הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה תקים את המעבר האקולוגי הגדול בעולם מעל לכביש 101
המעבר יאפשר לחיות בר, ביניהן אריות, נמרים, זאבים וזוחלים רבים, מעבר בטוח בין הרי סנטה מוניקה לאזור מחוז ונטורה. הפרויקט יכסה 10 נתיבים בכביש הסואן וימומן בעיקר בעזרת תרומות פרטיות

אריה בשם "P-22" נצפה לא פעם כשהוא חוצה כבישים מהירים סואנים בלוס אנג'לס כדי להגיע להרי סנטה מוניקה, אך במשך תקופה ארוכה טוענים פעילים למען שימור משאבי הטבע כי הנוף העירוני מסוכן מדי וחיות רבות עלולות להיהרג בעת ניסיון החצייה.

לאחרונה נודע כי אותם פעילים ורשויות התחבורה בדרום קליפורניה גייסו כספים - מרביתם בעזרת תורמים פרטיים - כדי להקים את המעבר האקולוגי הגדול ביותר בעולם מעל לכביש המהיר מספר 101.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האזור בכביש 101 בו יוקם המעבר, לצד תמונתו של "P-22" (צילום: AP)

 

מעבר אקולוגי הוא גשר או תעלה שנבנה בייחוד עבור בעלי חיים כדי למנוע מצב שבו הם חוצים כבישים עמוסים. כאשר הפרויקט יושלם, יהיה זה המעבר השני בקליפורניה, וצפויים לעבור בו אריות, זאבים, נחשים, לטאות וכמעט כל חיה אחרת שנמצאת בטבע הסמוך ללוס אנג'לס.

לפי הדיווחים של סוכנות הידיעות AP, המעבר העצום יתפרס על פני 200 רגל (כ-60 מטר) ויעבור מעל 10 נתיבים של כביש 101 בנקודה הנמצאת כ-35 מייל (כ-56 ק"מ) צפון-מערבית למרכז העיר לוס אנג'לס.

 

כך יראה המעבר האקולוגי הגדול בעולם (צילום: AP)

 

"כאשר בנו את הכביש, נוצר חצץ במערכת האקולוגית. את ההשפעות אנחנו רק עכשיו מתחילים להרגיש", הסבירה בת' פראט מהפדרציה הלאומית של חיות הבר (National Wildlife Federation).

בשנים האחרונות הותקנו מכשירי מעקב על מספר אריות באזור, ומהנתונים עולה כי הכבישים המהירים מונעים את מעברם צפונה מהרי סנטה מוניקה. על פי פראט, הדבר יוצר בעיה רצינית בכל הנוגע להזדווגות החיות.

"החיות שנמצאות מדרום לכביש לא יכולות להצפין ו'לצאת לדייט', ומצד שני אלה שנמצאות מצפון לכביש לא יכולות להדרים. עבורנו התושבים בלוס אנג'לס, עומסי תנועה תמיד משפיעים על קשרים רומנטים", צחקה פראט.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE