ועזבו את השער בזעם, וכל 75 הנוסעים נאלצו להמתין כשלוש שעות עד להגעת צוות טיסה חלופי.

"ברגע שהצוות החדש הגיע, הכל היה חלק", סיפר איזולה והמשיך, "אני שיתפתי את הציבור בסיפור כי חשוב לי שאנשים יבינו שאפלייה עדיין מתקיימת בימינו. אסור להתייחס לאנשים עם צרכים מיוחדים כאילו מדובר בבזבוז זמן".

 

איזולה העלה תמונות ביחד עם הפוסט. מימין: הדיילת שהתחילה את המהומה. משמאל: הטייס שהורה על הורדת כלל הנוסעים (צילום: פייסבוק)

 

מוקדם יותר השבוע פרסמה "דלתא" הודעה בה חשפה כי היא פתחה בחקירה פנימית של האירוע: "לפני הכל, עלינו להתנצל בפני נוסעי טיסת 3596 בעקבות חוסר הנוחות שנוצר בשל העיכוב הממושך. אנחנו עדיין חוקרים את האירוע ומנסים ללמוד את כל ההיבטים שלו", כלשון ההודעה. עוד הוסבר כי הטייסים והדיילים המעורבים בתקרית קורקעו עד לתום החקירה.

אך איזולה לא המתין לתוצאות החקירה ובפוסט שהעלה הוא כתב כי לדעתו צריך לפטר את הטייסים ואת הדיילות: "ישנה רמת רגישות מסוימת, מעין חמלה, שאנשי צוות צריכים כדי להתמודד עם נוסעים בעלי מוגבלויות. מי שלא יכול לעשות את זה, שלא יעבוד בתשייה", הוא כתב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE